Inne Niezbędnik gracza Poradniki 34

Niedoceniane pokemony i jak ich używać

rsz_3gym

Niedoceniane pokemony i jak ich używać

Obecnie do złapania mamy około 250 kieszonkowych potworków. Wiele z nich jest wychwalanych, takie sztuki jak Snorlax czy Tyranitar są bardzo poszukiwane i budzą zazdrość. Gracze pokonują setki kilometrów aby zdobyć cenne cukierki oraz wytrenować swoje pupile na maszyny do atakowania a także obrony GYMów.

Istnieją też takie pokemony, które odpoczywają sobie cierpliwie w pokeballach i czekają na użycie. Wzywane są dopiero wtedy, gdy zabraknie revive’ów i potionów do uzdrawiania. Czy na pewno tak to wygląda? Bardzo często tak, ale postaram się pokazać opłacalny i dający satysfakcję sposób na używanie do walki teoretycznie słabszych pokemon’ów.

Główni obrońcy używani przez trenerów to:

Blissey
Snorlax
Tyranitar
Dragonite
Rhydon
Gyarados
Vaporeon
Exeggutor

Przeważnie do ataku są używane te same zestawy (takie jak powyżej) co do obrony, jest to oczywiście słuszne, wybrańcy mają bardzo silne ataki i odbicie GYMa jest prostsze.

Inaczej sytuacja wygląda przy podbijaniu prestiżu siłowni. Tu z pomocą przyjdą nam niedoceniane pokemony.

Aby sprawnie podnosić poziom wieży należy trenować osobnikami, które posiadają przynajmniej dwa razy niższe CP niż najsłabszy broniący się pokemon. Wtedy zdobywamy po 1000 pkt za każdego pokonanego obrońcę. Jeśli wybierzemy silniejsze niż połowa CP broniącego, będziemy zdobywać odpowiednio mniej punktów, zbliżając się do liczby 500 pkt za wygraną walkę. Biorąc pod uwagę fakt obecnego średniego levelu graczy, przeważnie spotykamy się z obrońcami siłowni na poziomie w okolicach 3000 CP, czyli idealni będą do podbijania przyjaciele mający 1500 CP i niższe.

Wzorcową sytuacją byłoby zostawianie jednego wolnego miejsca w siłowni po „włożeniu” swojego obrońcy. Pozwoliłoby to kolejnemu trenerowi na umieszczenie swojego pokemona w GYMie i trenując podbicie poziomu o jeden. W taki sposób szybko utworzylibyśmy trudniejszą do zdobycia wieżę 10-tego stopnia nie tracąc dużo itemów do uzdrawiania.

Rzeczywistość wygląda inaczej, spotykamy GYM „zapakowany” obrońcami z najwyższej półki i staramy się umieścić tam swojego pokemona.

Gdzie w tym wszystkim są przydatne niedoceniane poki?

Oto kilka przykładów na ich użycie:

1. Obrona typu normalnego

Obrońca Blissey.
Attack – 129
Defence – 229
Stamina – 510
Trudny przeciwnik, w pojedynkę walka często kończy się timeoutem.

Obrońca Snorlax
Attack – 190
Defence – 190
Stamina – 320
Podobnie jak Blissey posiada dużo HP i jego silne ataki potrafią narobić kłopotów.

Do walki polecam:

Primeape
Idealny zestaw ataków: Counter/Close Combat
Po wykluciu z jajka i ewolucji posiada max 1203 CP
Attack – 207
Defence – 144
Stamina – 130

Rapidash
Idealny zestaw ataków: Low Kick/Drill Run
Po wykluciu z jajka i ewolucji posiada max 1287 CP
Attack – 207
Defence – 167
Stamina – 130

 

2. Obrona typu ziemnego/kamiennego

Obrońca Tyranitar
Attack – 251
Defence – 212
Stamina – 200

Obrońca Rhydon
Attack – 222
Defence – 206
Stamina – 210

Duża ilość HP i silne ataki robią wrażenie, jednak ich podatności można łatwo wykorzystać.

Do ataku polecam:

Golduck
Idealny zestaw ataków: Water Gun/Hydro Pump
Po wykluciu z jajka i ewolucji posiada max 1297 CP
Attack – 191
Defence – 163
Stamina – 160

Octillery
Idealny zestaw ataków: Water Gun/Water Pulse
Po wykluciu z jajka i ewolucji posiada max 1213 CP
Attack – 197
Defence – 141
Stamina – 150

 

3. Obrona typu smoczego

Obrońca Dragonite
Attack – 263
Defence – 201
Stamina – 182

Bardzo dobry obrońca, wystarczająca ilość HP, silna obrona i bardzo silny atak. Podatność na ataki lodowe czyni z poniższych atakujących godnych przeciwników:

Piloswine
Idealny zestaw ataków: Ice Shard/Avalanche
Po wykluciu z jajka i ewolucji posiada max 1305 CP
Attack – 181
Defence – 147
Stamina – 200

Sneasel
Idealny zestaw ataków: Ice Shard/Avalanche
Po wykluciu z jajka posiada max 1067 CP
Attack – 189
Defence – 157
Stamina – 110

 

4. Obrona typu latającego/wodnego

Obrońca Gyarados
Attack – 237
Defence – 197
Stamina – 190
Po ostatnim evencie mamy wysyp wodnych smoków. Wysokie CP tworzy z nich solidnych obrońców.

Podatność na ataki elektryczne wykorzystują:

Magneton
Idealny zestaw ataków: Spark/Zap Cannon
Po wykluciu z jajka i ewolucji posiada max 1278 CP
Attack – 223
Defence – 182
Stamina – 100

Raichu
Idealny zestaw ataków: Spark/Thunder
Po wykluciu z jajka i ewolucji posiada max 1157 CP
Attack – 193
Defence – 165
Stamina – 120

 

5. Obrona typu wodnego

Obrońca Vaporeon
Attack – 205
Defence – 177
Stamina – 260

Łatwość złapania Eevee oraz bardzo dobre statystyki dają Vaporeonowi pole do popisu jako obrońca GYMu.

Do walki polecam:

Tangela
Idealny zestaw ataków: Vine Whip/Solar Beam
Po wykluciu z jajka posiada max 1262 CP
Attack – 183
Defence – 205
Stamina – 130

Sunflora
Idealny zestaw ataków: Razor Leaf/Solar Beam
Po wykluciu z jajka i ewolucji posiada max 1170 CP
Attack – 185
Defence – 148
Stamina – 150

 

6. Obrona typu roślinnego

Obrońca Exeggutor
Attack – 233
Defence – 158
Stamina – 190

Rzadziej spotykany obrońca, jednak jego wysokie CP i silny atak stawia go wysoko w hierarchii GYMowej wieży.

Do walki polecam:

Magmar
Idealny zestaw ataków: Ember/Fire Blast
Po wykluciu z jajka posiada max 1288 CP
Attack – 206
Defence – 169
Stamina – 130

Rapidash
Idealny zestaw ataków: Fire Spin/Fire Blast
Po wykluciu z jajka i ewolucji posiada max 1287 CP
Attack – 207
Defence – 167
Stamina – 130

Celowo podałem max CP na 20 lvl, tyle posiadają pokemony wyklute z jajek od 20-tego poziomu gracza. Na tym poziomie nie wymagają karmienia cukierkami aby mogły zostać użyte do podnoszenia levelu siłowni.

Oczywiście najłatwiejszym sposobem podniesienia poziomu siłowni jest poświęcenie swojego słabszego pokemona, najlepiej z najniższym IV, a następnie walka na zasadzie wykorzystania podatności. Taka praktyka stwarza jednak możliwość szybkiego pokonania naszego obrońcy przez przeciwną drużynę. Przeważnie trenerzy umieszczają w GYMach najsilniejsze okazy. Wtedy sprawdzony przeze mnie sposób wykorzystania teoretycznie słabszych pupili, sprawdza się idealnie.

Satysfakcja płynąca z używania innych niż standardowe pokemony jest wprost proporcjonalna do skuteczności przedstawionego przeze mnie sposobu działania 🙂

Może Wy macie swoje unikalne sposoby na podbijanie prestiżu GYMów?

34 Comments

  • Reply
    Pauliska
    Kwi 22, 2017 6:20 pm

    Czy jest to jakaś różnica w podbijaniu gyma jeśli najpierw staram się wykończyć poka maksymalnie jednym z lepszych pokemonów, ale decydujący cios zadaje pokemonem o połowę niższym CP? Jesli zmieniam tam pokemony w trakcie walki?

    • Reply
      rafcik666
      Kwi 22, 2017 7:26 pm

      Pauliska -nie. Jeśli walczysz na Gymie na którym najsłabszy obrońca ma 2400 cp to żeby dostać 1000 prestiżu za każdy pojedynek -nie możesz WYBRAĆ (wśród 6 atakerów) nic powyżej 1200 cp. Nie ważne czy którykolwiek będzie brał udział w walce czy nie.

  • Reply
    Carteiro
    Kwi 22, 2017 7:14 pm

    Tak, możesz nawet, nie użyć pokemona z najwyższym cp, lecz kiedy wybierasz drużynę do gymu i powiedzmy masz tam 5x 1000cp i 1x 2500cp to już całą walkę system traktuje jakbyś walczyła/a 2500cp

  • Reply
    ginnyxxx
    Kwi 22, 2017 7:27 pm

    Czym jest „walka na zasadzie wykorzystania podatności”?

    • Reply
      TakiSobieAdmin
      Kwi 22, 2017 7:55 pm

      Każdy pokemon ma swoje słabe strony, wykorzystując podatności, przykładowo pokemonów trawiastych na ogień, bardzo łatwo wygramy walkę Flareonem z Venusaurem nawet przy dużej różnicy CP na korzyść Venu.

      D.

    • Reply
      TakiSobieAdmin
      Kwi 22, 2017 8:00 pm

      Wkładając swojego słabego poka do gymu takiego który ma 600 cp do walki wymieramy takie poniżej 300 aby podnieść poziom siłowni, takie walki są szybkie i wykorzystanie podatności jest ważne aby były prostsze. Jednak poświęcając swojego poka z 600 cp na pokładzie dajemy możliwość przeciwnej drużynie szybkiego pokonania 600-tki i pozbywamy się możliwości odebrania nagrody za ten gym.

      D.

      • Reply
        RavAzr
        Kwi 22, 2017 8:08 pm

        Ta strategia miała większy sens, kiedy do trenowania można było używać tylko jednego pokemona.
        Teraz przy 6 stosunkowo dużo czasu traci się na zmianę pokemonów, a jednorazowo dostaje się maksymalnie 1000 punktów prestiżu.

        • Reply
          TakiSobieAdmin
          Kwi 22, 2017 8:18 pm

          Zawsze można walczyć tylko z pierwszym pokiem a potem się wycofać i… każda wygrana walka daje max 1000 pkt, czyli za wygranie z dwoma pokami w jednej sesji, trzymając się zasady połowy CP, dostaniemy 2000 cp.

          • Nobody
            Kwi 24, 2017 10:17 pm

            Niestety ale dalej trzeba 6 poksów zmienić, więc zmiana 6 poksów a walka jednym i wycofanie się to dodatkowa strata czasu…

  • Reply
    Niestandardowy
    Kwi 22, 2017 7:52 pm

    Po przeczytaniu tytułu myślałem że będzie tu lista niedocenianych pokemonów które można wykorzystać do ATAKOWANIA i OBRONY. Jestem trochę zawiedziony :(. Powaga; ,,słabe” pokemony mogą mieć o wiele większą siłę niż nie jeden Gyarados czy Rhydon. Trzeba tylko zdobyć dobry moveset i z większości pokemonów można stworzyć ,,potwora” który będzie czymś co zaskoczy rywala (uwierzcie, u mnie w okolicy niektórzy nie wiedzą jakie ataki znają pokemony nie PRO). Zaraz napisze parę przykładów mojej drużyny poków, ale najpierw wyjaśnienie, żeby zrozumieć o co mi chodzi; pokemony do aren wstawiam głównie na zasadzie pokrycia wad lub uzupełnienia czyli np. Gyarados jest podatny na ataki skalne (1.25x) i elektrzyczne (1.56x), na Gyaradosa praktycznie każdy używa elektrycznych pokemonów, a elektrzyczne są nieskuteczne wobec ziemnych, trawiastych, elektrycznych i smoków, więc wybieram Piloswine’a lub Venusaura. Dobra, do rzeczy:
    A- pokemon używany do ataku, O- pokemon używany do obrony, AO- pokemon używany do ataku i obrony.
    1.Kingler A- moveset- Bubble, Water Pulse-
    Kingler jest obecnie wodnym pokemonem o NAJWYŻSZEJ statystyce ataku (240, dla porównania Gyarados ma 237 a Vaporeon 205) oraz bardzo wysokim max CP (2694). Posiada bardzo duży atak, obronę i średnie HP. Bubble jest bardzo dobrzym atakiem, mimo że trwa ponad dwa razy dłużej niż Water Gun, gdyż generuje prawie dwa razy więcej energii. Jego ładowany atak wymaga tylko 50 energii, więc można go bardzo szybko użyć. Ma wymagający styl walki (trzeba mieć doświadczenie i wyczucie), ze względu na małą liczbę HP, ale u większości pospolitych obrońców łatwo wyczuć co ile zaatakuje i można odskoczyć.
    Przykład: Moja Kingler (tak, to dziewczynka ;))
    lvl 30, HP 91, CP 2286, IV 15 HP 13 ATK 14 DEF
    2. Crobat AO- moveset- Air Slash, Sludge Bomb-
    Pewnie każdy uznaje Zubata tylko za jedną z możliwości do trafienia Ditto ;). Cuż, Crobat jest o wiele bardziej skuteczny niż możecie myśleć. Statystyki: 194 ATK 178 DEF 170 HP. Dosyć wyrównane, co nie? A oto max CP dla tego ,,słabiaka”- 2466 CP. Przyzwoite, racja? Dobra teraz wykorzystanie; Typy Crobata (Lot, Toksyczny) całkiem dobrze wpasowują w obecny balans. Najlepiej spisuje się;
    w obronie- idealny do zostawienia w arenie z wodnym i ziemnym pokemonem. Czemu? Wodne poki są podatne na ataki trawiaste i eletkryczne. Crobat ma podwójną odporność na ataki trawiaste, a zestaw ataków Lot/Toksyczny jest idealny do zwalczania ich. Dobrze, ale Crobat to typ Latający, podatny na ataki elektryczne, tak samo jak wodne typy. Tu z pomocą przychodzi typ ziemny odporny na elektryczność. I w ten sposób powstała mała arena z 3 może 4 pokemonami, gdzie każdy chroni wadę każdego.
    w ataku- co tu dużo pisać, niszczy typy trawiaste 🙂
    Przykład- Mój Crobat
    Lvl 30, HP 135, CP 2057, IV 15 HP 11 ATK 12 DEF
    3.Poliwrath O- moveset- Rock Smash, Ice Punch-
    Poliwrathy to chyba najlepsze niedoceniane pokemony. Typ Wodny/Walczący daje nie małe możliwości. Podstawa; na typy wodne przeważnie każdy doświadczony bierze typ trawiasty (większe szkody wyrządzane, mniejsze otrzymywane). Najlepsze ruchy obronne Poliwratha to Rock Smash i Ice Punch. Rock Smash wyrządza większe szkody od Bubble i generuje mniej energii, jednak Ice Punch wymaga mało energii (ładowanie 3-paskowe) co umożliwia użycie ataku skutecznego przeciw typom trawiastym co ok 2-3 ataki, dodatkowo użycie trawiastych ataków powoduje pojawienie się ikonki ,,Super Effekitive” nad Poliwrathem, przez co można nie zobaczyć info o użyciu ładowanego ataku i nie odskoczyć. Z treningów na arenie gdzie akurat dałem Poliwrath wiem że wystarczy chwila nieuwagi i trawiasty pokemon pada, więc wyobraźcie sobie jak ktoś walczy i nie wie jakie ataki zna ten pokemon.
    Przykład: Moja Poliwrath (tak, kolejna dziewczynka ;))
    lvl 30, HP 141, CP 2045, IV 13 HP 12 ATK 14 DEF
    Dobra, kończe bo trochę za bardzo się rozpisałem. Mam nadzieję że ten post da nowe światło na wykrzystanie ,,słabych” pokemonów do czegoś innego niż prestiżowanie. AHA! jeszcze jedno; to całe wykorzystanie słabych poków żeby podbić prestiż jest dla mnie nie trafne. W ten sposób postają słabe areny które łatwo zbić do końca. Lepiej wstawić dobrego pokemona (znaczenie DOBREGO nie znaczy PRO), jeśli ktoś da rade pokonać dobre pokemony na danej arenie, znaczy że sam jest dobry i w ten sposób arenę wzmocni pokemon dobrego gracza, a nie pierwszego lepszego. Dobra, teraz na serio, kończę.

    • Reply
      Esper
      Kwi 23, 2017 9:00 am

      nie wiem gdzie Ty spotykasz GYMy w których obrońca z CP poniżej 3k chwile posiedzi. Niestety to jest problem tej gry, wolę wsadzić kolejnego gyradosa na powiedzmy piątej pozycji niż najbardziej problematycznego do pokonania obrońcę jeśli jest ostatni.

      Masa ludzi chodzi z dwoma kontami, jednym wywala poka drugim wrzuca swojego, po prostu nie warto być ostatnim.

      A max CP to dla lvl 40, mało kto go ma, wydawanie stardusta powyżej 30 lvl to juz duży koszt.

      • Reply
        Uczący
        Kwi 23, 2017 3:24 pm

        A co to za różnica czy będzie na szczycie czy na dole? Jak ktoś walczy by zbić arenę to będzie bić do końca. Jeśli obrońcy będą jednak za dobrzy to odpuści po pierwszej walce. Ważne by arena wytrzymała, dzięki temu gracze z innego teamu nie zdobędą stardusta i coinsów, a ty możesz dostawić potem z powrotem swojego pokemona. Nie ma znaczenia czy będzie pierwszy czy dziesiąty, ważne by wzmocnił obronę. Przykład; co najtrudniej pokonać:
        a) arenę z 10 Gyaradosami?
        b) arenę z 10 Dragonite’ami?
        c) arenę z jednym Gyaradosem, jednym Dragonitem, jednym Venusaurem, jednym Slowbro, Jednym Exeggutorem, jednym Starmie, jednym Flareonem, jednym Forretressem, jednym Kingdra i jednym Umbreonem?

        • Reply
          czeku
          Kwi 23, 2017 5:06 pm

          Ano trudnieszy do zbicia gym będzie ten co ma 10x Blissey, dzisiaj stawialiśmy taki 😀

          • Potwierdzający
            Kwi 23, 2017 8:01 pm

            Racja, ale w tym wypadku mamy przypadek odwróconej psychologii; arena jest najlepsza, MUSZĘ JĄ ZBIĆ i pokazać jaki jestem MEGA. Kiedyś ktoś (chyba nawet na tej stronie) o tym pisał.

          • Minion
            Kwi 24, 2017 4:36 pm

            Zbicie to pestka, najtrudniej to taki POSTAWIĆ 😀 Mnie to zawsze śmieszy jak są Blissey pod rząd, bo atakując wraz z kolegami to żaden przeciwnik (timeout nie chwyci) ale PODNOSIĆ trzeba samemu i tutaj timeout się często zdarza ,jeśli chcemy uzyskiwac 1000 pkt co walkę. Więc postawienie 10-tki z sami Blissey trwa wielokrotnie dłużej niz jego zbicie. Sztuka dla sztuki w sumie. Taki street art 😀

          • Kropianka
            Kwi 24, 2017 5:21 pm

            @Minion – ale przeciez tego nie stawia się na Blissey, pewnie wrzucają jakiegoś lipnego poka (ja bym nawet 3 wrzuciła o podobnym CP) i na nim trenują, dopiero na końcu zbija się tego poka i trenuje na Blissey aby wstawić ostatniego.

        • Reply
          bart
          Kwi 23, 2017 7:39 pm

          Najważniejsze by lipnym kontem zwolnić sobie miejsce w gymie i głównym kontem wbić się na rozsądne miejsce, by nie stać jako ostatni.

  • Reply
    RavAzr
    Kwi 22, 2017 8:00 pm

    Pokemony typu walczącego nie są dobrym wyborem na Blissey i Snorlaxa, bo zazwyczaj szybki atak tych dwóch pokemonów jest typu psychicznego. Gdy posiadają ataki ze STAB’em są natomiast dobrym wyborem w przypadku Tyranitara ze względu na podwójną słabość tego pokemona na ciosy typu walka. Na Exeggutor’a i Vaporeon’a polecam Parsecta z Fury Cutter (ten szybki atak ma największy EPS w grze) oraz Solar Beam na wodnego stworka i X-Scissor na trawiasto-psychicznego.
    Proponuję w przyszłości przy tego typu artykułach poświęcić chwilę czasu na analizę.
    Polecam także stronę https://pokebattler.com/prestige.

    • Reply
      TakiSobieAdmin
      Kwi 22, 2017 8:14 pm

      Wszystko super, tylko Parasect ma atak na poziomie 165, co stawia go trochę niżej w rankingu atakujących poków niż wskazane w artykule. Kwestia różnych wyników analizy 🙂

      • Reply
        RavAzr
        Kwi 22, 2017 9:05 pm

        Obrażenia, które zadaje pokemon nie zależą tylko od jego bazowego ataku ale i mnożnika poziomu ( https://pokemongo.gamepress.gg/damage-mechanics ). Niski atak przekłada się na niższe cp.
        Przykładowo by uzyskać max (1000) prestiżu za pokonanie Exeggutor’a z 100% IV na 39 poziomie (2875 cp) możemy wybrać Magmara 100% IV maksymalnie na 22 poziomie (1417 cp), natomiast Parasecta 100% IV na poziomie 30 (1420 cp). Wrzucając te dane do symulatora, przyjmując najlepsze def. ataki dla Exeggutor’a – Confusion / Seed Bomb będziemy bez uników w stanie zbić oboma pokemonami ok 44% hp – Magmarem 140/320, Parasectem 141/320. Natomiast przy unikaniu wszystkich ataków Magmar może maksymalnie zbić 91% hp (292/320) a Parasect 100%.

    • Reply
      Szogun86
      Kwi 24, 2017 1:20 am

      Niestety to prawda, ciężko walczy się walczącymi przeciwko nim. Ja zaś do walki na Blissey i Snorlaxa używam Alakazama, który bardzo dobrze radzi sobie z nimi i nie mam większych problemów z pokonaniem ich.

  • Reply
    Porsche Cayenne
    Kwi 22, 2017 9:05 pm

    na palmy najlepsze są te z atakami robaczymi np megahorn który jest podwójnie skuteczny

  • Reply
    Porsche Cayenne
    Kwi 22, 2017 9:33 pm

    tyranitar ma jedną podwójną słabość – walka – dlatego najlepiej walić go np hitmonchanem

    ale jest też druga strona medalu bo patrzycie tylko na podatność tych co są w gymach a popatrzmy też na odporność atakujących
    oto dzisiejszy przykład: exeggcutorem 2800cp pokonałem blissey 2900cp bo gruba atakowała atakami typu psycho na które palma jest odporna

    • Reply
      franeczek91
      Kwi 23, 2017 10:06 am

      Naprawiłeś telefon?
      Każdy ma jakichs paru atakujących już sprawdzonych. Na dragonite dobre są też dewgongi i cloystery.

  • Reply
    Michal_tata
    Kwi 22, 2017 10:22 pm

    Też statystyki mają duże znaczenie. Ja zostawiam w gymach poki u których atak i obrona jest na maksimum, oczywiście iv też. Natomiast atakuje gymy pokiem u którego atak i hp jest maksymalne. Takie poki wytrzymują przynajmniej dwa ataki specjalne i szybciej ładują „specjał”. Wydaje mi się, że po modyfikacjach jakie zapowiada Niantic, staty będą jeszcze ważniejsze.

  • Reply
    cysiu
    Kwi 23, 2017 6:46 am

    A tak z innej beczki gdzie sprawdzanie ile pok ma IV,DEF,ATT ?

  • Reply
    Ashhash
    Kwi 23, 2017 8:25 am

    Pinsir słodziaczek to czołuffka Waszych niedocenień xD
    Jak ma rock smash niszczy grubcie.
    Jak ma dwa ataki fighting i mierzy się z blissey która ma psychicznie niszczy i ja także xD

    • Reply
      Porsche Cayenne
      Kwi 23, 2017 10:07 am

      dokładnie, mam właśnie takiego a drugi ma pierwszy atak robak także też nieźle i grube leżą

      niedoceniony jest też wobbufet choć nim nie walczyłem bo ich ataki są różne ale jego hp jest czwarte ze wszystkich obecnych zaraz po grubych

  • Reply
    at3at3
    Kwi 23, 2017 7:07 pm

    Pytanie z innej bajki: czy warto ładować cuksy w wonder tyfusa z solar beam? Z całej swojej rodziny ma u mnie najwyższe IV, więc bardzo go lubię, ale nie wiem, czy go karmić, czy zbierać węglowodany na rodzeństwo dla niego…

    • Reply
      slash
      Kwi 23, 2017 9:25 pm

      Mimo że Solar to najsilniejszy atak, to jednak pożytek z twego Tyfusa nie będzie za wielki. Jeśli dostałaś jeszcze Shadow Clawa to możesz użyć swego poka na Grubą i Grubego i wówczas zobaczysz czy ten zestaw sprawdza się w walce. Ja podobne beznadziejne ataki otrzymałem u Ninetalesa – Solar i Slowkinga – Fire blast. Pierwszego w ogóle nie używam, mimo 97% IV, a drugi póki co ma słaby lv.

      • Reply
        Porsche Cayenne
        Kwi 24, 2017 4:45 pm

        a czy przypadkiem Shadow Claw nie jest atakiem typu duch bo typ normalny jest odporny na takie ataki więc na grube nawet nie ma co startować

    • Reply
      RavAzr
      Kwi 23, 2017 10:59 pm

      Rozumiem, że przez „Tyfusa” masz na myśli Typhlosion’a (swoją drogą nie jest to osobista wycieczka, ale spolszczanie i zmienianie nazw pokemonów strasznie mnie irytuje). Atak trawiasty w obecnej wersji pokemon go dla pokemona typu ognistego kompletnie się nie przyda, może przydałby się gdyby był to pokemon do obrony gymów (efekt zaskoczenia), lub po zwiększeniu premii za odpowiedni typ ataku.
      W kwestii komentarza slash: nie wiem też na czym miałaby polegać użyteczność Shadow Clawa na Blissey lub Snorlax’a, oba są typu normalnego i nic nie robi im atak typu duch (x0,8).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
pokemon go premiera
Zmiany w łapanych pokemonach!

Wraz z zakończeniem eventu zaszły pewne zmiany po stronie serwera, które natychmiast zostały wychwycone przez graczy. Wydarzenie skończyło się nieco...

Zamknij