News 63

Adventure Week zakończony!

Baner rock

To już koniec tygodnia pełnego przygód.

Punktualnie o 22 wszystko zaczęło wracać do normy. Koniec eventu w mediach społecznościowych potwierdził także sam producent:

Zdecydowanie będziemy tęsknić za zwiększonymi spawnami pokemonów typu kamiennego, a w szczególności Larvitarów i świetnym bonusem dotyczącym skróconego dystansu dla buddy. Jest jedna rzecz, która zostanie z nami po tym wydarzeniu – kapelusz poszukiwacza przygód. Jak wasze wrażenia po evencie? Zrealizowaliście swoje cele i Adventure Week był dla was udany? Dajcie znać w komentarzach. Z niecierpliwością czekamy na zapowiadaną dużą aktualizację oraz kolejne eventy.

63 Comments

  • Reply
    Tomek
    Maj 25, 2017 10:39 pm

    Wiedzę, że po stronie serwera trwają jakieś prace 🙂

  • Reply
    mg90
    Maj 25, 2017 10:43 pm

    Ja niestety nie znalazlam onixa wondera z dobrym cp, a na tym mi najbardziej zalezalo…

  • Reply
    Machrid
    Maj 25, 2017 10:49 pm

    wszystkie pokemony na evencie mialy IV beznadziejne jedynie co to cukierkow mozna bylo nalapac.
    mogliby juz dac 3 generacje, bo pokedex juz prawie zapelniony i nie ma co robic w grze.
    boty jak sa tak byly o tym juz nie mowie ze mogli by cos z tym zrobic bo i tak nie zrobia.

    • Reply
      FoxMan
      Maj 25, 2017 11:25 pm

      Zgadzam się, złapałem ponad 70 slugmy i trafiła się jedna co miała powyżej 90%, natomiast geodude czy rhyhorny, kabuto czy omanyte to max 80%.

      • Reply
        AszKeczam
        Maj 25, 2017 11:58 pm

        Dużo „śmieci” to fakt, ale ja chyba „pecha” miałem. Złapałem jakieś 10 Slugm z IV 80+, do tego Rhyhorn 98% IV i kilka innych 80+.

    • Reply
      RavAzr
      Maj 26, 2017 11:20 am

      Chyba źle do tego podchodzicie. Rozkład IV w grupie pokemonów nie jest raczej rozkładem równomiernym tylko czymś na na wzór rozkładu normalnego. A nawet gdyby był równomierny, to i tak nie jest różowo. Na reddit widziałem wyliczenia, że przy założeniu równomiernego rozkładu i niezależności zmiennych 100% IV zdarza się 1 na 4096, a IV powyżej 90% 1 na 111.
      Przy tym trzeba pamiętać, że to statystyka. Tzn jeżeli zbierzecie sto lub tysiąc osób które złapały 111 pokemonów to średnio każdy będzie miał 1 pokemona powyżej 90% IV, ale mogą się zdarzyć osoby z dwoma czy trzema, a kilka osób może nie mieć go wcale. Żeby móc powiedzieć, że na evencie były pokemony ze słabym IV ktoś musiałby złapać nie setki a tysiące pokemonów, wówczas próba staje się reprezentatywna.

      • Reply
        majqu
        Maj 26, 2017 3:32 pm

        W statystyce wystarczy, aby próba była większa niż 30 do określenia cechy populacji itp. Więc na pewno nie tysiące, jak piszesz…

        • Reply
          RavAzr
          Maj 27, 2017 12:01 pm

          Oczywiście, że nie musi być liczna, jeżeli część populacji jest reprezentatywna.
          A czym chcesz zapewnić spełnienie tego wymogu przy łapaniu stworków?

    • Reply
      antykl
      Maj 28, 2017 9:51 pm

      Ja złapałem 100% Geoduda, z którego wyszedł Golem z Rock Trow/Stone Edge. Więc tak źle nie było.

  • Reply
    Tomic0981
    Maj 25, 2017 10:49 pm

    Ja skończyłem pokedex I generacji (Omastar i Kabutops). Nałapałem Rhyhornów i Goedudów na 4-5 ewolucji, znacząco ulepszyłem Blissey (z 1900CP na 2750). Zdecydowanie na plus, choć miałem okazję złapać tylko jednego Larvitara, 2 Aerodactyle i kilka Onixów)

    • Reply
      Tomic0981
      Maj 26, 2017 8:35 am

      No i jeszcze ewolucje w brakującego Ampharosa i drugiego Dragonite’a. Tym bardziej na plus, szkoda tylko, że nie skorzystałem z tego wysypu Larvitarów.

  • Reply
    Meffistoteles
    Maj 25, 2017 10:49 pm

    Do niczego… Nie znalazłem ani jednego Larvitara 🙁

  • Reply
    Robi
    Maj 25, 2017 11:16 pm

    Teraz przydalby sie event, który pozoliłby na zlapanie pokemonów regionalnych:)

  • Reply
    Damiano
    Maj 25, 2017 11:21 pm

    Mogliby tego buddiego zostawić dłużej. 5 km znowu…

  • Reply
    kerafaks
    Maj 25, 2017 11:24 pm

    Nie jestem pro graczem i ten event spełnił moje oczekiwania. Przed nim nie miałem prawie w ogóle kamiennych pokemonów a w tym tygodniu zdobyłem wszystkie eventowe poki oprócz tyranitara. No i dzięki skróconemu dystansowi wreszcie uzbierałem 400 cukierków magikarpia 😀

  • Reply
    Biegacz
    Maj 25, 2017 11:25 pm

    Niantic dal d*** po calości. Myslalem, ze sobie pobiegam i nabije troche cukierkow dla buddy. Niestety jest to niemozliwe bo nie nalicza km, chyba trzeba sie czolgac. Gra miala zachecac do zwiedzania nowych terenow i aktywnosci fizycznej. Obecnie nie da sie grac ani jezdzac na rowerze ani biegajac. Dziekuje za taka gre…

    • Reply
      gieno
      Maj 26, 2017 9:25 pm

      Od aktualizacji, która miała zaradzić „GPS Drift” jak wracam z roboty pieszo 7 km to nalicza mi ok. 5km. Jadąc rowerem tą samą trasę z prędkością 8-9 km/h nalicza mi 4-5 km. Nie powiem, też mnie to wkurza, ale inni nie mają lepiej, więc chodzę dalej, bo tak wolno jechać rowerem to tylko dałem radę w czasie tego eventu, dziś już nie.

    • Reply
      FoxMan
      Maj 26, 2017 9:43 pm

      Truchtając (10-11km/h) łapie około 80% trasy. Jeśli pobiegnę trochę szybciej – 15 km/h to łapie już 50% trasy…

  • Reply
    AVS
    Maj 25, 2017 11:38 pm

    Tylko 2 Larvitary i żadnego Areo, event dla mnie nieudany…

    • Reply
      AszKeczam
      Maj 25, 2017 11:55 pm

      ZERO larw, 1 aero z beznadziejnym IV i cp, a i tak event zaliczam do udanych. Dużo cuksów do geodude/rhyhornów/kabuto i omanyte oraz 10 brakujących cuksów do ewolucji w Dragonite i 40 do Mareep z buddy (mało chodziłem, dużo pracy niestety 🙁 ).

  • Reply
    AszKeczam
    Maj 26, 2017 12:01 am

    Kto rozpoczął grę przed 21:59, to po 22:00 mógł mieć fajny bug – złapany pokemon (w moim przypadku był to Venonat) zamieniał się w innego poka, jeszcze eventowego. 😀

  • Reply
    D
    Maj 26, 2017 12:06 am

    U mnie drzewko parówka cp 1590 zmieniło sie w slugame cp 540.

  • Reply
    Stefcio2016
    Maj 26, 2017 12:39 am

    Wszyscy się tym Tyranitarem podniecają, obrońca gymu z niego żaden, atakujący taki sobie….

    • Reply
      Michal_tata
      Maj 26, 2017 7:42 am

      Co ty mówisz, jako atakujący jest bardzo dobry.

  • Reply
    AntyHaker
    Maj 26, 2017 1:17 am

    Larvitar żaden i tylko jeden Aerodactyl. Szału pod tym względem nie było, za to krótszy dystans do cukierka zapewnił mi dwie nowe ewolucje, które normalnie robiłbym i robił 😀

    • Reply
      FoxMan
      Maj 26, 2017 12:38 pm

      Nawet ty grasz w poxy? 😉
      Pamiętam cię z wpworld i DP 😉

  • Reply
    Marek
    Maj 26, 2017 5:11 am

    Mam Steelixa 😛 może nie najsilniejszy ale jest

  • Reply
    Ada
    Maj 26, 2017 7:14 am

    Jakiego IV używacie?

  • Reply
    artbiron
    Maj 26, 2017 9:15 am

    larvitara to widziałem tylko tu w newsach, aero tylko raz był na radarze, ale nie zdążyłem do niego dobiec. za to ryhornów, omanytów, geodudów i slugmów – zatrzęsienie po 2 – 3 w jednym miejscu, aż musiałem powiększyć pokemonbox. jedyny zysk – buddy (larvitar) zapinkalał jak dziki 🙂

  • Reply
    slash
    Maj 26, 2017 9:32 am

    0 Larw, O Kabutopsów, 0 Omastarów, 2 Aero, 3 MC’Cargo z 5 Onyksów. Wszystko oczywiście niezdolne do walki. 91% Geodudka i Rhyhornka, 95% Kabuto i tylko ta trójka przejdzie przeobrażenie, a ten ostatni zapisze się w Pokedeksie. Ślimaki czy to event wodny, czy kamienny wszystkie poniżej progu godnego ewolucji, choć i tak obecny moveset przy Omastarze jest tragiczny, zwłaszcza w obronie … Nie wiem jak Niantic mógł zabrać tej skamielinie idealne połączenie Rock Slida i Rock Throwa 🙁 Event ogólnie udany, bo Lapraska i Snorlaska zamuliły się cuksami a tym samym ich energia wzrosła 😉

    • Reply
      mirga9
      Maj 26, 2017 11:29 am

      O masz. To u mnie ich wysyp był okropny, nawet na wiosce, co zwykle ani jednej sztuki się nie da złapać podczas 5km marszu.

  • Reply
    Malacath
    Maj 26, 2017 9:56 am

    U mnie event udany, onix 100iv, larvitar 100iv i geodude 100iv, tak samo zdobyłem cukierki, które potrzebowałem do uzupełnienia pokedexa, brak mi teraz jedynie regionalnych i unowna. Oby więcej takich eventów.

  • Reply
    woocasch1984
    Maj 26, 2017 10:15 am

    Mi tam się podobało. Tyranitara miałem przed eventem. Udało go się rozwinąć do 3000+ a na drugiego cuksy już są. Rhydonów 5 z dobrym IV i ponad 200 cukierków więc jest z czego je rozwinąć. A dzięki buddy dla snorlaxa wpadło 51 ciastek więc i on będzie rozwijany. Teraz by się przydał event ze zwiększonym dustem 😉

    Kupę kilometrów zrobiłem przez ten tydzień…

  • Reply
    akima
    Maj 26, 2017 11:07 am

    Ja jestem zadowolona z eventu. Golem, Kabutops i Steelix zdobyte bez większego wysiłku. Chyba ze 4 Aerodactyle mi się udało dopaść, 3 Larvitary (marne, ale w końcu mogę zbierać cukierki, bo wcześniej nie miałam ani jednego). Jedynie liczyłam na więcej cukierków dla towarzysza no ale cóż… na następny taki event trzeba wziąć urlop 😀

  • Reply
    Adi
    Maj 26, 2017 11:45 am

    Witam.Mam 2 Chansey pierwsza simply ammazing z strong HP A druga strong z defens strong którą warto ewoluowac ? I czy ważne są właśnie te informacje o najlepszym ataku defensywie i hp ?

  • Reply
    DawidPolakL
    Maj 26, 2017 12:35 pm

    Event ok, gdyż nazbierałem sporo candy na powerapy. Już nie muszę się martwić jak powerapować Rhydona czy golema. Buddy larvitar więc też wychodziłem trochę candy tego. Nic w sumie więcej mnie nie interesowało podczas tego eventu. Najważniejszy był rhyhorn i zmiejszone km.

  • Reply
    Em
    Maj 26, 2017 12:37 pm

    Najlepszy event ze wszystkich, w poprzednich z obiecywanych iluś Pokemonów miałam ze dwa, jeden, ostatnio nawet zero nowych, a teraz złapałam swojego pierwszego Aeodactyla, Shuckle, Onixa, Kabuto, Omastara i Magcargo, zdobyłam cukierki na pierwszego Golema, Kabutopsa, do tego miałam nest Chikority, więc nazbierałam na Meganium i złapałam samca Octillery, wychodziłam trochę cukierków na Charizarda, z eventowych zabrakło tylko Steelixa i Tyranitara, ale i tak nie mam nawet kamienia na tego pierwszego. Oby w kolejnych eventach było u mnie tyle Pokemonów 😉

    • Reply
      bart
      Maj 26, 2017 2:44 pm

      U mnie po zrobieniu wszystkich ewolucji kamienie lecą w większych ilościach 3-4 tygodniowo i oczywiście najczęściej wypada tego czego mam najwięcej 8 metal coat i 0 ram, 15 łusek i 1 sunstone 3 korony i tak wszystko redukuje do 3-4szt, widać że niantic ma problem z równomiernym podziałem pokemonów/itemów.

      Event świetny aż milo się chodziło z buddy 1,25km, tak szybko te cukierki wpadały. Szkoda tylko że w pierwszej godzinie serwery padły i to nie fair że niektórzy mieli okazje łapać hurtowo larwy a inni nie.

      • Reply
        Emi
        Maj 26, 2017 6:06 pm

        Ja mam właśnie wszystkiego dużo, oprócz metal, a najwięcej ramu Taa, też mi padł serwer po starcie eventu.

  • Reply
    Pika
    Maj 26, 2017 12:40 pm

    Udało się wychodzić Blissey i z cukierków Kabutops, żadnego Larvitara nie spotkałam… ogólnie ok z 1/4 dystansu ale reszta słabo

    • Reply
      FoxMan
      Maj 26, 2017 1:13 pm

      U mnie podobnie, widziałem jednego lavitara na radarze, ale zanim doszedłem do pokestopu to już zniknął.
      Za to blissey 2k cp nie pogardzę 😉

  • Reply
    ZaaaZ
    Maj 26, 2017 2:13 pm

    Mam pytanie z innej beczki.
    Trafiła mi się Eevee chyba 15/15/12 i nie wiem co z niej zrobić.
    Brać za buddy i robić espeona czy zrobić ewolucję na chybił trafił?

    • Reply
      a
      Maj 26, 2017 3:15 pm

      Jak nie masz mocnego Espeona to rób, jak masz to ja by na na chybił trafił i liczył, że Vapo wpadnie.

      • Reply
        Tomic0981
        Maj 26, 2017 6:09 pm

        Dla mnie Vaporeon (mój 2739 + najlepszy moveset) to najbardziej przeceniany pokemon w grze. Stawiałbym na Jolteona, Flareona, albo Espeona.
        Ja praktycznie nie gram wodnymi poksami. W gymach zawsze kiedy mają okazję się wykazać, to mam na ich miejsce lepsze, zwykle trawiaste (Exeggutor, Venusaur). Bardzo łatwo je też zrzucić z aren, generalnie dla mnie mało przydatne.

        • Reply
          Walduś
          Maj 26, 2017 7:48 pm

          Tiaaa zrzuć je sobie Nosorożcem albo Godzillą

        • Reply
          ZaaaZ
          Maj 26, 2017 10:32 pm

          Wyszedł Flareon.

        • Reply
          RavAzr
          Maj 26, 2017 11:24 pm

          Vaporeon nie jest obecnie nadzwyczaj dobrym obrońcą przez swój szybki atak Water Gun – 2 DPS w obronie. Dla porównanie Fire Spin Florion’a ma w obronie 4.52 DPS, a np. Dragon Tail 4.84. Dodatkowo przy ostatnich zmianach strasznie podwyższono obrażenia dla solar beam’a przez co trawiaste pokemony gładko sobie radzą z Vaporeon’em. Ja często go używam w ataku, jest o tyle dobry, że jego szybki atak trwa tylko 0,5 s i łatwiej się unika ataków broniącego. Poza tym jest powszechny, łatwiej o Vaporeona niż np o Dragonite’a.
          Jeżeli jest on wg Ciebie przeceniany, to zrób test wystaw do walki zz Blissey na 35 lvl kolejno wszystkie ewolucje Eevee i sprawdź, która ma największe szanse wygrać w pojedynkę.

  • Reply
    KokePoke
    Maj 26, 2017 2:31 pm

    Zwiększyła się ilość 10km egg wypadających z pokestopów. zapewne kolejne zmiany już niebawem 🙂

    • Reply
      Tomic0981
      Maj 26, 2017 6:03 pm

      Nie mogę potwierdzić. Przed eventem sporo osób narzekało na brak 10km, a ja dostawałem raz za razem. Teraz mi dla odmiany w ogóle nie lecą…

    • Reply
      sempaje
      Maj 27, 2017 7:05 am

      .potwierdzam,3 dni i 9 jaj( z czego 4 manty, haha)

  • Reply
    Lubrzan
    Maj 26, 2017 2:50 pm

    Jeden dziki Larvitar, jeden z jajka; dziki Aerodactyl (złapany w ostatni dzień, ale pierwszy, do europejskiego dexa z 1. gen brakuje już mi tylko Dragonite), cuksy na Blissey (również pierwszą) wychodzone. Oprócz tego cuksy na 5 Rhydonów, po 3 Golemy, Kabutopsy i Omastary, Steelixa i 6 Magcargo. Złoty medal za kamienne poki (ok. 190 złapanych podczas eventu) i wyraźny postęp w drodze do złotego medalu za ogniste poki (złapane 62 Slugmy i 3 Magcargo, a przed eventem miałem ledwo 2 Slugmy 😉 ).
    Event oceniam na bardzo udany, porównywalny ze świątecznymi starterami (ale z mniejszą irytacją przy łapaniu) i Hallowen, na którym również złapałem wszystko, co się dało 🙂

  • Reply
    Porsche Cayenne
    Maj 26, 2017 4:45 pm

    to teraz znowu wraca pidgeymania

  • Reply
    franeczek91
    Maj 26, 2017 6:40 pm

    Event jak zawsze udany, coś innego było niż szczury i gołębie. Uzbierałam wreszcie cukierki do ewolucji cynda, a nawet więcej niż potrzeba bo zapomniałam, że jest zmniejszony dystans (tak, moim buddy był cyndaquill bo go lubię).od razu wstawiłam larvi na buddy żeby też skorzystał-tu niestety w pierwszej godzinie padły serwery na ptc i nie widziałam tej cudownej fali.

  • Reply
    stanisław
    Maj 27, 2017 12:31 am

    Niestety w trakcie eventu natrafiłem zaledwie na 1 Larvitara. I aby nie było za wesoło, to na tablecie wnuczki złapałem go na Ultra bala. Natomiast na telefonie, w grze wnuka, mimo także rzucenia ultra ballem, poszedł w dym po pierwszym trafieniu. I co ciekawe złapałem tam gdzie go mniej potrzebowałem (wnuczka miała już 3), natomiast uciekł gdzie byl bardziej potrzebny (wnuk miał i ma nadal tylko 1)

  • Reply
    volvo
    Maj 27, 2017 10:14 am

    bez Areo lavritarów (ale ten wylazł mi z jajka)i wreście nazbierałem cuksłów na Stelixa

  • Reply
    Damiano
    Maj 27, 2017 1:19 pm

    Komu wierzyć? Na pogomoves jest napisane, że Rhydona najlepszy moveset ofensywny to Mud Slap + Stone Edge. A na Pokemon Go info Mud Slap + Earthquake

    • Reply
      RavAzr
      Maj 27, 2017 5:31 pm

      Nikomu nie wierzyć, tylko samemu policzyć.
      Mud Slap – 15 Damage, 12 EPU, Czas trwania 1,4 s.
      Earthquake – 120 Damage, -100 EPU, Czas trwania 3,6 s.
      Ston Edge – 100 Damage, -100 EPU, Czas trwania 2,3 s.
      Żeby naładować oba specjalne ataki potrzeba 100 E, czyli: 100/12=8,33 – 9 użyć Mud Slapa’a
      i teraz liczymy średni DPS:
      Mud Slap + Erthquake: (9*15*1,25+120*1,25)/(9*1,4+3,6)=19,676 DPS
      Mud Slap + Ston Edge: (9*15*1,25+100*1,25)/(9*1,4+2,3)=19,715 DPS
      Więc jeżeli komuś nie zależy na tym samym ataku to lepszy jest Mud Slap + Ston Edge, ale różnica jest bardzo niewielka – ok. 0,2%.

    • Reply
      a
      Maj 28, 2017 10:18 pm

      Po co komuś wierzyć? Skalkuluj co dla Ciebie będzie lepsze.
      Dla mnie lepszy jest z EQ, bo Rhydona w ataku wykorzystuję tylko do bicia Jolteonów i tu przydają się oba ataki super effective na elektryczne.

  • Reply
    Daniel
    Maj 28, 2017 6:08 pm

    Jak piszecie, coś z tym naliczaniem km jest nie tak, przejechałem dystans 20km, a według naliczania w grze tylko 7km, to się pytam gdzie jeszcze 13km??? Dodam że jechałem rowerem w naprawde wolnym tempie już wolniej się nie dało… Jeśli chodzi o pokemony 0 Lavritarów…

    • Reply
      FoxMan
      Maj 28, 2017 8:49 pm

      Chyba trzeba, by jechać na monocyklu żeby naliczyło chociaż te 80% dystansu. 😉
      Jeszcze nigdy mi się nie zdarzyło aby zliczyło mi całkowitą trasę, zawsze jest mniej.

      • Reply
        a
        Maj 28, 2017 9:55 pm

        Ograniczenie jest do 10,5 km/h. Wiadomo, że POGO nawet podczas chodzenia nie zlicza ze 100% dokładnością. Tak więc, aby zliczyło Ci powiedzmy 90% dystansu to trzeba jechać ciągle w okolicach 9 km/h.
        Ja w sobotę przejechałem 52km rowerem ze średnią prędkością ~17 km/h i zliczyło mi ok. 7 km.

  • Reply
    pa
    Maj 28, 2017 11:29 pm

    Event udany, moim założeniem było głównie nabić cukierków na Mareepa, żeby mieć Ampharosa i się udało, także dzięki temu, że z jajka 10 wyskoczył Mareep. Nabiłam trochę cuksów na Cyndaquilla (zależy mi na wypełnieniu pokedeksu, na walkach niekoniecznie). W czasie eventu spotkałam wcześniej nie widzianą Yanmę, ale żeby ją zobaczyć w ogóle to trzeba było wejść do kościoła, a to już przesada dla mnie. Za to dzisiaj jak zabierałam psa na spacer to zrespiła mi się pod samym domem. Wracając do eventu, widziałam ze 2 larvitary na radarze, nałapałam mnóstwo kamiennych w pierwszych formach, wychodziłam mnóstwo jajek, a że akurat miałam więcej wolnego to zrobiłam mnóstwo kilometrów, dotleniłam się i opaliłam. Minus jest tylko taki, że jeden powerbank odmówił dalszej współpracy.

    • Reply
      FoxMan
      Maj 28, 2017 11:55 pm

      A znowu u mnie yanmy jest całkiem sporo 😉
      W tygodniu zdarzy się, że zobaczę z 4 czy 5 sztuk

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
gonews
GO News #7

Kolejne doniesienia w sprawie "bata" na cheaterów, kontrowersje związane z PokeStopami w parku i sprawa starterów. Już jutro zakończy się...

Zamknij