Inne 35

EX raidy i globalne eventy – co dalej?

logo

Lato wielkimi krokami zbliża się do końca i od jakiegoś czasu widać to także w Pokemon GO – czyżby produkcja Niantic przygotowywała się do zimowego snu? 

W świecie Pokemon GO ostatnio dzieje się niewiele. Po bardzo intensywnym okresie wakacyjnym, pełnym raidów oraz pierwszych legend, gra ponownie przechodzi stagnację. Z tego też powodu postanowiłem napisać o kilku moich przemyśleniach na temat gry, które śmiało możecie poprzeć lub też skrytykować. Dla przejrzystości materiału podzielę go na kilka części.

1. EX raidy

mewtwopogo

Idea ekskluzywnych raidów (przemianowanych na EX raidy) od początku mi się nie podobała. Co prawda Mewtwo nawet po zmniejszeniu statystyk jest najsilniejszym pokemonem, biorąc pod uwagę neutralne obrażenia, ale nie widzę powodu by ograniczać jego dystrybucję w tak dziwny sposób – tym bardziej, że dotychczas legend możemy mieć na pęczki. Wśród graczy coraz częściej pojawia się teoria, iż EX raidy to po prostu maszynka do zwiększenia zysków z Premium Raid Passów. W jaki dokładnie sposób? Niantic trzyma nas w niepewności co do warunków jakie trzeba będzie spełnić, by otrzymać zaproszenie, a niekończące się testy tylko zwiększają konsternację trenerów.

Odwołując się do ostatniego zdania – te niekończące się testy jako gracza denerwują mnie chyba najbardziej. Jeżeli Niantic będzie brać pod uwagę tylko graczy, którzy zrobili na danym gymie raid w ciągu ostatniego miesiąca, to coraz bardziej oddalamy się od wakacji kiedy każdy robił ich naprawdę dużo. Nie mam wątpliwości, że producent Pokemon GO robi to umyślnie, tak byśmy nadal kupowali Premium Raid Passy jak najczęściej – z samego przeświadczenia, że może nas ominąć Mewtwo. Minął już ponad miesiąc od pierwszej zapowiedzi Mewtwo i eventu w Yokohamie, hype opadł a my nadal nie wiemy nic.

2. Brak globalnych eventów

gofest

Ostatni event z bonusami przeznaczonymi dla graczy z całego świata miał miejsce po GO Fest – pod koniec lipca. Ciężko powiedzieć czy legendarne pokemony również mamy traktować jako specjalne wydarzenie, bo w końcu są z nami już od prawie dwóch miesięcy. Trudno mi zrozumieć dlaczego Niantic nie wypełnia pustki jaka powstaje w oczekiwaniu na kolejne duże aktualizacje i w trakcie stagnacji jaka przejawia się w grze (głównie przez znudzenie ciągłym raidowaniem) jakimikolwiek eventami – chociażby zwiększonymi spawnami danego typu stworzeń.

Producent Pokemon GO wręcz „przerzucił się” na model eventów osadzonych w konkretnym miejscu – GO Fest, czy też Safari Zone. Trudno dziwić się frustracji graczy, kiedy inni, którzy mieszkają blisko lub mają możliwość udać się w to miejsce, zyskują przewagę co do mnogości rzadkich spawnów, kilku rodzajów Unowna, czy większej szansy na shiny Magikarpia lub Pikachu.

3. Rozwój gry

pokemonbiznes

Kurz po premierze raidów i legendarnych pokemonów opadł a graczom co raz częściej nasuwa się pytanie – co dalej? Moim zdaniem Pokemon GO rozwija się naprawdę powoli. Od premiery gry minął już ponad rok a większe aktualizacje możemy policzyć na palcach jednej ręki. Na początku tego roku wprowadzona została druga generacja, w okolicach wakacji zmianom uległ system gymów i pojawiły się raidy. Wciąż jednak mamy do czynienia z dość ubogą w funkcje czy zawartość produkcją, dość niestabilną, pełną błędów. Czasem ciężko mi to zrozumieć, bo Niantic na Pokemon GO zarobiło naprawdę sporo. Nasuwają się więc pytania:

  • Czy Niantic traktuje Pokemon GO jako dodatek do spacerów i nie widzi potrzeby wypełniania aplikacji większą głębią?
  • A może to ze względu na słowa, że jest to „doświadczenie w rozszerzonej rzeczywistości” a nie gra?
  • Czy producent Pokemon GO zdecydował się na prace nad nowym projektem i środki pozyskane na Pokemon GO przeznacza właśnie na nową aplikacje, bo czasy świetności obecnego hitu już nigdy nie wrócą?

Jak pewnie wiecie odpowiedzi możemy się tylko domyślać albo czekać na oficjalne potwierdzenia jakichkolwiek ruchów Niantic, bo komunikacji ta firma nie nauczyła się od początku swojego istnienia.

35 Comments

  • Reply
    FoxMan
    Wrz 19, 2017 7:59 pm

    Daje sobie uciąć rękę, że zatrudniają tam programistów-studentów z Indii za głodową stawkę 😉 Żadna szanująca się firma nie serwowałaby graczom przez rok takiego paskudnego bubla. Jak jedna aktualizacja naprawi jakiś uciążliwy błąd, to zaraz pojawiają się w to miejsce dwa kolejne, gorsze. Dodatkowo ten straszny drenaż baterii – od ostatniego 1,5 miesiąca czuję zauważalny spadek czasu gry na jednym ładowaniu – było to 3,5h, a teraz jest ledwo 1,5h.

    Z mewtwo będzie i tak lotto, bo nigdy nie wiadomo kto dostanie zaproszenie. Ja mam taką fajną ekipę około 15 osób na rajdy, ale z reguły w danym czasie może iść tylko 1/3, więc ta 1/3 hipotetycznie dostanie zaproszenie – dla mnie totalny bezsens, bo w 5 osób nic się nie ugra…

    Ogólnie przed wprowadzeniem 3 generacji mogli by po prostu zrobić event pokemonów z 1 generacji, tak by każdy mógł już ją zakończyć na dobre (jeśli ma jakieś braki). Wystarczyłoby zwiększenie 2, może 3 razy respów i wszyscy byliby bardzo zadowoleni.

    • Reply
      Innominate
      Wrz 20, 2017 9:43 am

      Sytuacja przypomina grę Battlefield Heroes, twórcy z każdą aktualizacją wprowadzali inne bugi aż gra upadła.
      W przypadku Pokemon GO sprawa wygląda niemalże identycznie, model free to play, większe możliwości do kupienia za prawdziwe pieniądze, rzadko wprowadzane nowości, wieczne problemy z błędami, nieudolna walka z cheaterami itp.
      Jeżeli Niantic się nie ogarnie, to ta gra upadnie maksymalnie za dwa lata

    • Reply
      antykl
      Wrz 20, 2017 10:39 am

      Po prostu zużyła się bateria.

      • Reply
        FoxMan
        Wrz 20, 2017 2:37 pm

        W ciągu miesiąca? To niemożliwe.
        Poza tym, bez włączania pokemonów telefon trzyma na ładowaniu tyle samo co wcześniej.

  • Reply
    Aerozol
    Wrz 19, 2017 8:52 pm

    Patrząc wstecz to trzeba przyznać, że jak jest szansa, aby Niantic zaliczył wtopę to na pewno ją zaliczy. I trochę wpadli we własne sidła – zaczęli realizować pewne potrzeby graczy bardzo związanych z pgo, tych co najbardziej są aktywni, tworzący społeczność w Internecie. I niby fajnie tylko zapomnieli o tych pozostałych. I nawet tutaj w komentarzach było kilka osób mocno podjaranych możliwością wybrania się z Wrocławia czy Szczecina do Warszawy, aby złapać Unowna. Pytanie ile to jest procent tych podjaranych taką sytuacją – 1%? Podobnie z raidami – postawili na tych co mogą poświęcić tej grze bardzo dużo czasu. A przecież mnóstwo osób łapie pokemony tak dla relaksu/z nudów wracając np z pracy do domu. Dla nich raidy to strata czasu. Wcześniej ringi nie kolidowały z tym co można było złapać. Doszły jeszcze jakieś eventy zewnętrzne, których sensowności chyba jeszcze mniej rozumiem. Za bardzo skierowali swój rozwój na pewien typ gracza zapominając o pozostałych. Czas pokaże czy była to dobra droga. Chodź patrząc na to ile mln $ wpadło im na konto to pewnie mają na to mocno wyje….

    • Reply
      derelict426
      Wrz 20, 2017 11:51 am

      Gdyby słuchali pro graczy o których wspominasz to by nie tknęli starego systemu gymów. Tylko np dodaliby różnorodność tak żeby gymy nie miały samych pielęgniarek.

      • Reply
        kadam
        Wrz 20, 2017 12:37 pm

        Jakby przywrócili prestiżowanie gymów i zmniejszyli te spadki CP to może ludzie by przestali wstawiać to na gym to co złapią pod gymem.
        Właśnie nie słuchają graczy pro bo wśród nich jest coraz większe zniechęcenie co nie wróży dobrze grze.

  • Reply
    Adam987
    Wrz 19, 2017 8:53 pm

    Dopóki japońce będą ładować prawdziwą kasę w grę dotąd firma będzie czuła się na tyle pewnie i stabilnie by niewiele robić.

  • Reply
    Pokemonona
    Wrz 19, 2017 10:37 pm

    Raidow nie robię bo nie mam potrzeby interakcji z obcymi graczami. Gymow prawie nie ruszam bo tworcy ostatnimi zmianami systemu gymow pozbawili tej części gry jakiegokolwiek sensu. Gra praktycznie dla mnie przestala istnieć. Nie ma motywacji do wychodzenia jajek bo nic nowego nie wykluje, nie ma motywacji do ulepszanie pokow bo cp w gymach do niczego się nie przydaje.
    Gra się konczy dla calej masy graczy takich jak ja, dla tych co mają gdzieś te śmieszne raidy.

    • Reply
      ArT
      Wrz 20, 2017 11:10 am

      popieram mam se same odczucia. Do tego włączam grę teraz co jakiś czas i nadal tylko szczury i gołębie.

  • Reply
    ptasznikova
    Wrz 19, 2017 11:21 pm

    A ja początkowo byłam zawiedziona zmianami. Pamiętałam jak ciężko było wywalczyć sobie pozycję w starym systemie gymów i ją utrzymać. Jednak z czasem przekonałam się. Nowy system sprawił, że można było zacząć wstawiać coś innego niż tylko pielęgniarkę i dragonita (który w sumie poza sporym CP nie ma żadnej wartości, bo wszystko niemalże dotłuka go x 2)
    Zmiana była taka, że moi obrońcy stali się wytrzymałymi rozp***czami aren.
    Jeśli zaś chodzi o Niantic to wkurza mnie, że są tacy kryptyczni, ale nie można im odmówić tego, że się nie starają. Za tym projektem stoi rzesza programistów, którzy naprawdę odwalają niezłą robotę i jeśli się spojrzy na sprawę z pewnego dystansu, to zapewne zauważycie, że jakieś tam sugestie społeczności POGO starają brać pod uwagę. (Nie zawsze im to wychodzi tak jak trzeba) W kwestii RAJDÓW to akurat w moim mieście mam przykład tego jak to powinno się odbywać. Na początku było ciężko, bo pełno animozji – ludzie się nie znali a ktoś kogoś zbija, nie dał postać – różne oskarżenia i domysły. Ale po pewnym czasie ludzie zaczęli się poznawać w realu i okazało się, że wiele rzeczy można było sobie wyjaśnić. Podczas rajdów panuje zawieszenie broni. Poznałam ludzi ze wszystkich ‚kolorów” i teraz wygląda to tak, że jeśli ktoś widzi kogoś na arenie to 2 razy się zastanowi czy go zbijać czy nie – bo może ten akurat czeka na złotko.

    O ale się rozpisałam

    • Reply
      Ricardogo
      Wrz 20, 2017 12:10 am

      Pruszków to pokojowe miasto 😉

  • Reply
    kotecek98
    Wrz 19, 2017 11:40 pm

    „Za tym projektem stoi rzesza programistów ” rozwaliło mnie to xD… Gdyby tak było to ta gra byłaby czymś więcej niż tylko powtarzalnym schematem łapania poksów zbijania aren no i rajdy i tyle. Gdyby była rzesza programistów to bym odpalała poksy wiecej niż kilka razy w tygodniu, a tak nie ma co robić , popieram słowa POKEMONONA 🙂

  • Reply
    Pokehood
    Wrz 19, 2017 11:42 pm

    Mam ex raid passa w Polsce!

  • Reply
    Siwy218
    Wrz 20, 2017 12:33 am

    „Odwołując się do ostatniego zdania – te niekończące się testy jako gracza denerwują mnie chyba najbardziej.”
    Do dziś i mnie również ale jakie było moje zdziwienie jak przed snem w czasie przerwy na fajka otworzyłem grę 🙂 i…
    DOSTAŁEM zaproszenie i przepustkę na Ex Raid!!
    Czwartek Warszawa galeria Mokotów! 19-20

    https://zapodaj.net/cfd59d583a782.png.html

    https://zapodaj.net/ddef6738817c2.png.html

    https://zapodaj.net/6a5c0e0241384.png.html

    Ktoś jeszcze z Was napewno dostał więc jednak coś się dzieje! 🙂

  • Reply
    Machrid
    Wrz 20, 2017 8:13 am

    swoje w nianticu zarobili i ustawili sie wystarczy .
    a ta uboga zabugowana aplikacja juz taka bedzie.
    najlepiej to odinstalowac i nie tracic czasu.

  • Reply
    Jo
    Wrz 20, 2017 9:28 am

    He, he … rok grania dzień w dzień, ponad 1000 km przebiegane, setki pokemonów złapane i ewoluowane a w około dwa miesiące raidów synek mnie dogonił poziomem…

  • Reply
    DawidPolakL
    Wrz 20, 2017 9:44 am

    A mi po roku gra się jeszcze lepiej. Dzięki raidom poznałem innych graczy,zebraliśmy paczkę na dikie pokemony, jedziemy po za miasto, jeden kieruje a reszta piwkuje, fajny klimat. Zebrać 50 coinsów dziennie to teraz nie problem, wystarczy dać znać inn kiedy mogą zbić dany gym. Zabawa fajnie się rozkręciła.

    • Reply
      froscik_99ers
      Wrz 20, 2017 10:36 am

      no popieram fajna sprawa te raidy można poznać ciekawych ludzi i cieszy fakt że nawet w 9.000 tyś. miasteczku jest ekipa na raidy 🙂 jedyny minus to mało pokestopów i gymów Niantic mógł by w końcu ruszyć głową i dodać funkcję dodawania ich (np. od levelu 30). Bo bardzo dużo osób nie ma pokestopów w swojej okolicy wogóle.

  • Reply
    ArT
    Wrz 20, 2017 11:13 am

    Witać po ilości komentarzy gra już zamiera.

  • Reply
    R
    Wrz 20, 2017 11:20 am

    Raidami zabili tą grę – zrobili ją niszową, dla największych narwańców. A te parę milionów pozostałych graczy ma to zwyczajnie w d..e. Nie oszukujcie się – to, że w miasteczku 10K macie ekipę na rajdy to tym bardzie pokazuje miałkość tej gry, bo wcześniej z telefonami latało dużo więcej osób. W większych miastach ileś tam ekip też będzie i co? Niantic się ograniczy tylko do tych ekip? A reszta na śmietnik? No tak to niestety wygląda, więc gra zwyczajnie za jakiś czas umrze i to z takiego powodu.

    Te raidy i coraz to kolejne udziwnienia z tymi legendami pokazują, że ostatkami sił N chce wyciągnąć kasę od ostatnich wiernych. I to pokazuje, że tak pociągną ile się tylko da i zaorają grę. Nie ona pierwsza trafi na śmietnik i nie ostatnia.

    Na dobrą sprawę to gra jest mocno marketingowo do d…y. Moje dzieciaki zabijają się o zabawki Flareona i Pikachu. A tych zwyczajnie nie ma, bo pewnie się nie mogą dogać z licencjami – to co jest , to jakaś lewa chińszczyzna i powoli zaczyna się coś tam robić (pojedyncze zabawki w sklepach czy na ebay). Powinni już rok temu za sukcesem gry pociągnąć resztę kokosów z drzewa, a oni zamiast ludzi zachęcać, to zniechęcają.

    Młodszy synek, sześciolatek bardzo by chciał zagrać w Pokemony i łapać Pikachu. Tylko kurde gdzie? Jak ma się młodziak nie zniechęcić, jak wszędzie gołębie, szczury, pająki i nietoperze? Gdzie ma sobie wychodzić to Pikachu??? Map nie ma, albo są „be”, eventy co jakiś tylko czas, a dzieciak chciałby się zwyczajnie pobawić, ale firma ma zupełnie inną wizję na grę.

    Mogli po sukcesie PGo ponownie opanować świat pokemonami, a niestety przez rok czasu zmarnowali szansę, a w lato grę praktycznie zabili. Wiem co mówię – siedzę w Niemczech ponad miesiąc we Frankfurcie i nie widziałem nikogo, kto by jeszcze grał w tą grę. Gymy chyba na fejkach zbijają (i to też rzadko), bo ruch jest niewielki. Legendy i inne raidy wszyscy mają w d…e, nikt się nie pojawia.

    Tylko tu na tej stronie jeszcze ktoś się jara tą grą, ale to też już coraz mniej, coraz więcej osób zagląda z przyzwyczajenia (jak ja). A weźcie pod uwagę, że ta strona, czy te fejsbukowe pospolite ruszenia to ledwie malutki czubeczek wielkiej góry zainteresowania tą grą, która była kiedyś. Rok temu w grę grało sporo dorosłych (znajomych) i praktycznie całe szkoły. Teraz? Znajomi dawno pokasowali aplikację, a dzieciarnia już coś innego ma na tapecie.

  • Reply
    derelict426
    Wrz 20, 2017 11:45 am

    Ten pęd za kasą odbije im się czkawką. Ja nic nie kupiłem od jakiś 2 miesiący bo nie ma już po co. Legend nawalili tyle że nie ma co z nimi robić. I to był pierwszy błąd, drugi to zwlekanie z 3 generacją. Trzeci to brak motywacji i nagród za osiągnięcia. Oni po prostu nie mają pojęcia czym zainteresować i zaskoczyć graczy, a na necie śmigają takie zajebiste pomysły że głowa mała. Zrozumienie potrzeb graczy na zerowym poziomie.

  • Reply
    TomFL7
    Wrz 20, 2017 12:48 pm

    Jest dużo frustracji w tym poście, ale dużo prawdy. Zacząłem grać w maju. Załapałem się na event kamienny i lodowo-ognisty, przy jeszcze niskim lvlu. Robie co mogę by wbijać wyższe lvl, dobijam do 31, ale co z tego, skoro bym mógł nazbierać cenniejsze poksy które by były narzędziem do raidów to musiałbym jechać do Pragi, bo larvitar sie zrespi u mnie w mieście raz na tydzień. Przyjdzie raikou i będę musiał marnować TM’ki bo mam jednego ziemnego rhydona? Gdyby nie płatna mapka byłbym jeszcze bardziej w dupie z moim zbiorem pokemonów, bo niantic nie chce nic dać poza legendami. Albo chociażby wymienili od czasu do czasu tych boss’ów niższego poziomu. U nas gracze powyżej 30 lvlu chodzą jak już tylko na Tyranitary. Nędza…

  • Reply
    mostek
    Wrz 20, 2017 1:55 pm

    Poczta Makotki z Galerii Mokotów w Warszawie została wybrana Na EX Raid.
    W fejsbookowej grupie Warszawskiej sporo osób potwierdza otrzymanie EX passa.
    9/21 19.00PM – 20.00 PM

    • Reply
      mostek
      Wrz 20, 2017 2:18 pm

      edit. mały błąd „Poczta Mokotki”

  • Reply
    jar
    Wrz 20, 2017 3:06 pm

    R pierdoły piszesz

    • Reply
      R
      Wrz 21, 2017 1:06 pm

      Więcej argumentów nie masz? To łudź się i pocieszaj dalej – rzeczywistości nie dasz rady zaklinać. A dzisiejsze info o evencie wzbudza uśmiech politowania – zamiast jakiegoś pokemonowego szaleństwa mamy możliwość kupna zajebisktych paczek z pierdołami i parę ochłapów. Zaiste niezwykła szczodrość ze strony Niantic i niezwykle przemyślany ruch, żeby zachęcić odchodzących graczy… Buhahahaha!

  • Reply
    Grajek
    Wrz 20, 2017 3:52 pm

    Nowy event od piątku!!!

  • Reply
    Adam
    Wrz 20, 2017 4:38 pm

    Pytanie z innej beczki jadę do Pragi a mam telefon na kartę czy ktoś się orientuje z jakiej sieci b.d. najlepsze opcja tak żeby na cały dzień spokojnie starczyło Internetu? Przykładowo kupuje kartę za 30 czy 50 zł

    • Reply
      FoxMan
      Wrz 20, 2017 4:47 pm

      W orange free jest fajny pakiet. Po doładowaniu otrzymujesz internet, plus za 35 zł są nielilmitowane rozmowy, smsy i kilka giga internetu. (W roamingu jest mniej, ale na jeden dzień w zupełności wystarczy 😉 )

      • Reply
        Adam
        Wrz 21, 2017 1:25 pm

        Dzięki za odpowiedź pewnie się na to skuszę 😉

  • Reply
    ja
    Wrz 21, 2017 12:11 pm

    W ogóle w grze bardzo irytuje mnie fakt, że mieszkając w miejscowości na niecałe 30k mieszkańców gra się ciężko. Mamy dwa oklepane miejsca gdzie się łazi zbierać poksy (taki duży park + inne jedno miejsce) stosunkowo blisko siebie. Tam są gymy, stopy itd.
    Niantic powinien wprowadzić możliwość dodawania stopów i gymów (tylko nei piszcie o ingressie). Oczywiście polagać by to musiało na przeanalizowaniu co może być stopem a co nie. Gracze z dużych miast w 10 minutowy spacer zapełniają plecak, jednak gracze małych miast wiecznie cierpią na niedobór balli. Podobnie problemem jest z pojawianiem się poksów. Cholernie meczy mnie to, ze gra się fajnie w centrum, gdzie jest masa ludzi. Uważam, że mogli by opracować też jakieś siatki dropów poksów w np. lasach. Idziesz wykluwać jajka gdzieś daleko za miasto na pola czy lasy i wiesz, że może Ci polecieć Tyrek czy Snorek.

  • Reply
    stanisław
    Wrz 22, 2017 10:47 am

    Ja mieszkam w centrum Nowej Huty i chętnie bym się dołączył do jskiejś ekipy. Ale niestety od początku raidów tylko raz spotkałem grupę walczącą z raidem. I więcej nic. A legendarne pojawiaja się czasem nawet na 3 różnych gymach. I to w różnych krańcach. I gdzie szukać jakiejś grupy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
safarizoneupdatev2
Safari Zone trwa

Niantic w końcu udało się z powodzeniem przeprowadzić europejskie eventy - Safari Zone trwa właśnie w Barcelonie, Paryżu i Oberhausen....

Zamknij