News 59

Ich nie złapiecie w Europie (2 generacja)

heracross

Pokemony regionalne wywołują gorące dyskusje od samej premiery gry. Wraz z wejściem drugiej generacji zostały dodane kolejne dostępne na danym obszarze stworzenia.

Jak dobrze wiecie w pierwszej generacji mamy cztery ekskluzywne dla różnych kontynentów pokemony: Mr. Mime dla Europy, Tauros na ograniczonym obszarze Ameryki Północnej, Farfetch’d na wybranym terenie Azji Wschodniej i Kangaskhan w Australii.

Spekulacje dotyczące kolejnych pokemonów regionalnych pojawiały się wielokrotnie jeszcze przed wprowadzeniem drugiej generacji – oczywistym dla graczy wyborem były stworzenia takie jak Girafarig dla Afryki, Smeargle dla Europy, czy też Miltank w Ameryce Pólnocnej – idąc tropem tego co przyniosła nam pierwsza seria. Rzeczywistość okazała się zupełnie inna i chyba nikt nie przewidywał, że sytuacja będzie wyglądać właśnie tak jak zrobiło to Niantic.

Wspomniany przed chwilą Girafarig i Miltank są, jak już pewnie wiecie, dostępne na całym świecie. Żaden z terenów, który przedtem otrzymał swojego pokemona ekskluzywnego, całościowo nie otrzymał kolejnego takiego gatunku (poza pewnymi fragmentami, ale o tym za chwilę). Wszystkie dotychczasowe obserwacje wskazują na fakt, że:

  • Heracross występuję przede wszystkim w Ameryce Południowej i Środkowej, części półwyspu Floryda oraz na południowych obszarach Teksasu;
  • Corsola posiada nietypowe dotąd dla żadnego pokemona regionalnego rozłożenie – spawny rozmieszone są pomiędzy pewnymi szerokościami geograficznymi. Dotychczasowe raporty graczy wskazują, że przybliżona granica rozciąga się między równoleżnikami 31°N a 26°S. Poniżej znajdziecie obrazującą ten fakt mapkę. [EDIT: Jak słusznie zauważył jeden z naszych czytelników na facebooku, Corsola występuje przede wszystkim w strefie nadbrzeżnej na zaznaczonym obszarze. Pozdrawiamy – Antoni Tuan Nguyen Van :)]
  • Deilibird i Smeargle nie są obecnie dostępne w grze. Pierwszy z nich był domniemanym pokemonem regionalnym dla regionów arktycznych, ale zostało to już sprawdzone przez graczy używających nie do końca legalnych dla Pokemon GO metod przemieszczania się.

 

NLFNRpa

Na koniec małe przypomnienie – pokemony regionalne z innych kontynentów nie są możliwe do zdobycia u nas, nie występują one także w jajkach zebranych w Europie. Jedyną możliwością jest wyprawa na dany teren i złapanie tego stworzenia, lub też pozyskanie jajka bezpośrednio z regionu gdzie ten pokemon występuje.

 

Źródła:

59 Comments

  • Reply
    Gnoll
    Lut 27, 2017 7:58 pm

    To musi być tworzone pod jakiś event albo wymianę między graczami, inaczej nie da się wytłumaczyć tak durnej i sprzecznej z głównym hasłem gier z Pokemonami. Kto normalny będzie jeździł po całym świecie dla 6 pokemonów, które wcale nie są jakoś specjalnie mocne czy rzadkie?

    • Reply
      Laraya88
      Lut 28, 2017 2:34 am

      Ale z drugiej strony – czy zlapanie ich wszystkich, Pokow z calego swiata – powinno byc latwe? Czy wszystkie powinny byc wszedzie dostepne? Mnie osobiscie nie dziwi pomysl z regionalami. Bardziej dziwi, ze Sentreta lapie na srodku ulicy na ruchliwym skrzyzowaniu, a nie na lace. Dratini w miescie, a nie przy jakichs odleglych of duzych tras zbiornikach wodnych.
      Regionale sa spoko, a podroze – bajeczne 🙂 Pokemony moga byc milym dla podrozy dodatkiem, a nie celem samym w sobie.
      Gdyby nie bylo regionali, identyfikacja fake’ow i botow bylaby trudniejsza – a tak mamy na oku „trenerow”, ktorzy ” zlapali je wszystkie”.
      Tylko szkoda, ze akurat Her across 😉

      • Reply
        franeczek91
        Lut 28, 2017 9:36 am

        Spójrzmy jeszcze inaczej-założenie gry jest takie, że najwięcej pokemonów jest tam, gdzie jest najwięcej ludzi,a najwięcej ludzi jest w miastach.a idąc Twoim tropem myślenia powinniśmy spotkać pokemony w swoich naturalnych ‚biotopach’, czyli chansey i blissey w aglomeracjach miejskich bo mamy szpitale, przy rzece czy innych zbiornikach wodnych- pokemony wodne, przy elektrowni-elektryki itd. Wg mnie dobrze, że jest różnorodność w terenie miejskim, ale gra powinna też zmusić gracza do grania w terenie po za miejskim-np.snorlaxa czy też innego rzadkiego pokemona powinniśmy spotkać też gdzieś za miastem żeby chciało nam się wsiąść np. na rower i żebyśmy włożyli wysiłek i mogli się poruszać, a co mamy teraz na wsi-same szczury, robaki i gołębie, czyli trafia się drobnica raz na 2 km.

        • Reply
          froscik_99ers
          Lut 28, 2017 3:24 pm

          tu masz rację w miastach mają wszystko a na wioskach same g***a. Sam jestem z małej wioski i wiem jak to jest. Jedyny ratunek to poki z jajek i wyjeżdżanie km. Chociaż nie narzekam bo mogło być gorzej.Ale przydała by się lekka zmiana bo jak widzisz na wszystkich respach 5 sentretów, 2 weedle i 3 ratatty na radarze to co tu dużo gadać 😛

      • Reply
        Gnoll
        Lut 28, 2017 12:58 pm

        Ale i tak nie złapiesz ich wszystkich, nawet gdyby regiony nie istniały – na tą chwilę z pierwszej generacji możesz mieć 146 pokemonów ze 151 możliwych, tak samo druga generacja – jeżeli dobrze kojarzę, to Niantic zapowiedział ich 90 ze 100. Tu rozumiem, będą eventy, masz szanse je złapać kiedyś. Ale regionalne – dla mnie bzdura. Może nie jestem obiektywny, bo nie lubię regionalizacji w grach w ogóle, ale jednak dla mnie to irytujące.

        Serio, poważnie rozważam użycie fake’a przynajmniej raz, by wpaść na Florydę – tam jest szansa złapania aż 3 regionalnych poków. Ale poczekam, mam cicha nadzieję na jakiś event związany z regionami lub wymianę.

        • Reply
          ola
          Mar 02, 2017 10:46 am

          tak zastanawiam się nad regionalnymi
          dla mnie gracz taurosem w Polsce na 99% to nieuczciwy gracz
          To taki system wyłapywana nieuczciwych graczy

          • Mądry
            Mar 18, 2017 12:55 pm

            Nie obras się ale stuknij się w sagan
            mam znajomego który co 3 miesiące jest w Nowym Yorku ma taurosow parę i co jest cziterem? śmieszna jesteś

          • Mike
            Mar 18, 2017 1:10 pm

            Mądry
            Pewnie dlatego napisał na 99%.

          • Bre
            Maj 14, 2017 3:44 pm

            Tez mam takie wrażenie ze próbują kręcić bat na teleporterow

      • Reply
        sarah
        Lut 28, 2017 10:44 pm

        Laraya88, śmiechłam perliście po twoim poście. Brzmisz jak rozpuszczona żonka Hollywoodu, którą w każdej chwili stać na wypad na koniec globu, bo podróże są takie „piękne”. Jeśli nikt cię o tym jeszcze nie uświadomił, to przykro mi, będę to ja – niestety nie każdego stać choćby na weekend na Mazurach, a co dopiero na uganianie się po świecie za pokemonami. Poki regionalne to skrajna głupota – śmiem twierdzić, że 99% graczy nigdy nie będzie mogło sobie pozwolić na podróż choćby po jednego z nich. A przez to 99% graczy nie może przejść gry do końca, co jest zwyczajnym chamstwem ze strony Niantic. Osobiście jestem bardzo przeciwna wszelkiego rodzaju cheatom, ale sorki – jeśli do końca roku nie będzie żadnego eventu z wymianą regionalnych, to z podniesioną głową zaczynam kombinować z fejkiem i niech mnie Potwór Spaghetti osądzi.

        • Reply
          franeczek91
          Mar 01, 2017 10:10 am

          Jak chcesz przejść grę do końca, skoro co jakiś czas są dorzucane nowe poki, mamy drugą serię, a wszystkich jest chyba w sumie osiem?

          • sarah
            Mar 01, 2017 11:40 am

            No nie wiem, zastanówmy się… Może łapiąc? I właśnie dlatego fakt, że część jest automatycznie zablokowana bo są legendarne/regionalne, jest tak irytujący.

  • Reply
    szakal
    Lut 27, 2017 8:19 pm

    Heracrossa złapałem w Meksyku, a Corsole w innych miejscach.

    • Reply
      Michel Angelo
      Lut 27, 2017 9:56 pm

      Na fake’u chyba.

      • Reply
        Laraya88
        Lut 28, 2017 2:42 am

        No jasne, toz to szakal z przetraconymi nogami, nieruchawy. Popiskiwal juz wczesniej, ze jest falszywy 🙂
        Olac. Wzglednie „nadzieja” w jezyku islandzkim i krzyzyk na droge 🙂

        • Reply
          Michal_tata
          Lut 28, 2017 10:04 am

          Następny chory na raka.

        • Reply
          Szakal
          Mar 01, 2017 3:12 pm

          O to przecież laraya ta niedorobiona umysłowo psiocha, która stękała pod moimi postami.

          I nie fake gps tylko pokesniper.

  • Reply
    FarArcanine
    Lut 27, 2017 8:31 pm

    Może kiedy grze stuknie roczek zmienią te respy i zamienią Poki kontynentami. To zmuszałoby graczy do wytrwalszej gry.

    • Reply
      Yorickai
      Lut 27, 2017 9:01 pm

      To by nie było głupie.

    • Reply
      Kropianka
      Lut 28, 2017 9:12 am

      Ja zawsze mówię, że na prima aprilis to by był dobry event.

      • Reply
        sarah
        Mar 01, 2017 11:42 am

        O tak. Rattaty i Pidgeye udające Snorlaxy i Dragonity, na zasadzie Ditto. Trolling wszech czasów.

  • Reply
    Porsche Cayenne
    Lut 27, 2017 8:57 pm

    mówiłem

  • Reply
    ~~~
    Lut 27, 2017 10:24 pm

    Poki regionalne miałyby trochę większy sens, gdyby każdy kontynent miał swojego pokemona (No, oprócz Antarktydy, to byłoby śmieszne).

    • Reply
      AszKeczam
      Lut 28, 2017 1:12 am

      Na Antarktydzie pingwiny jakieś powinny być. 😉 Przynajmniej gdzieś w pobliżu brzegu i okolicach Przylądka Horn. 🙂

      • Reply
        Laraya88
        Lut 28, 2017 2:47 am

        Pingwinek to wodny starter z czwartej generacji, na szczescie nie bedzie trzeba sciagac go z Antarktydy 😉
        A apropos regionali, wpadl mi do lepetyny taki smiechowy pomysl – jesli juz maja byc dostepne (czy to z okazji eventu, czy tez normalnie, po wprowadzeniu kolejnej generacji) w kazdym kraju, to moze z rzadka jeno i tylko w zoo? 😉

        • Reply
          AszKeczam
          Mar 01, 2017 12:24 am

          Oby nie. 🙂 Już gdzieś spekulacje na temat legend w pobliżu stopów sponsorowanych były i niech pozostaną w strefie spekulacji. 🙂
          „Mały” event w Warszawskiej galerii już pokazał, jak to się może skończyć, a jeśli jakaś legenda by się pojawiła w ograniczonej przestrzeni,to bez ofiar mogło by się nie obejść. 🙁

  • Reply
    pimpim
    Lut 27, 2017 10:50 pm

    U mnie już mają w gymach zostawione.
    Jedynego rwgionalnego to chyba kangaszkana czy jakoś tak nikt nie dawał do gymu. Resztę mam już w pokedexie „widzianą”

  • Reply
    DziewczynaGrzybiarza
    Lut 27, 2017 11:44 pm

    U mnie w mieście ktoś wystawił do gymu właśnie Kangaskhana, ciekawa jestem czy zrobił to legalnie …

    • Reply
      DziewczynaGrzybiarza
      Lut 27, 2017 11:59 pm

      Tak samo dwóch kolesi z jednego teamu mają w gymach Tyranitary, kurde powiedzcie mi skąd tak szybko uzbieraliby cukierki na evolve ? I ciekawe gdzie się podstawa respi u mnie w mieście, bardzo mnie to zastanawia ;P

      • Reply
        JacekA11
        Lut 28, 2017 12:46 am

        mi z jajek już 3 larvitary się wykluły jeszcze kilka cukierkó dodreptałem i mam tyranite. A na przykład dragonite jako jedynego z pierwszej generacji jeszcze niemam (oprucz regionalnych)

        • Reply
          DziewczynaGrzybiarza
          Lut 28, 2017 10:44 am

          To masz farta 🙂 Mnie jeszcze ani jeden pok się nie wykluł z jajka z drugiej generacji, oprócz dzieci. A co do Dratini to mam tylko jednego, bo wypadł przy evencie świątecznym z lura.

      • Ustawiają bota by szukał tego typu pokemonów i je zbiera

  • Reply
    AszKeczam
    Lut 28, 2017 1:08 am

    Nie pamiętam za bardzo 2giej serii w tv, ale jakoś Heracross zapadł mi w pamięć. Po cichu liczyłem, że uda mi się go złapać (dla mnie jeden z najładniejszych poków 😛 ), a tu lipa. 🙁
    Teraz pozostaje wyprawa na Florydę/do Teksasu po 3 regionalne…? xD
    W Australii i Japonii jest szansa złapać dwa regionalne, a w Europie dalej tylko smutny mim będzie się kiwał w prawo i lewo 🙁

  • Reply
    Kempi
    Lut 28, 2017 1:50 am

    Zapewne nie jedna osoba sprawdzała maksymalne cp pokemonów z pierwszej i drugiej generacji i patrząc po tej mapce coś mi nie pasuje mianowicie to że Heracros jest o wiele silniejszym pokemonem niż pozostałem słabsze kontynentalne więc dawanie go na regionalnego jest słabym posunięciem. Choć i tak jak liczę na event z regionalnymi dla całego świata

    • Reply
      Laraya88
      Lut 28, 2017 2:51 am

      Owszem, Heracross jest jednym z najmocniejszych stworkow z II generacji. Nie jest to zbyt sprawiedliwe, niestety. Ale coz…

      • Reply
        TechPoke
        Lut 28, 2017 7:41 pm

        Poza tym Heracross to jeden z niewielu counterów na snorlaxa i blissey… dziwne posunięcie ze strony niantic.

        • Reply
          Szakal
          Mar 01, 2017 3:14 pm

          No już mam 15 Heracrossów po +2300cp z IV 100

          Możesz tylko płakać psiocho zwana laraya

          • PrawdaBoli
            Mar 05, 2017 9:03 pm

            I czym się chwalisz?? Tym że latasz po mapie google?? Żenada jak dla mnie tylko idioci grają na fake w PokemonGo jak mogą grać na konsoli, gdzie jest o wiele lepiej rozbudowany świat niż mapa google z kilkoma głupimi znaczkami.

  • Reply
    Machrid
    Lut 28, 2017 9:22 am

    mozna odpalic fake gps i zlapac sobie te pokemony poprostu zeby uzupelnic pokedex.
    chyba to nic zlego.
    niantic i tak sie nie polapie .

    • Reply
      Michal_tata
      Lut 28, 2017 10:11 am

      To akurat wyłapie. Co innego poruszać się na fake’u a co innego skakać między lokacjami. Ostatnie wyłączenie serwerów służyło weryfikacji logów i wielu cwaniaków dostało bana. Jeżeli robić coś takiego to umiejętnie ale jak to nie wiem. Sam mam 37lvl i kpl poków tych dostępnych i nie zaryzykuje.

      • Reply
        Atmozis
        Lut 28, 2017 12:43 pm

        A ile km masz nabite na tym lvl ? 4000 pewnie 🙂

    • Reply
      PrawdaBoli
      Mar 05, 2017 9:07 pm

      Legend też nie złapiesz więc narazie nie zapełnisz pokedexu, sam nie mam regionalnych i co z tego dla mnie pokedex jest pełny jeśli zdobędę wszystkie możliwe dla mnie do zdobycia.

  • Reply
    Casio
    Lut 28, 2017 11:55 am

    Ciekawe bo mój narzeczony widział Farfetch’da na terenie trojmiasta. I nie, nie używa fake gpsa.

    • Reply
      at3at3
      Lut 28, 2017 8:46 pm

      Yhy… Chyba w Gymie widział…
      Ale z drugiej strony – w Dojczlandzie widziałam na radarze coś co wyglądało jak nic innego tylko Corsola. Ale to był zupełny początek nowej generacji (2gi dzień?), więc mogłam pomylić z czymś, co też ma płaski „jajowaty” korpus i wypustki „do góry”. Nie, nie Chinchou. To był zupełnie inny cień. Co to mogło być?

      • Reply
        sarah
        Lut 28, 2017 10:21 pm

        Dunsprace.

      • Reply
        AszKeczam
        Mar 04, 2017 3:58 am

        Qwilfish? Dziś takiego złapałem, na radarze cień trochę podobny do corsoli, a przy innym cień tego dunsparce widziałem, więc on raczej odpada.

  • Reply
    BamRozHel
    Lut 28, 2017 7:02 pm

    Mapka trochę słaba bo np. Tauros występuje też w całej Kanadzie!!

    • Reply
      at3at3
      Lut 28, 2017 8:36 pm

      To niech jednak wprowadzą wymianę! Kuzyn mi złapie! 🙂
      Albo polecę do niego znowu na urlop, tylko mężuś mi marudzi, bo mu się nie chce tak daleko tyłka ruszać na stare lata… 😉

  • Reply
    sarah
    Lut 28, 2017 10:32 pm

    Totalna kaszana. Jeśli dobrze liczę, to razem mamy już 18 (!) poksów niedostępnych dla przeciętnego gracza. Cudowna polityka, biorąc pod uwagę ile graczy się ostatnio wykrusza. Ja rozumiem, że to „legendy”, że nie powinny się dropić na każdym rogu jak szczury i kruczyska, niech sobie będą ultra-hiper rzadkie, niech udostępnią je od któregoś tam levelu, ale NIECH BĘDĄ. Do tego jeszcze regionalne – totalna głupota. Każda gra ma to do siebie, że prędzej czy później musi dać się ją przejść – a więc złapać „je wszystkie”. Sorry, ale 99% graczy nie stać na podróż dookoła świata, więc niech się nie dziwią, że coraz więcej osób jedzie na fejkach.

    • Reply
      PrawdaBoli
      Mar 05, 2017 9:18 pm

      Nie ma co pisać, że ludzie na fejkach jadą bo nie mogą ich zdobyć dla uczciwego gracza pokedex będzie zapełniony wtedy gdy złapie wszystkie dostępne dla niego, a na fejkach jadą ludzie którym tyłka się nie chce ruszyć z fotela i ci którzy chcą po prostu iść na łatwiznę z lvl, i po co latać na fake jest łatwiejsza opcja ustawić bota poksy połapie za nas, lvl nabije potem tylko się chwalić co tam mamy za poksy….

  • Reply
    Jola
    Mar 01, 2017 7:14 am

    Tyranitary w pobliżu CP 3600 już siedzą na „siłowniach” u mnie w miasteczku, gdzie nawet z rzadkich jaj dziesiątek trudno wychodzić jakiś konkret. Ciekawe kiedy będą siedziały regionalne.

  • Reply
    Maro
    Mar 01, 2017 7:14 am

    Właśnie. gdzie zgłosić takiego FEJKACZA ? który podbija gym, ale w promieniu kilometra go nie widać ???

  • Reply
    DustMustard
    Mar 01, 2017 12:13 pm

    uwaga – wywołam guwnoburzę:

    po pierwsze: Pokemony to przygoda na całe życie – może za 15 lat ktoś gdzieś pojedzie i przy okazji sobie złapie. Gdyby gra kończyła się tak szybko to nieuchronnie stałoby się to, co pod koniec I gen – wszyscy mają wszystko i narzekają, że mają wszystko i gdzie jest nowe. Traktujcie to jako wyzwanie. I należy się cieszyć, że nie podzielili świata np na Kanto i Jhotto, co byłoby logiczne z punktu widzenia anime. Wtedy nie byłoby połowy. Ash podróżował po całym świecie.

    po drugie: Dlaczego każdy musi mieć wszystkie pokemony? różnorodność jest dobra, zresztą można być zadowolonym traktując grę jako dodatek do życia, a nie życie jako dodatek do gry. Nikt nie każe specjalnie jechać po pokemona do Japonii, chodzi raczej o to, że przy okazji bycia tam można go sobie złapać zamiast kupić pamiątkę.

    po trzecie: W Waszych (większości) komentarzach jest tylko zachłanność, każdy chce mieć 100% wszystkiego dla siebie na zawsze…. w bajce pokemony legendarne były po jednej sztuce i jakoś nikt się nie sapał, że dla niego nie ma, nie przestawał wierzyć w Boga itd. Ja się specjalnie nie obrażę, gdyby był tylko 1 Mewtwo do złapania w NYC na evencie dla jednej osoby, która np najszybciej zrobi jakiegoś questa albo np do zdobycia w turnieju pvp jakimś online i to nie będę ja.

    • Reply
      Renn
      Mar 01, 2017 9:17 pm

      zgadzam się regionalne dobry pomysł tylko niech łapią tych z palcem na mapie bo to psuje zabawę jak zaczynałem w to grać masę ludu spotykałem to było największym plusem pula graczy a teraz same duchy .

  • Reply
    DustMustard
    Mar 01, 2017 12:18 pm

    I jeszcze BTW – na pewno gdzieś na świecie pojawił się już chociaż jeden Tyranitar możliwy do złapania i może ktoś kto go złapał miał szczęście i dostał CP>3000. Statystyka…

  • Reply
    Gosc
    Mar 01, 2017 3:54 pm

    UPDATE dla ŁODZI:

    -Girafarig – codziennie pod Wydziałem Prawa i Administracji na Kopcińskiego
    -Wobbuffet – duzy spawn w parku Brzóski/Profesorska
    -Shuckle – często w parku na przeciw Teatru muzycznego – Pomorska
    -Octillery – codziennie w parku Staromiejskim – Podrzeczna
    -Teddiursa – jak wyżej
    -Slugma – często przy kościele św.Marka na Limanowskiego

    jeśli macie jakieś podobne rady, dzielcie się 🙂

  • Reply
    Renn
    Mar 01, 2017 9:10 pm

    rano biłem Heracrossa 2,3k w gymie i jest całkiem mocny nasz ciapak się do niego nie umywa .
    ps. widziane mam już wszystkie poza legendami

  • Reply
    Znawca bez kappy
    Mar 01, 2017 10:23 pm

    Tak btw wiecie że rzadkie poki z 2 geny mają szanse złapania nie równe 0, a 0,12 procent?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
diceawards
Oszczędzajcie swoje cukierki

Być może Pokemon GO czasy największego zainteresowania ma już za sobą, ale na zawsze pozostanie fenomenem, który zdecydowanie należy docenić. ...

Zamknij