Inne 25

FastPokeMap i walka z wiatrakami

fastpokemap2

Duchowy spadkobierca PokeVision, czyli FastPokeMap, ucierpiał w wyniku ostatnich zmian w zabezpieczeniach kodu gry i nadal nie wrócił do sprawności. Jednak w przeciwieństwie do tego pierwszego, twórca FPM nadal walczy.

Niantic od samego początku jako główny cel postawiło sobie całkowite wyeliminowanie oszustów, botów oraz wszelkich nieautoryzowanych narzędzi korzystających z zasobów ich serwerów. Na początku zmiany były dość proste – wydłużenie czasu między skanowaniami, ograniczenia dotyczące ilości zapytań do serwera na jedno konto. To jednak wystarczyło, by na stałe z gry wyeliminować PokeVision. Mimo kolejnych przeszkód grupa zapaleńców nadal przeciwstawia się ograniczeniom nakładanym przez Niantic. Skutecznie rozpracowują oni kolejne zabezpieczenia tworzone przez dewelopera.

Wspomniane na początku FastPokeMap obecnie wiedzie prym na „rynku” zewnętrznych map do śledzenia pokemonów. Wielu graczy docenia starania twórcy serwisu, ponieważ firma Johna Hanke ociąga się z wprowadzeniem nowego trackera od czasu, gdy zaraz po premierze gry usunięto na stałe stary system namierzania. Według alexa.com, które zbiera dane dotyczące ruchu na stronach internetowych, fastpokemap.com jest na 463. miejscu wśród najczęściej odwiedzanych adresów na świecie i na 315. miejscu w Stanach Zjednoczonych, gdzie gracze najczęściej korzystają z jej usług. Poza USA najwięcej ruchu generują użytkownicy z Brazylii, Niemiec, Wielkiej Brytanii i Chile.

Niestety, Niantic nie zamierza zmienić swojej polityki wobec narzędzi takich jak FastPokeMap. Firma uważa, że takie praktyki są sprzeczne z duchem gry i naruszają dane, które należą wyłącznie do producenta. Ciężko spodziewać się, by postawa amerykańskiej firmy miała się zmienić w najbliższym czasie. Ta wyrównana walka będzie zapewne trwała, dopóki grupka zebranych wokół ambitnego projektu łamie zabezpieczenia. Tak jak ujął to twórca mapy w dłuższym oświadczeniu wystosowanym do twórców Pokemon GO:

Będziemy rozpracowywać kod gry tak długo, jak wasza gra jest popularna. FastPokeMap będzie wracać, nieważne jak mocne będą wasze starania, by zabić projekt. Tylko jeśli nadal będziecie próbować go zabić, nie zdziwcie się, jeśli wkrótce nikt nie będzie grał w waszą grę.

Według ostatnich aktualizacji ze strony twórcy FPM jego ekipa jest bliska przywrócenia serwisu do pełnego działania. Jednak znając Niantic, nie minie dużo czasu, zanim ponownie trzeba będzie walczyć z kolejnymi zabezpieczeniami przygotowanymi przez firmę z San Francisco. Jedynym widocznym minusem prac nad „otworzeniem” kodu gry jest fakt, że dzięki publicznemu udostępnieniu ich efektu mogą powrócić wszelkiej maści boty oraz programy służące do niezgodnej z zasadami rozgrywki.

25 Comments

  • Reply
    tomek197433
    Paź 19, 2016 12:22 pm

    Sami są sobie winni zrobili by porządny system namierzania to popularność map by spadła myśle że wręcz powinni się cieszyć że istnieje taka grupa zapaleńców jak fest pokemap bo nie wiem czy zauważyliście grywalność po blokadach map drastycznie spadła a apropo grania na kompie firma nie powinna tego zabraniać może zrobic wersje oddzielną tylko na kompa taka wersja dla leniwych 😉

    • Reply
      Sirion
      Paź 19, 2016 4:37 pm

      Jak ktoś chce grać w pokemony na kompie, to niech gra w wersje emulowaną z nintendo. Spooferzy i boty zrobiły najwięcej szkody tej grze i wiele osób przez takich „leniwych” skończyło grać.

  • Reply
    Sirion
    Paź 19, 2016 2:17 pm

    „Wyrównana walka” ?
    Pierwotne zabezpieczenia nie były po to, żeby mapki nie działały, tylko po to żeby z ich pomocą nie bombardować serwera zapytaniami.

    Mapki od tamtego czasu działały tylko z tego powodu, że Niantic na to pozwalało.
    System Captcha jest w grze od 2 miesięcy, a mimo to nie został wprowadzony dłuugo.
    Mimo tego, że gra od wprowadzenia wersji 0.37 miała API na którym mapy nie działają, to wymóg użycia tej wersji został wprowadzony dopiero 2 tyg temu i mimo tego, że grać się na starej wersji nie dało, to mapki skanowały sobie w najlepsze tylko z tego względu, że przymknęli na to oko. Teraz dopiero wymusili zmiany które są w grze zaimplementowane od dawna i dlatego mapy przestały działać.
    Dodatkowo został wprowadzony system uniemożliwiający skanowania pokemonów w pobliżu przy zbyt dużej prędkości lub przeskakiwaniu między lokacjami.

    Niantic od dawna trzymało gilotynę mogącą wyciąć to wszystko w pień, a nie puszczało jej z własnej woli.
    Podsumowując, jeśli Niantic faktycznie się uparło żeby ubić te mapy, to żadne FastPokeMap ani inne mapki nie wstaną, bo dla nich wprowadzić to, to jest chwila, a żeby to łamać potrzeba chęci których już nikt z RE teamu nie ma. Mamy wersje 0.41.4, a API z którego korzystały boty i mapy zostało złamane tylko dla wersji 0.35 i od czasu wprowadzenia wersji 0.37 trwają pracę nad jego złamaniem i coś końca nie widać.

    Powiedziałbym, że jest coraz dalej niż bliżej, bo mapy padły tylko z powodu systemu captcha, a od tamtego czasu zostały wprowadzone kolejne 2 zabezpieczenia (API i ograniczenie prędkości).

  • Reply
    polonez
    Paź 19, 2016 4:16 pm

    72tys XP chyba ze 72 ewolucje zrobiłem na lucky egg to dobrze czy nie, było jeszcze 30 sekund do końca ale gra się zacięła i musiałem wyłączyć

    • Reply
      Sirion
      Paź 19, 2016 4:34 pm

      W normie. Max można około 85-90

      • Reply
        polonez
        Paź 19, 2016 6:21 pm

        to dobrze nie musi być tak idealnie aż tak się nie śpieszy żeby awansować bo jak za szybko się awansuje to się szybciej gra znudzi, zastanawiam się teraz czy jest sens kupić te jajka szczęścia teraz to muszę znów candy zbierać czy może inkubator kupić coś się wykluje i będzie ze 10 candy

        p.s.
        pewnie nie od tego twoja nazwa ale kojarzy mi się z samochodem daihatsu sirion 🙂

  • Reply
    Dajcie jakiś radar...
    Paź 19, 2016 5:46 pm

    Granie z pomocą mapek do którego sami doprowadzili swoim lenistwem i olewaniem graczy jest sprzeczne z duchem gry… ale po zablokowaniu tego większość jeszcze czekających aż dadzą jakiś tracker albo mapki zaczną działać siedzi teraz przed tv z odpaloną grą pod ładowarką i łapie co ciekawsze z kanapy… to dopiero jest zgodne z duchem pokemon go…

  • Reply
    Sqnx
    Paź 19, 2016 6:09 pm

    Zgadzam się z kolegą powyżej. Mam dookoła bloku 4 spawny. Większość stworów złapałem z przysłowiowej kanapy. A że stwory się zmieniają, to do chałupy przyłaziły mi takie kwiatki jak Lapras, Dragonair czy Onix. A są i lepiej obdarowani. Z kanapy sięgają do poke’stopów czy gym’ów. Gra z założenia nie traktuje równo userow.
    A robi się zimno i obserwując pobliski gym widzę że intensywność w jego odbijaniu spadła o jakieś 90 %. Poza tym mapy nie załatwiały całej roboty. Pokazywały miejsce i czas. Czasem rzadki pokemon był w pobliżu czasem nie, a często się do niego piechotą nie zdążyło.

  • Reply
    M.
    Paź 19, 2016 8:31 pm

    W obecnych czasach dzieciaki nauczyły się, że wszystko ma być łatwo , szybko i przyjemnie. Szkoda, że tak zablokowali cziterów i mało legalne mapy, niestety tak miało być od początku.

    • Reply
      Dajcie jakiś radar...
      Paź 22, 2016 3:10 pm

      I od początku miał działać jakiś tracker umożliwiający znalezienie pokemonów… Jestem przeciwny botom typu fake gps, ale mapki dawały graczom to co gra powinna oferować od początku.

  • Reply
    Qdłaty82
    Paź 19, 2016 10:43 pm

    „Będziemy rozpracowywać kod gry tak długo, jak wasza gra jest popularna. FastPokeMap będzie wracać, nieważne jak mocne będą wasze starania, by zabić projekt. Tylko jeśli nadal będziecie próbować go zabić, nie zdziwcie się, jeśli wkrótce nikt nie będzie grał w waszą grę.”

    Czyżby poszła groźba? Są w stanie wyłączyc serwery jak w NeedForSpeed World?

    • Reply
      Sirion
      Paź 19, 2016 11:04 pm

      Akurat typ od FastPokeMap to palant co da sie wyczuć po jego ripostach gdy, ktoś się z nim nie zgadza ;P
      Dobrze, że powstały takie mapki skoro nie ma trackera w grze, ale niech nie przemawia z takim patosem jakby to walczył z jakimś arcywrogiem o lepsze jutro, bo w pierwszej kolejności to właśnie przez między innymi tą osobę powstały wszelkiej maści boty, które wycięły dużą część legalnych graczy.

      I nie, nie są w stanie nic wyłączyć 🙂

      • Reply
        EDiox
        Paź 20, 2016 7:05 pm

        Może zDDoS’ować serwer niantic, bo skoro tyle ludzi nadal odwiedza jego stronkę to z łatwością może zrobić z nich własny botnet. Więc to może być zawoalowana groźba bo umiejętności to im nie brakuje, do tego w przeszłości widzieliśmy że niantic nie chroni się przed zagrożeniami tego typu. Skanery w praktyce skutecznie doss’owały pokeGO swoimi zapytaniami, nierzadko przez pól dnia gra nie wstawała ;/.

        • Reply
          Sirion
          Paź 20, 2016 9:19 pm

          To było zanim Google im nie dało swoich serwerów. Nic im zrobić nie mogą, bo nie są w stanie.

  • Reply
    Wentyl
    Paź 20, 2016 4:31 pm

    Wszystko fajnie tylko że gra miała być bardziej „casualowa”. I może jest w wielkich miastach gdzie jest dużo rzadkich spawnów. Za każdym razem jak z synem wychodzimy pograć to wracamy z samym badziewiem typu pidgey, drowzee czy ratata, no ile mozna. Jak ktos lata jak szalony po miescie całymi dniami to trafi coś fajnego ale nie każdy ma czas. Dla nas mapy były fajne i motywowały do wyjścia z domu, a teraz? Kolejna wycieczka po weedle? Jakiś czas temu Niantic chyba się pomyliło i podniosło mocno spawn rate rzadkich poków, ależ sie wtedy fajnie grało, gdzie sie nie wyszło to coś fajnego można było spotkać. Szkoda, że trwało to tylko dwa dni i naprawili błąd. Od tej pory znów tylko jakieś siano dla zwykłego gracza. A nie piszę ze wsi tylko z wojewódzkiego miasta! Zgadzam sie w 100% że Niantic samo zabija gre

  • Reply
    EDiox
    Paź 20, 2016 7:03 pm

    Może zDDoS’ować serwer niantic, bo skoro tyle ludzi nadal odwiedza jego stronkę to z łatwością może zrobić z nich własny botnet. Więc to może być zawoalowana groźba bo umiejętności to im nie brakuje, do tego w przeszłości widzieliśmy że niantic nie chroni się przed zagrożeniami tego typu. Skanery w praktyce skutecznie doss’owały pokeGO swoimi zapytaniami, nierzadko przez pól dnia gra nie wstawała ;/.

  • Reply
    EDiox
    Paź 20, 2016 7:22 pm

    PokeGo reklamowali pokazując tracker wskazujący kierunek i konkretną odległość do poka, a teraz nawet sidebar pokazuje głupoty. Niech się nie dziwią ze ludzie chcą czegoś co mieli ale padło bez powodu. Puki niantic nie zrobi pożądanego radaru, czy własnej mapy czy czegoś co pozwoli polować na poki zamiast błądzić po omacku, społeczność będzie wspierać i używać zewnętrznych map. I choć nie podoba mi się że boty skorzystają ze złamania API pokeGo, to mam nadzieje że im się uda te mapy uruchomić. Niantic sam sobie robi pod górkę nie skupując się na zrobieniu radaru i naprawieniu gry.

    • Reply
      polonez
      Paź 20, 2016 9:01 pm

      Póki co to „puki” możesz sobie w głowę robić, a jakby nie było oszustów to mogliby się zająć tym co trzeba a nie walką z oszustami. Takich to powinni dożywotnio blokować i wyczyścić im konta ze wszystkich pokemonów.

      • Reply
        EDiox
        Paź 20, 2016 10:54 pm

        Cieszę się że taki mądry jesteś, bardzo mi pomogłeś i wniosłeś wiele do tematu. A tych oszustów było by znacznie mniej jakby zrobili porządek z radarem, wsparcie dla ludzi łamiących API by o 90% spadło. Niantic próbuje zrobić coś w sposób sprzeczny z ludzka naturą a to zawsze jest trudne jeśli w ogóle możliwe.

      • Reply
        Dajcie jakiś radar...
        Paź 22, 2016 4:43 pm

        Boty nie działają, mapy też od ponad 2 tygodni więc gdzie jest działający tracker? Czy tak trudno przywrócić działający tracker z którym była reklamowana gra, albo zrobić nowy? Niantic jak widać szukał tylko wymówek żeby nie pokazywać swojej nieudolności albo tego gdzie mają graczy… byle hajs szedł, zamiast zająć się radarem dają jakieś bezużyteczne update które nic do gry nie wprowadzają olewając to na co wszyscy gracze czekają, tym samym samemu zabijając tą grę robiąc wszystko na swoje widzi mi się.

        Jeśli jesteś przeciwny mapkom a nie zdobyłeś nawet 80 pokemonów w pokedexie nie wypowiadaj się na ten temat, bo nie wiesz jak później ciężko jest coś nowego złapać a jeśli masz ponad i jesteś przwciwny to nie używaj proste, to nie daje jakiejś przewagi po za szybszym zapełnieniem pokedexu którego możliwość powinna być zapewniona w grze, a nie błądzenie za pokemonem który w większości przypadków i tak zniknie. Dopuki Niantic nie doda Trackera który powinien zadowolić graczy ludzie będą je używać jak tylko się pojawią, gdyby zrobili dobry tracker nikt by ich nie używał bo to nie miało by sensu, skoro jesteś przeciwny mapkom teraz zastanów się czy gdyby Niantic zrobił jakąś oficjalną mapkę albo dobry tracker nie powinieneś utrudnić sobie gry i nie używać, łapiąc co tam się trafi po drodze…
        Dodam że gra jadąc samochodem czy innym środkiem tranaportu to też oszustwo…

    • Reply
      lajna01
      Paź 21, 2016 11:28 pm

      Zgadzam się.

  • Reply
    ct
    Paź 21, 2016 2:32 am

    Na tej mapie był link do dotacji- Z tych dotacji jest gruba nagroda za pomoc w przywróceniu mapy do używalności.

    Osobiście? Jak mapa działa to bardziej chce mi się ruszyć tyłek za poksami niż jak mam odwiedzać pokestopy i uciekać przed szczurami. Wady: boty łapią najlepsze poksy 24 na dobę …. tylko jakby nie było botów to: mógłbym sobie sprawdzić na mapce czy dobiegnę po interesującego poksa który pojawił sie w okolicy i przy okazji zawalczył bym o gyma które teraz w moje okolicy mają wszystkie lvl10 i po nickach mniemam że jest tam bot albo kilka plus przypadkowe osoby grające uczciwie które przechodziły obok i dołączyły do gyma tak że nie wiadomo kogo podpierdolić do supportu.

    Kusi samemu zacząć oszukiwać i nie wychodzić z domu- Ja oszukuję grając teraz w inną grę 😛

  • Reply
    SuperUser
    Paź 24, 2016 11:09 am

    FastPokeMap juz działa. Kod gry ponownie został złamany. Na dniach wyjdzie cała masa aktualizacji botów. niantic znowu coś zablokuje, gra znowu straci setki tysięcy graczy, hakerzy ponownie złamią kod niantic zaś zablokuje aż pokemon go przejdzie do historii i nikt w to już nie będzie chciał grać. Przykre ale prawdziwe…

  • Reply
    zlatomistrz
    Lis 05, 2016 5:39 pm

    Czekam w koncu na aktualizacje radaru gry. Przed kolejna migracja, ktora chyba odbyla sie w srode przez 2 tygodnie srednio 8-10 razy dziennie rzucalo w jedno znane mi miejsce Charmandera… radar siegal go wiec wychodzilem z domu i lapalem go.
    Problem w tym, ze pomimo tego, ze bylem centymetry od niego to i tak na radarze w miare zblizania sie do niego nigdy nie awansowal na pierwsze miejsce… zawsze 3 albo 4 wiec reasumujac JESLI NIANTIC BLOKUJE FPM TO PROSZE NIECH W KONCU DADZA NAM PRODUKT, KTORY DZIALA W 100% POPRAWNIE ZE ZINTEGROWANYM RADAREM!!

  • Reply
    SUU
    Lis 07, 2016 8:09 am

    Heh.. robi się coraz zimniej, pokażcie mi kogokolwiek, kto będze urzadzal sobie spacery przy -5 lub wyzszym mrozie tylko po to, by złapać wielkie nic bez mapy… bo bez niej szkoda marząc. Powodzenia Niantic, wasza polityka jest zadziwiajaca

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
legendarneptaki2
Legendarne pokemony dla sponsorów

Niedługo po premierze Pokemon GO mogliśmy przeczytać informacje, że w Japonii została zawiązana współpraca między producentami gry a siecią McDonald's...

Zamknij