Inne Niezbędnik gracza Poradniki 27

Najlepsze kontry – raidy poziomu 3 i 4

lvl34

W dzisiejszym artykule porady do raidów, które w większości przypadków nie są możliwe do zrobienia samemu. 

Raidy poziomu 3 i 4 budzą najwięcej emocji ze względu na pokemony jakie można podczas nich zdobyć oraz większą szansę na otrzymanie lepszych nagród. Często jednak zdarza się, że do przejścia takiego bossa potrzeba przynajmniej kilku osób. Im mniej pomocników mamy, tym ważniejsze jest, żeby wszyscy zabrali do walki swoje najlepsze na dane stworzenie kontry. Czasem może to przesądzić o zyskaniu kilku cennych sekund, które pozwolą nam zmieścić się w czasie.

Warto wiedzieć, że praktycznie każdy boss trzeciego poziomu jest możliwy do pokonania solo – jest to jednak trudne i tylko gracz z idealnymi kontrami, dobrym wyczuciem uników ataków specjalnych oraz odrobiną szczęścia może tego dokonać.

Najlepsze kontry dla raidów poziomu 3 (kursywą zaznaczone ataki już niedostępne do zdobycia dla danego pokemona tzw. legacy moves):

Boss Najlepsze kontry (ataki) Kontrujące typy
Arcanine Rhydon (Mud Slap/Stone Edge lub Earthquake)

Golem (Mud Slap, Rock Throw lub Mud Shot/Stone Edge lub Earthquake)

Vaporeon (Water Gun/Hydro Pump lub Aqua Tail)

Sandslash (Mud Shot/Earthquake)

Kamienny, ziemny, wodny
Alakazam Tyranitar (Bite/Crunch lub Stone Edge)

Scizor (Furry Cutter/X-Scissor)

Houndoom (Snarl/Foul Play)

Robaczy, mroczny, duch
Machamp Alakazam (Confusion lub Psycho Cut/Future Sight)

Espeon (Confusion lub Zen Headbutt/Future Sight)

Dragonite (Dragon Tail lub Dragon Breath/Hurricane)

Exeggutor (Confusion, Zen Headbutt lub Extrasensory/Psychic lub Solar Beam)

Wróżka, latający, psychiczny
Gengar Tyranitar (Bite/Crunch lub Stone Edge)

Houndoom (Snarl/Foul Play)

Alakazam (Confusion lub Psycho Cut/Future Sight)

Espeon (Confusion lub Zen Headbutt/Future Sight)

Gengar (Shadow Claw/Shadow Ball)

Mroczny, ziemny, duch, psychiczny
Vaporeon Exeggutor (Bullet Seed/Solar Beam lub Seed Bomb)

Venusaur (Razor Leaf lub Vine Whip/Solar Beam lub Petal Blizzard)

Vileplume (Razor Leaf/Solar Beam lub Petal Blizzard)

Victreebel (Razor Leaf/Solar Beam)

Tangela (Vine Whip/Solar Beam lub Grass Knot)

Jolteon (Thunder Shock/Thunderbolt)

Elektryczny, trawiasty
Jolteon Rhydon (Mud Slap/Earthquake)

Golem (Mud Slap lub Mud Shot/Earthquake)

Donphan (Counter/Earthquake)

Sandslash (Mud Shot/Earthquake)

Dragonite (Dragon Tail lub Dragon Breath/Outrage lub Dragon Claw)

Ziemny
Flareon Rhydon (Mud Slap/Stone Edge lub Earthquake)

Golem (Mud Slap, Rock Throw lub Mud Shot/Stone Edge lub Earthquake)

Vaporeon (Water Gun/Hydro Pump lub Aqua Tail)

Omastar (Water Gun lub Rock Throw/Hydro Pump lub Rock Slide)

Kamienny, wodny, ziemny

Jeżeli myślicie o pokonaniu solo któregoś z wymienionych bossów to najlepiej gdy wasza cała szóstka będzie składać się z praktycznie wymaksowanych pokemonów, które są wymienione jako najlepsze dla niego kontry – nie polecam jednak używać armii Dragonite czy Gengarów. Po zmianie formuły bonusu do superefektywnych ataków lepiej używać kontr według typu a Dragonite jest superefektywny jedynie przeciw Machampowi gdy posiada atak Hurricane – smok przyda się na ewentualne uzupełnienie naszego składu. Gengar ogólnie zadaje wysokie obrażenia w szybkim tempie, ale ma bardzo małe możliwości przetrwania.

No i w końcu najlepsi kontrujący dla najsilniejszych bossów, poziomu 4 (kursywą zaznaczone ataki już niedostępne do zdobycia dla danego pokemona tzw. legacy moves):

Boss Najlepsze kontry (ataki) Kontrujące typy
Venusaur Flareon (Fire Spin/Overheat)

Charizard (Fire Spin lub Air Slash/Overheat lub Flamethrower)

Arcanine (Fire Fang/Flamethrower)

Dragonite (Dragon Tail lub Dragon Breath/Outrage, Hurricane lub Dragon Claw)

Espeon (Confusion lub Zen Headbutt/Future Sight)

Alakazam (Confusion lub Psycho Cut/Future Sight)

Ognisty, latający, lodowy, psychiczny
Charizard Golem (Rock Throw, Mud Slap lub Mud Shot/Stone Edge lub Rock Blast)

Omastar (Water Gun lub Rock Throw/Rock Slide, Hydro Pump lub Rock Blast)

Rhydon (Mud Slap/Stone Edge)

Tyranitar (Bite/Stone Edge)

Vaporeon (Water Gun/Hydro Pump lub Aqua Tail)

Sudowoodo (Rock Throw/Stone Edge lub Rock Slide)

Elektryczny, kamienny, wodny
Blastoise Jolteon (Thunder Shock/Thunderbolt)

Venusaur (Razor Leaf lub Vine Whip/Solar Beam lub Petal Blizzard)

Magneton (Spark, Charge Beam lub Thunder Shock/Zap Cannon)

Vileplume (Razor Leaf/Solar Beam lub Petal Blizzard)

Victreebel (Razor Leaf/Solar Beam)

Elektryczny, trawiasty
Rhydon Vaporeon (Water Gun/Hydro Pump lub Aqua Tail)

Exeggutor (Bullet Seed/Solar Beam lub Seed Bomb)

Venusaur (Razor Leaf lub Vine Whip/Solar Beam lub Petal Blizzard)

Vileplume (Razor Leaf/Solar Beam lub Petal Blizzard)

Victreebel (Razor Leaf/Solar Beam)

Tangela (Vine Whip/Solar Beam lub Grass Knot)

Feraligatr (Water Gun/Hydro Pump)

Trawiasty, ziemny, stalowy, walczący, lodowy, wodny
Lapras Machamp (Counter lub Karate Chop/Dynamic Punch, Close Combat lub Cross Chop)

Heracross (Counter/Close Combat)

Jolteon (Thuder Shock/Thunderbolt)

Magneton (Spark, Charge Beam lub Thunder Shock/Zap Cannon)

Snorlax (Lick/Hyper Beam lub Body Slam)

Poliwrath (Rock Smash/Dynamic Punch)

Elektryczny, trawiasty, kamienny, walczący
Snorlax Machamp (Counter lub Karate Chop/Dynamic Punch, Close Combat lub Cross Chop)

Heracross (Counter/Close Combat)

Dragonite (Dragon Tail lub Dragon Breath/Outrage, Hurricane lub Dragon Claw)

Ursaring (Counter/Close Combat)

Alakazam (Confusion lub Psycho Cut/Focus Blast)

Tyranitar (Bite/Stone Edge)

Walczący
Tyranitar Vaporeon (Water Gun/Hydro Pump lub Aqua Tail)

Machamp (Counter lub Karate Chop/Dynamic Punch, Close Combat lub Cross Chop)

Venusaur (Razor Leaf lub Vine Whip/Solar Beam lub Petal Blizzard)

Heracross (Counter/Close Combat)

Feraligatr (Water Gun/Hydro Pump)

Poliwarth (Rock Smash lub Bubble/Dynamic Punch)

Robaczy, trawiasty, wróżka, ziemny, stalowy, walczący, wodny

Pamiętajcie, że kontry zostały dobrane nie tylko ze względu na przewagę typów, ale też zdolności przetrwania – w walce z bossami często liczy się każdy punkt życia i to ile ciosów może przyjąć nasz pokemon. Warto też zwrócić uwagę na to jakie ataki posiada sam boss, bo np. przeciwko Arcanine z Wild Charge (atak elektryczny) ciężko będzie używać pokemonów typu wodnego.

Źródło: https://pokemongo.gamepress.gg/raid-boss-counters

27 Comments

  • Reply
    4Matik4
    Lip 08, 2017 10:54 am

    A ja dalej tych gym-ów nie ogarniam hehe.
    Wyjaśni mi to ktoś ?

  • Reply
    Snejk
    Lip 08, 2017 11:11 am

    Dzięki! Przyda się zdecydowanie to info! : )

  • Reply
    Machrid
    Lip 08, 2017 12:31 pm

    niestety na rajdy 4 poziomu mimo ,ze mieszkam w miescie okolo 70tys ciezko spotkac ludzi zeby w to grali.
    na 3 poziom to juz wogole, bo nikomu sie nie oplaca chodzic …
    z 3 poziomu moge z trudem i nie zawsze [zalezy od atakow bossa} zrobic tylko machampa ,bo mam zgraje alakazamow 95%IV …
    pozostaja jedynie rajdy 1 & 2 ,ktore mozna zrobic samemu ktore sa nieoplacalne .
    sporadycznie udaje sie jakis 4 poziom zrobic.
    tak to mialo wygladac wedlugnianticu??
    -bossy sie juz praktycznie znudzily.
    -malo co kto w to gra.
    -bugi rajdach i boty i cheterzy …
    bez komentarza.

    • Reply
      Niebieski
      Lip 08, 2017 1:29 pm

      Zauważyłem, że albo jest stagnacja albo w druga stronę. U mnie jest jakiś koleś który nie wiem… Chyba cały dzień gra w pokemony i nie robi nic innego. Musi być we wszystkich gymach i co uda mi się odbić (jak np wracam z pracy) to już po 20 min. on tam jest. Czerwona menda, nie dość, że jest w 5 jak naliczyłem to jak ja któryś sobie odbiję, żeby być chociaż na chwilę to max godzina żeby mnie wywalił i już się pojawił znowu :/ przez co mam max 4-5 coinsów dziennie

  • Reply
    Michal_tata
    Lip 08, 2017 1:26 pm

    Coś mi się obiło o uszy że rajdy 5 się pokazują, potwierdzi ktoś? Wczoraj na grupie grodziskiej był post na ten temat.

    • Reply
      FoxMan
      Lip 08, 2017 2:32 pm

      Wydaje mi się, że to ściema 😉
      Sprawdziłem aż na mapie gymów i nie ma nigdzie 5 gwiazdek.

  • Reply
    Darek
    Lip 08, 2017 1:52 pm

    Mam problem, co się dzieje że nie pokazuje mi w nearby niektórych pokemonów? Ani jednego pikacza nie widziałem a mój tato złapał już kilkanaście, próbowałem na innym telefonie i to samo. Coś mi z kontem zrobili? Ktoś ma albo miał taki problem?

  • Reply
    jak.w
    Lip 08, 2017 2:49 pm

    Co do kontry na Vaporeona, a konkretnie używania Exeggutora, macie mały błąd. Każdy psychiczny atak szybki (E/ZH/C) będzie lepszy od Bullet Speed, nawet gdy uwzględnimy bonus za super effective.

    • Reply
      treneiro
      Lip 08, 2017 2:59 pm

      Ataki psychiczne mają ten problem że są masakrycznie wolne (jak każdy fast atak >=12) przez co ładują wolniej energię oraz są mniej dynamiczne przy dodgowaniu. Ja tam wolę bullet seed na exegutorze, tak samo psycho cut na alakazamie itd.

    • Reply
      RavAzr
      Lip 08, 2017 5:35 pm

      DPS dla poszczególnych zestawów ataków fast+charge dla Exeggutora w walce z wodnym pokemonem:

      Extrasensory+Solar Beam – 23,886
      Zen Headbutt+Solar Beam – 22,642
      Confusion+Solar Beam – 24,154
      Bullet Seed+Solar Beam – 22,307

      Różnica jest niewielka, ale masz racje, na Vaporeona BS+SB jest najsłabszy.

      • Reply
        evoLucjan
        Lip 08, 2017 7:28 pm

        A ja mam ten najlepszy i to na poku z dobra iv, a na gamepress czytalem ze bardzo dobry jest venusaur z solar beam i tego tez sie trzymam. Bede musial go przetestowac. Co do raidow to i w malym miescie mozna ekipe trafic, ja dzisiaj zaliczylem trzy z 4lvl. Trzeba szukac najlepiej na facebooku, grupe zalozyc i na ogolnym miejskim sie oglosic. Sporo osob poprostu nie ma odwagi podeisc i zapytac

      • Reply
        Michal_tata
        Lip 08, 2017 10:03 pm

        Confusion u „exegutora” chyba już nie występuje.

        • Reply
          a
          Lip 08, 2017 10:25 pm

          U nowych nie.
          Ale jak ktoś ma Exe z czasów gdy jeszcze występował to nadal można użuwać.
          Ja mam na przykład Exe 91% Confusion/Psychic i jak TM zmienię mu charge attack to mogę mieć Confusion/Solar Beam.

  • Reply
    a
    Lip 08, 2017 8:05 pm

    Już trochę te raidy z nami są i można poczynić pewne obserwacje.
    Wiem, powiecie, że marudzę, ale takie mam odczucie, że Niantic zbyt dużo dało na tacy nowym graczom.
    W większym mieście gdzie gra trochę więcej osób nie ma problemu z raidami 3/4 w centrum miasta i popularnych punktach. Prawie zawsze można kogoś spotkać.
    Teraz są wakacje, więc dużo dzieciaków gra aktywniej. Wystarczy pezyjść pod gym i postać jako statysta i masz Tyranitara.
    Spotykałem ostatnio na raidach sporo nowych graczy i poczyniłem pewne obserwacje.
    Rozmawiałem z takim nowicjuszami grającymi kilka tygodni i mającymi ~20lvl i sytuacja wygląda dość śmiesznie. Mają już po kilka Tyranitarów, Snorlaxów, Machampów, etc, a nie widziały nigdy Machopa, czy Larvitara 😉
    Mają Snrolaxy, Tyranitary, czyli czołówkę poków, a nie widziały na oczy Fearrowa, Ekansa, Nidokinga, czy Cloystera.
    Ciekawe jak długo takie osoby zostaną w grze jak już na początku dostały to co najlepsze, bez większego wysiłku.
    Już wcześniej różnica między 40, a powiedzmy 30 lvl była bardzo niewielka, teraz za sprawą raidów różnica pomiędzy 40, a 20 lvl nie jest jakaś ogromna. Przecież mając na 20 lvl Machampy z raidów taki gracz bez problemu sprzątnie nawet Blissey 3k CP.
    Tu wydaje mi się Niantic trochę źle to rozegrał. Można było zrobić tak, że powiedzmy raidy 1 poziom dla wszystkich. Żeby wziąć udział w raidzie 2 poziomu wymagany 20 lvl. 3 poziom – 25 lvl i 4 poziom – 30 lvl. To by skłoniło nowych graczy do aktywnej gry, tak aby wbić lvl potrzebny do udziału w lepszym raidzie.

    • Reply
      Aquados
      Lip 08, 2017 8:44 pm

      dużo jest racji w tym co piszesz, według mnie gracz po złapaniu bossa powinien dostać cukierki danego typu, a nie samego stworka. Zniknął by też problem dość mało logicznej zamiany CP. Łapiesz stworka z CP12000, a dostajesz z CP900. Gdzie tu sens.

      • Reply
        RavAzr
        Lip 08, 2017 9:07 pm

        Co do zmiany CP, to zmienia się ono po pokonaniu bossa, a nie po złapaniu go.

    • Reply
      evoLucjan
      Lip 08, 2017 9:23 pm

      Masz sporo racji w tym co napisales ale wydaje mi sie ze z tymi lvl to przesada. Gracze z niskim lvl maja gorzej o tyle ze ze wzgledu na brak odznaki za typ ich szanse maleja 2-3 krotnie. Raz bilem 4lvl z taka grupa (sporo dzieciakow bylo na lvl 22-25) a z 8-9 osob czarka zlapalo tylko 3 osoby. Dzisia bylo podobnie, bylo nas trzech z lvl33+ i dwuch z lvl 21 i chyba 25. Ten z nizszym co by mu nie rzucil to wychodzil. Pozniej chcial zeby ktorys z nas spr i na cztery rzuty celne z golden razzbery wychodzil. Z niskim lvl lapanie to loteria.

    • Reply
      Machrid
      Lip 08, 2017 9:41 pm

      niantic udostepnil rajdy dla wszystkich graczy po to zeby zarabiac na sprzedanych raid passach.
      oni maja to gdzies czy 10 lev bedzie mial 5 tynitarow i 5 snorlaxow 90%IV -po 2 dniach grania .
      dla nich liczy sie ile ludzi kupi golda.
      i ile ludzi wyda golda na raid passy.
      dobrze to rozegrali -dla nich .

      • Reply
        Michal_tata
        Lip 08, 2017 10:06 pm

        To pierwsza gra w której widzę, że im dłużej grasz tym mniej masz.

        • Reply
          Adam987
          Lip 08, 2017 10:48 pm

          Pìęknie i poetycko to ująłeś 🙂

      • Reply
        evoLucjan
        Lip 09, 2017 6:22 am

        Masz moze i troche racji, ale prawda jest taka ze zakupy do gry za prawdziwe pieniadze robi raptem 10% graczy, youtuberow ( wiadomo ze wiekszy procent kupil chociaz jeden pakiet, ale kazdy stara sie grac na gymach). Inna sprawa ze zacheca wszystkich graczy (zwlaszcza tych nowych) do korzystania z apki bo maja mozliwos zlapania bossow. Wiadomo ze jak jest wieksze zainteresowanie to sponsorzy wiecej pchaja kasy. Ja mimo tych zmian na plus i na minus nie zamierzam rezygnowac. Ja im wiecej gram to wiecej mam;)

        • Reply
          normalny
          Lip 09, 2017 9:17 am

          Tak naprawdę to dawcą kasy jest 1% graczy. To oni wygenerowali ten 1 000 000 000 USD przychodu. Ale dla Niantic tylko tacy gracze się liczą. Po co gonić stado chomików jak obok stoi krowa, która sama się prosi, żeby ją wydoić. Zawsze są i zawsze byli ludzie z kompleksami, którzy wydadzą każdą kasę, aby udowodnić, że są lepis od innych.

        • Reply
          bart
          Lip 10, 2017 2:32 pm

          Na przepustkach na rajdach wiele nie zarobią a na pewno nie długofalowo, prędzej graczom się znudzi aktualizacja. Jestem z b. dużego miasta, miałem spore oszczędności w monetach, w ostatnich dniach łapałem po 3-4 tyranitary dziennie (obecnie mam 14 złapanych + pojedyncze maczampy i snorki) i szczerze.. znudziły mi się już rajdy, i doceniam pikaczu w czapeczce. Od czasu rajdów praktycznie nie łapie poków, tylko by bonus się naliczył. Strasznie to rozleniwia.
          Do rajdów by się przydał jakiś dodatek do walk , to głupie że zawsze pokokona się bosa, i te słabe ataki bossów , jak by dodali krytyczne ataki, które zdejmują pokemona gracza na hita.

  • Reply
    sempaje
    Lip 09, 2017 12:42 pm

    wszyscy się tu srają nie wiadomo o co- jakby za chwilę mieli skończyć grę..największym błędem Niantic’a (w moim odczuciu)- było zbyt szybkie dopuszczenie do sytuacji, w której masa ludzi szybko nabiła końcowe lvl’e.. a przecież jest, zdaje się 6 czy 7 generacji…to jest gra na lata..spokój emocjom i ‚walić’ kilometry..:)

    • Reply
      bart
      Lip 10, 2017 2:39 pm

      Nie oglądałem kreskówki zbyt dokładnie, znam tylko 1 gen, i pewnie dlatego nie rozumiem czemu wszystkie poki mają tak zbliżone CP ? gen 6 nic Ci nie da bo poki są słabsze (CP) niż z 1 czy 4 gen . Jedynie w 3 gen będzie super pok 5k CP a poza tym bida i granice 3-3,5k.
      Odnośnie LVL gracza teraz nie ma kompletnie żadnego znaczenia , rataty 50CP siedzą obok poków 3k CP i tak samo monety zarabiają i tak samo przeciwnik musi z nimi walczyć.

  • Reply
    ArT
    Lip 10, 2017 8:44 am

    Bez przesady. Ja gram chyba normalnie bez psychozy i po roku mam 30L więc do 40stki jeszcze w tym tempie to ze 5 lat :)))) Kto gra tak długo w grę ? Teraz gdy się kończy po nastu godzinach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
box
Czy Anniversary Box się opłaca?

"Prezent" udostępniony przez Niantic w sklepie wywołał burzliwą dyskusję - czy naprawdę jest on aż tak słabo opłacalny? Wielu graczy...

Zamknij