News 45

Koniec pewnego etapu?

pokemon go premiera

Szał na Pokemon GO przetoczył się przez kraje, w których gra już ujrzała światło dziennie, niczym wielka fala porywająca za sobą rzeszę graczy zainteresowanych łapaniem wirtualnych stworzeń. Niestety gwałtowny ogień ma to do siebie, że bardzo szybko traci na swojej „mocy”. 

Scena gier mobilnych jest rynkiem bardzo niestabilnym. Bardzo łatwo jest porwać tłumy, ale przez kilka nierozważnych ruchów można wszystko stracić w mgnieniu oka. Fenomen Pokemon GO próbowali tłumaczyć eksperci z całego świata, a przytaczanymi argumentami były m. in. rewolucja w świecie gier wykorzystujących rozszerzoną wirtualną rzeczywistość, zachęta do wyjścia na zewnątrz i przemierzania okolicy ze znajomymi, czy też nostalgia za czasami, kiedy wielu z nas siedziało z wypiekami na twarzy przed telewizorem oglądając przygody Asha Ketchuma z Alabastii. Najnowszej produkcji Niantic na pewno pomogła popularność, jaką cieszy się anime czy inne gry z oryginalnej serii wydawanej na konsole Nintendo. Spadki zainteresowania po pierwszych ogromnych wzrostach należy więc uznać za coś zupełnie normalnego, jednak w przypadku tak dużych liczb, jakie dotyczą tej produkcji można odnieść dość szokujące wrażenie.

Poniższy wykres dotyczy zainteresowania subredditem /r/pokemongo, który jest najczęściej odwiedzaną stroną traktującą o Pokemon GO:

wykres

Źródło: https://www.reddit.com/r/pokemongo/comments/4zzkvs/the_rise_and_fall_of_rpokemongo/

O ile w naszym kraju reddit nie jest tak powszechnym medium jak na zachodzie, tak nie ulega wątpliwości fakt, że to właśnie nacje najczęściej korzystające z tego portalu stanowią o sile samej gry. Wykresy wskazują jednoznacznie, iż szczyt popularności subreddit ten osiągnął w okolicach premiery gry, a wysokie zainteresowanie utrzymało się do około dwóch tygodni po wydaniu produkcji. Spadki są jednocześnie widoczne w liczbie aktywnych graczy każdego dnia – według ostatnich doniesień liczba ta spadła z 45 do 30 milionów (via bloomberg.com). Zastanówmy się przez chwilę, co może być powodem takiej sytuacji. Z komentarzy graczy da się wysnuć następujące wnioski:

  • zawartość gry wystarcza na jedynie dwa tygodnie intensywnej zabawy, potem produkcja staje się powtarzalna;
  • brak działającego trackera praktycznie od czasu premiery gry, przeciągające się beta testy nowego systemu namierzania;
  • nowości są wprowadzane zbyt wolno i zdawkowo, nie zmieniły one jak dotąd w żaden sposób rozgrywki;
  • brak systemu bezpośrednich walk między graczami;
  • wciąż nieznana data zaimplementowania platformy do wymiany pokemonów;
  • słaba komunikacja Niantic z graczami, praktycznie niemożliwy kontakt nawet ze strony niezależnych deweloperów, twórców map itp.;
  • kulejący support, który na zapytania odpowiada tygodniami, jeden z graczy otrzymał nawet meila, który zawierał jedynie literę „r” (co bardzo szybko stało się memem na subreddicie /r/pokemongo – KLIK).

Wyczekiwane zmiany na pewno w końcu nadejdą, ale nie da się ukryć, że Pokemon GO swój szczyt już osiągnęło i za parę tygodni Niantic będzie mogło liczyć tylko na wiernych, „sumiennych” graczy wspierających producenta okazjonalnymi zakupami w item shopie. Być może wprowadzenie dużych zmian, możliwości schwytania legendarnych pokemonów czy też kolejnej generacji, pomoże grze odzyskać część zainteresowania. Trudno jednak pozbyć się wrażenia, że Niantic nie było gotowe na tak wielki wzrost popularności swojej produkcji, a wypuszczając grę bez funkcjonalności obiecanych jeszcze przed premierą, straciło w oczach wielu graczy. Pozostaje mieć nadzieję, iż twórcy tej rewolucyjnej gry mobilnej w porę zareagują i zaskoczą nas nowościami oraz uprawieniami, które skutecznie zachęcą nas do częstszego uruchamiania aplikacji. Niestety o ewentualnych planowanych zmianach dowiemy się dopiero w dniu aktualizacji, ponieważ jeśli chodzi o komunikację z graczami to już od czasów Ingressa wydaje się, że akurat ten aspekt nie ulegnie poprawie.

45 Comments

  • Reply
    Zbieracz
    Sie 29, 2016 1:18 pm

    ja mam wrażenie, że grę zniszczyli Ci wszyscy „cziterzy”, fake gps itd. wielu graczy straciło chęci na szukanie stwórków, skoro można siedzieć przed pc mieszkać w Krakowie i a pokemony zbierać w Londynie, Berlinie czy innym Los Angeles. Zaraz zacznie się szkoła więc odpadną dzici z wieku szkolnego. Zostaną tylko i wyłącznie osoby zafascynowane tą grą i osoby kótre wychowały się na tej bajce ale nawet i Ci zakończą granie gdy nie bedzie się wprowadzać zmian, zmian szczególnie w respach. Mnie osobiście nie podoba się system ewolucji pokemonów, ewolucja powinna działać na zsadzie rpg i więcej się bijesz na gymach tym więcwej pkt. doświadczenia zbiera pokemon i tym szybciej będzie mógł evoluować, a zbieranie do jasnej ciasnej 100 szt. tych samych pokemonów jest beznadzieją. Lepiej zrobić jakieś automatyczne gymy gdzie kompuetrowy przeciwnik będzie ułatwiał trenowanie. Jest wiele opcji na poprawę motoryki gry, jednakże twórcy chyba zarobili już co mieli zarobić i reszte mają głęboko w poważaniu.

    • Reply
      pimpim
      Sie 29, 2016 3:28 pm

      Po mojej okolicy widzę, że trochę ich wylapali. Są pojedyncze przypadki, ale to już nie problem. Jest lepiej.

      Co do samej ewolucji, i tak i nie.
      Mam 1 magikarpa 120cp, a gymy to już obecnie minimum 800-1000[czasem są wyjątki], i jak mam teraz wyexpić karpia? Ginie po ciosie a sam atakuje jak weganin na diecie..
      To też nie jest dobra droga. Można by to jakoś połączyć, jak „brał udział” w walce o gym to np zarabia punkty, i decydujesz czy chcesz cukierki czy podnieść hp. Pokonałeś 4 Poki w gymie? Masz 4punkty do wzmocnienia hop/cap/czegoś albo je na cukierki wymieniasz. Coś w tym stylu.

      • Reply
        wortex
        Sie 30, 2016 12:06 pm

        jeśli chodzi magikarpa to jego limit to 262 więc jego wypowerupowanie dużo nie da :d

    • Reply
      pimpim
      Sie 29, 2016 3:28 pm

      Po mojej okolicy widzę, że trochę ich wylapali. Są pojedyncze przypadki, ale to już nie problem. Jest lepiej.

      Co do samej ewolucji, i tak i nie.
      Mam 1 magikarpa 120cp, a gymy to już obecnie minimum 800-1000[czasem są wyjątki], i jak mam teraz wyexpić karpia? Ginie po ciosie a sam atakuje jak weganin na diecie..
      To też nie jest dobra droga. Można by to jakoś połączyć, jak „brał udział” w walce o gym to np zarabia punkty, i decydujesz czy chcesz cukierki czy podnieść hp. Pokonałeś 4 Poki w gymie? Masz 4punkty do wzmocnienia hp/cp/czegoś albo je na cukierki wymieniasz. Coś w tym stylu.

  • Reply
    Sebastian
    Sie 29, 2016 1:42 pm

    Cóż, chyba nie jestem wyjątkiem pisząc iż po pokemon-go spodziewałem się czegoś bardziej w stylu pierwowzorów 🙂 Walk z dzikimi pokemonami z graczami, a nie komputerem w GYM’ie 🙂

    Nawet wymiana pokemonów mnie tak nie interesuje jak możliwość sprawdzenia się wraz z moimi pokami przeciwko czemuś stanowiącemu wyzwanie 🙂

    Zapewne nie jestem jedyny i pewnie sporo z takich osób z tego powodu daje sobie spokój 🙂

    • Reply
      Xirth
      Sie 30, 2016 6:39 am

      Jesli walka z komputerem w gymie potrafi byc tak meczaca ze wzgledu na lagi/bugi to co dopiero walka z innymi graczami. Aplikacja nie jest przystosowana do aktualnej zawartosci a co dopiero do czegos takiego jak walka z innymi graczami…
      Czekam na nową generacje bo to jedyna, w miare odpowiednia nowosc, ktora zmusi do dalszej gry, nie destabilizujac przy tym zbytnio samej apki. Wymaga to jednak troche pracy od tworcow, no ale jesli po prawie 2 miesiacach od pierwszej premiery potrafili oni zrobic tyle co zrobili, to nawet tego nie spodziewalbym sie predzej niz na zime.

  • Reply
    Serious
    Sie 29, 2016 1:43 pm

    Po 1 odbicie gymu z wiekszego poziomu zajmuje 30 40 min powinno po pokonaniu wszystkich pokemonow zbijac o wiele wiecej prestizu po 2 odsylabie do profesora pokemonow po ewoluci powinno dawac wiecej cukierkow po 3 zgadzam sie ze zbieraczem ze wygrywajac kolejne walki w gymie powinno dostawac sie cos dla pokemona ktory je wygrywa np cukierki

  • Reply
    becia0303
    Sie 29, 2016 1:45 pm

    Ja przestałam grać ponieważ mój GPS nie dogaduje się z Pokemon GO. Prędzej myślałam, że to problem komórki i oddałam go do serwisu. Do tego czasu jakoś umiałam grać ale jak odebrałam komórkę to np. google mapy mi dobrze działają bo mnie GPS wykrywa ale jak tylko apkę włączę to od razu mi się wyświetla, że brak GPS. Już parę razy odinstalowałam i ponownie zainstalowałam apkę w nadzieji, że coś się zmieni ale niestety problem dalej istnieje i naprawdę nie mam już pomysłów co to zrobić… Zauważyłam, że problem pojawił się po ostatniej aktualizacji Pokemon GO. To gra mojego dzieciństwa i naprawdę dużo godzin spędziłam na GAMEBOYu. Rozważam zakupu Samsunga ale czy mi się to opłaca…?

    • Reply
      macko
      Sie 30, 2016 12:09 am

      miałem ten sam problem, ściągnij google earth jeszcze raz na telefon, mi pomogło

      • Reply
        becia0303
        Wrz 05, 2016 8:39 pm

        posłuchałam Twojej rady, ściągnęlam apkę i potem poszłam na długi spacer z moim pieskiem i narazie ostrożnie powiem, że ta dodatkowa apka Google Earth, nie wiem w jaki sposób, polepszyło działanie Pokemon GO… co mnie naprawdę mile zaskoczyło! jak byłam na spacerku to tylko 2 razy musiałam zrestartować apkę bo serwer zawalił. MACKO gdybym mogła to byś Cię uścisnęła i ucałowała!!! WIELKIE DZIĘKI!!! <3 <3 <3

    • Reply
      Amlozek
      Sie 30, 2016 3:16 am

      Co do zakupu samsunga to opłaca się z nieco innego względu…

      Dokładnie model J5 – nie dlatego, że ma fajny 5calowyy ekran amo-led, ale dla baterii o pojemności 2300. Wiele tu osób narzekało, że na dłuższy niż godzinę wypad trzeba brać powerbanka, a ja na swojej J5-tce lecę i na 10km-ową wycieczkę po pokestopach, przy okazji odbijam jakieś gymy, łapię trochę badziewia i takie tam, wracam do domu po 3h i mam 40% baterii, oczywiście naładowanej na full na wejście.

      Przy okazji odpalam w tle też endomondo, aby zbierać kilometry w akcji T-mobile i pomagać dzieciom i tu mnie boli… bo na endomondo robię 8km a jajka na 5km jeszcze nie odchowam… dzisiaj np miałem klepniete lucky egg bo zostało mi coś ponad 2km do jajka 10kmowego i co? na endo ponad 6km w pokemonach jajko nie odchowane a 30min poszło i co z tego, że dosłownie minutę później w końcu wskoczyło i dało nowego poke do kolekcji, ale te 500 XP się już nie podwoiło…

    • Reply
      mysza
      Wrz 01, 2016 1:58 pm

      U mnie ten sam problem z GPS po aktualizacji. Muszę resetować po kilka razy apkę żeby GPS załapał.

  • Reply
    Tomasz z doradca.tv
    Sie 29, 2016 2:16 pm

    Jako dziennikarz finansowo mocno śledziłem cały rozwój sytuacji z drugiej strony (dynamika przychodów, prawa autorskie, siła marki, Nintendo na giełdzie itp), a jako gracz odczuwam tę samą frustrację co wielu znajomych. mam 21 lvl, 90 pokemonów, grałem w to nawet w 2 innych krajach (Singapur,Tajlandia), gdzie szał był dużo większy niż w Polsce i… i nudzi mi się. Tracker nie działa, więc nawet jak coś się super trafi to chodzę w kółko i się wkurzam, bo to nie ma sensu. Mieszkam w centrum wawy, i tak mam same rataty i pidgeye. Na kilku lotniskach gra nie wytrzymuje wielu graczy – w gymach nie da się walczyć, bo próbuje jednocześnie wiele osób. Nie mogę się wymieniać na pokemony, nie mogę walczyć ze znajomymi, gps liczy kilometry jak chce – dużo chodzę, a aplikacja czasem tego nie widzi, co powoduje frustrację. jestem z pokolenia, które nie zna więcej niż 150 pokemonów, więc grywalizacja będzie kluczowa. jeśli do gry z błędami doda się kolejnych kilkaset stworków, to tylko zniechęci się ten kawałek grupy docelowej

    • Reply
      kropianka
      Sie 30, 2016 3:39 am

      popieram, dodanie nowych stworków tylko zwiększy frustrację graczy, bo co z tego, jeśli i tak będziemy spotykać gołębie, szczury i robale

    • Reply
      jakoushirou
      Sie 30, 2016 8:20 am

      Dodanie kolejnej setki nie byłoby problemem, i powinna być dodana od razu (z powodu iż jest sporo pokemonów będących pierwszą formą tych z z pierwszej 150), gdyż większość osób je kojarzy – pojawienie się ich było w trakcie jeszcze tego całego szału pokemonów te kilkanaście lat temu. Kolejna generacja pokemonów jest jeszcze mi pobieżnie znana (grałem w Pokemon Sapphire), ale kolejne to już totalna niewiadoma dla mnie, jak i większości graczy..

  • Reply
    dvvc
    Sie 29, 2016 2:30 pm

    Ja nie gram w pokemony! #ingress !

  • Reply
    konup
    Sie 29, 2016 2:43 pm

    Wymiana pokemonów w tej grze nie ma sensu póki co, ale z czasem na pewno będzie. Ja marzyłbym raczej o wprowadzeniu systemu walk turowych, a nie w czasie rzeczywistym, które nie wymagają od gracza niczego. Bardziej zaawansowany rozwój pokemonów i walka między graczami oczywiście.

  • Reply
    Piotr
    Sie 29, 2016 2:47 pm

    Grałem w pokemony 1,5 miesiąca. Raz odpaliłem z ciekawosci bota i dostałem za to bana. Odechciało mi się grac i wywaliłem grę z telefonu. patrząc z perspektywy była to strata czasu.

    • Reply
      Ten co wyśmiał Piotra
      Wrz 02, 2016 7:29 pm

      xD geniuszu ty jesteś zły na niantic że oszukiwałeś? Co z tego że raz, dobrze że banują cheaterów. Twój komentarz jest co najmniej żałosny.

  • Reply
    Klucznik
    Sie 29, 2016 2:51 pm

    Niestety ale twórcy faktycznie mogli stworzyć grę na podstawie anime walki z pokemonami itp i też levelowanie pokemonow a nie zbieranie jakiś cukierków żeby móc ewolouowac pokemonow stego co wiem to tak zwane cukierki były używane do tego aby pokemon zdobył szybciej poziom 1 cukierek = lvl

  • Reply
    pimpim
    Sie 29, 2016 3:21 pm

    Nie będzie walk turowych. Już teraz gdy idę odbić gym z 7 pokami schodzi, a walki są szybkie. Jak zmienią to na turowe to 1 gym będzie trwał pół godziny.
    Odbijać muszę codziennie bo nie ma szans się utrzymać. Wychodząc „na gymy” zamiast na 2-3 będę musiał na ile? 5-7?
    Totalna głupota. Teraz nie zawsze jest czas obskoczyć pilne pilności a co dopiero jak turowo by było.

    Wymiany pokemonów tak na prawdę też nie widzę z sensem, chyba że ze znajomymi, ale to załatwiamy w 10 minut [różne jajka chyba jedynie] i koniec. Bo co? Ktoś ze stanów odda snorlaxy za pidgeye? Albo „oddam aerodaktyla za 400 magikarpiów, bo do ewolucji potrzebne”?

    To ma być szybka gra, przy spacerku. A wprowadzanie walki/turówek/expienia/treningów faktycznie pół dniówki będzie potrzeba.

    • Reply
      kropianka
      Sie 30, 2016 3:48 am

      obecne areny to kompletny bezsens, myślę że ciekawą opcją byłaby możliwość walki bez odbijania areny, tzn. żeby każdy mógł się na arenie zmierzyć z będącymi tam pokemonami, oczywiście powinny być za to jakieś nagrody, stardust, cukierki (lub lepiej samo XP dla walczącego pokemona), coinsy, natomiast wtedy podbijanie areny powinno być cięższe, za to lepiej nagradzane

  • Reply
    JakKaj
    Sie 29, 2016 4:22 pm

    Jakie wymiany pokemonami ludzie? Przecież wystarczy wtedy posiedzieć na kompie nabić level i wymieniać się za słabe pokemony na czyste konto i luz 🙂 Nigdy tego nie wprowadzą. Druga rzecz przy „wymianach” to handel – jeden cfaniak z drugim zapuszcza programik komputerowy co łapie pokemony itp. a potem sprzedaję to na allegro za gruby hajs 🙂 Pokemon GO już się skończyło.

  • Reply
    Zniechęcony
    Sie 29, 2016 4:44 pm

    Po nowej aktualizacji łapanie Pokémonów graniczy z cudem, albo złapiesz za pierszy razem albo po ucieknieciu z pokebolla widzimy dymek, jezeli chodzi o ratatteto spoko, bo szkoda pokebolli, lecz taki snorlax 2k cp lub inna ewolucja pokemona +1,5k cp pozostawia nagły niesmak do gry przez co po przejściu długiego dystansu powoduje jednak niechęć do gry. To tylko moje zdanie, lecz jeżeli chodzi o aktualizacje nową, śmiem wątpić, że to wlasnie ona spowodowała takie utrudnienie w łapaniu, zwłaszcza, że snorlaxa 2k cp nie spotyka się codziennie, ja przez swoje granie od początku aplikacji dostępnej w Polsce przeszedłem prawie 300km snorlaxa spotkałem tylko raz, po jednym rzucie zobaczyłem dymek, w sumie tak jak prawie kazdy kto go ze mną szukał, a nająć na myśli prawie kazdy, to były to osoby którym za pierwszym rzutem został złapany.

  • Reply
    Ataki tam
    Sie 29, 2016 5:06 pm

    Moim zdaniem wymiana pokemonami miała by sens po 15 levelu a jeżeli chodzi o spadek to tak jak pisałem przy wcześniejszym artykule dużo graczy mieszka na wsi a w Polsce nie jedna wieś oddalona jest od miasta nawet do 20 km co napewno nie zachęca do tak długiego spaceru można byłoby wprowadzić zmianę w respieniu pokemonów na wsi gdyż u mnie oraz u moich nowo poznanych przez te grę znajomych nie ma w ogóle . Najbliższy Pokemon respi się 4 km i jest nim pg czy ratata nic innego ale przypuscmy jeśli z pokestopu raz na miesiąc wyskoczylby incens wszyscy na wsiach mogli by też pograć u SB co jednocześnie Zmotywowaloby ich do wyjazdu na pokestop. No i jajka również powinny się inaczej wykluwac bo zdarza się że nie nalicza dystansu jak powinno.

  • Reply
    Arxo
    Sie 29, 2016 6:55 pm

    Ja właśnie mieszkam na wsi, najbliższe pokestopy w mieście oddalonym o jakieś 30 km więc uzupełnianie pokeballi tylko przy okazji. Respy pokemonów akurat mam w domu, co jakiś czas coś fajnego się trafi, ale co z tego jak nie mam w co łapać, niestety to zniechęca do grania. No i racja, że coś powinni zrobić z tym nabijaniem kilometrów bo czasami można raka dostać jak przejdziesz/przejedziesz rowerem kilka kilometrów i widzisz, że nic się nie nabiło. No i max prędkość z jaką można jechać na rowerze żeby naliczało kilometry jest za niska jak dla mnie.

  • Reply
    gość
    Sie 29, 2016 7:05 pm

    Mi się wydaje że to wszystko przez braki pokemonow na wsiach i w małych miastach. Tam się trzeba na chodzić i na szukać żeby złapać coś poza rattatą i to zniechęca. Tym bardziej że np. w Krakowie lub Warszawie wystarczy się kawałek przejść żeby złapać dużo różnych pokemonów. Ja mieszkam w 100tyś. mieście, przeszedłem juz ponad 350 km i o 2/3 pokemonów mogę na razie pomarzyć

    • Reply
      Amlozek
      Sie 30, 2016 3:03 am

      Dokładnie i występowanie poke… ja jestem z miasta, które nie ma nawet 100 tyś mieszkańców i 2/3 gymów obstawiają Hypno:D Drowzee lecą jak głupie i Pigey’e poza tym pojedyncze sztuki czegokolwiek innego, ale nie o tym… chodzi mi o pokemony typu „fighting” w okolicach obiektów sportowych… no to sobie poszedłem pod stadion 2-ligowego klubu piłkarskiego, który nawet wygrał raz ligę i miał awansować do pierwszej, ale miał za małe trybuny i nie mógłby rozgrywać większych meczów u siebie, w każdym razie mimo odpalonego insensa nałapałem sobie tylko Venonatów.

      Pomijam też całkowicie, że w okolicy dosłownie 100m był jeszcze jeden mniejszy stadion oraz park wodny.

      W czwartek mam wolne to się jeszcze przejdę pod elektrownię i w okolicę stacji i torów kolejowych, ciekawe czy znajdę poke elektryczne i metalowe… pewnie jak zwykle tylko rataty i pigeye.

      No i Lure module w takim miejscu tez paranoja… w Warszawie trafiłem na zlurowany pokestop to miałem poke co 30s i cała ławeczka obok obstawiona przez dzieciaki z telefonami, a tutaj? Lure module ktoś wsadził w pokestop pod największą galerią handlową w mieście, tłum ludzi niby dookoła, postałem z 5-7min złapałem 3 pokemony i poszedłem do domu, na ulicy złapię wiecej, niż z takim przyciąganiem do pokestopu….

  • Reply
    ktosiowkia
    Sie 29, 2016 7:12 pm

    Wymiana pokemonów miała by sens gdyby było ograniczenie CP pokemonow bo dać komuś lvl 1 ratate 400 CP niemiało by sensu ale support to gówno! Gdy coś zgłaszam mam zawszę tą samom odpowiedz.Pisze o błędzie w logowaniu i o stracie magmara 1560 CP i mam te samą odpowiedź

  • Reply
    PanSamochodzik
    Sie 29, 2016 7:16 pm

    1. Powinno być jakieś levelowanie na gymach,co ma zrobić użytkownik który ma poziom 5, a obecnie gymy są zajęte przez graczy na poziomie 20 i więcej. Zresztą gymy to dla mnie totalne nieporozumienie, za łatwo je zdobyć, rozbudowywać nie ma sensu, walka turowa to już w ogóle by położyła rozgrywkę (już to widzę jak zimą przy -10ºC, stoi najtwardsza gwardia przez pół dnia by przejąć gyma). Gdyby ta gra opierała się tylko na GYMach to pobrało by ją 30 użytkowników (wszyscy z niantica). Według mnie to powinno bardziej przypominać jakąś ligę, gdzie za wygrane dostawalibyśmy jakieś punkty i wspinalibyśmy się w hierarchii i po przejściu na jakiś poziom pokecoinsy by wpadały na konto. Brak rankingów, porównań pomimo tak dużej złożoności pokemonów może nie jest strzałem w kolano, ale na pewno powoduje, że potencjał gry jest niewykorzystany.

    2. Wymiana pokemonów… aż się boję. Co prawdę ostatnio całkiem dobrze sobie radzą z banicją działających na botach, ale bany są rozdawane po pewnym czasie, a więc jest wystarczająco dużo okazji, aby sobie trochę pidgeotów (zakładam że jakiś współczynnik min./max. CP będzie) powymieniać na jakieś rzadsze okazy. No chyba, że wpadną na pomysł jakiejś takiej zawężonej giełdy, gdzie użytkownicy są losowani i mała szansa że trafi swój na swego.

    3. Wykluwanie jajek… robiąc 12 km wykluwam 5 km jajo. Niantic chcąc być wyjątkowe wprowadziło nową definicję kilometra.

    4. Po osiągnięciu 21 poziomu ewidentnie wieje nudą. Mamy już dużo pokemonów, ciągle wpadają te same, levele są absurdalnie długie, stardusta nadal się nie opłaca używać bo teoretycznie do 30 lev mogą wpaść mocniejsze poki, a gra nie oferuje nam nic więcej… 2124 pidgey, 2125 pidgey, 2126 pidgey… no d*** nie urywa.

    • Reply
      Amlozek
      Sie 30, 2016 2:44 am

      GYM to lekka parodia w samym założeniu – ogranicznik czasowy też by tu coś dał – co mam na myśli? Podchodzi sobie średni gracz (słaby może nie dać rady 6cioma zabić 1 poke z gyma) i na spokojnie sobie zbija status i przejmuje gym, kwestia czasu, revitów i potek, może bić i 20x do skutku, ale jakby można było dany gym atakować powiedzmy co 10min to nie posiedzi przy nim 3h dla odbicia i nabijanie statusu przez „swoich” wtedy też będzie miało jakiś sens.

      Albo prościej – nie można użyć padniętego pokemona po revicie przez 15min – nie sądzę, że takie 15-20lvl ma 60 silnych pokemonów, żeby sobie odbić gym, ale 6 najsilniejszych, użytych kilka razy w tym celu. Zaatakuje 2-3 razy, ale w końcu padnie mu wszystko co się nadaje do walki i odejdzie, a „swój” poswięci 1 pokemona dla nabicia statusu na plus i lvluje gym. Wtedy sens miałyby też ustawki z innymi trenerami, aby gyma nie odbijał jeden ale pięciu po kolei i na koniec każdy podbił status, aby od razu zrobić gym na 5lvl i upakować silnymi pokemonami.

  • Reply
    slimboo
    Sie 29, 2016 7:32 pm

    Ja z braku czasu jeszcze się nie nacieszylem gierka ale macie rację. Motorem napędowym są dzieciaki. Przyjdzie wrzesień,mama zagoni do książek i połowa ludzi odejdzie.
    Jeśli chodzi o zmiany to jak zawsze bida z piłkami i respami. Gra może 6tyg wiec spokojnie. Liczę że się jeszcze nacieszymy

  • Reply
    AishaPachia
    Sie 29, 2016 7:51 pm

    Osobiście uważam, że racją jest iż gra została zmasakrowana przez cziterów. Problem również stanowią osoby, które nałogowo chodzą i expią/łapią. Ja od praktycznie wypuszczenia apki w sklepie (zagranicznym) klepałam ile dałam rady. Ale ze względu na praktyki, które polegały na siedzeniu za biurkiem oraz podróżowaniem autobusem… Nie za wiele dało się złapać czy wyexpić. Obecnie jestem na 15 levelu. Zbliża się wrzesień i sesja poprawkowa więc trzeba zakuwać, a nie śmigać po osiedlu, na którym i tak coraz mniej poksów wyskakuje (nie wiem czy to tylko moja wyobraźnia czy mam mega pecha), a okoliczne gymy są obstawione przez trenerów z levelami 20+ i pokemonami z CP nawet blisko 2000. Mój najpotężniejszy pokemon ma niecały tysiąc CP. Jak tu trenować? A do tego aplikacja cały czas się ścina podczas walki i dodatkowo obrywam mimo iż swipe’uje aby zrobić unik. Kicha.

  • Reply
    Rambo
    Sie 29, 2016 8:41 pm

    Jak dla mnie największą bolączką tej gry jest jej słaba wydajność. Bardzo często gra się strasznie muli; oprócz tego jak wejdę w gym to po wyjściu muszę resetować, bo pojawia się człowieczek ale nie porusza się wcale; w trakcie walki robienie uników jest mega ciężkie (z powodu zamulania); no i jakieś errory które mnie wyrzucają i muszę restartować. Zdarza się, że przez te wyrzuty z gry po przejściu około 6 km miałem na jajku wbite niecałe dwa (Boltem nie jestem, prędkości nie przekroczyłem)

    A jeśli chodzi o nową generację pokemonów to jak dla mnie zdecydowanie będzie cios kończący moją przygodę. Wychowałem się na starej generacji, zbierałem naklejki, znam do dzisiaj wszystkie nazwy i ewolucje na pamięć 😀 Jak wejdą nowe to kończę karierę :/

  • Reply
    MS
    Sie 29, 2016 8:58 pm

    Hej, mam takie pytanie nie odnośnie tematu. Co jeśli nie zaktualizuję gry do tej nowe wersji, tylko będę grał dalej na 0.33? Mam wyłączone automatyczne aktualizowanie aplikacji i dopóki sam tego nie zrobię to mi się nie zaktualizuje. Można grać wciąż na starej normalnie bez żadnych obaw? czy aktualizacja jest konieczna? Bo jej nie chcę.

  • Reply
    AshleyRiot
    Sie 29, 2016 11:05 pm

    Wymiana pokemonow zabije gre do konca. Ludzie beda sie wymieniali „na chwile” tylko po to zeby dopisac do pokedexu , i juz nie bedzie to atrakcyjne zlapanie czegos wyjatkowego. Po drugie napewno bedzie „czarny rynek” po trzecie , 25lvl da pokemona okolo 2k cp komus z 5 lvl ? Jeśli chodzi o gymy to pomysl calkowicie nie trafiony , cos takiego jak obrona gymu nie istnieje. Zeby gym byl w miare mocny potrzeba 5-6 osob a i tak jedna osoba ma do dyspozycji 6 pokemonow przy ataku.Przy odrobinie cierpliwosci i z zapasem potek , nie ma problemu zeby 15 lvl zjechal gym z 5 garaczmi 20+.Co z tego ze mam 27lvl i pokemony 2k+ , odbijam gym solo i co dalej? Sadzajac nawet najmocniejszego podchodzi gracz z 15 lvl i moze bic 6 pokemonami kilka razy.Powinno byc tak ze mozesz do walki o gym wystawic tyle pokow ile jest w gymie, i jesli nie padna za pierwszym podejsciem karencja czasowa.W tej chwili lvl nie okresla niczego poza czasem jaki poswiecasz grze.Co z tego ze mozesz lapac poki o wiekszym CP skoro to nie daje korzysci na gymie? Chyba jedynie do chwalenia sie .

  • Reply
    Na -> NiePoważnie
    Sie 30, 2016 7:48 am

    Nie da się grać w mniejszych miejscowościach,lasach itd co jest irytujące dla wielu potencjalnych użytkowników. Nijak ma się rzeczywistość do trailerów, bo co to za łapanie dzikich pokemonów w najbardziej zatłoczonych miejscach ?! Gdzie wyprawa po pokemony do lasu, na łąki itd. to by była kwintesencja tej przygody

  • Reply
    Pasażerka
    Sie 30, 2016 9:39 am

    Mnie przeszkadzają głównie 2 rzeczy. Po pierwsze brak poków na peryferiach. Ogólnie lubię wyjazdy nad jezioro, codziennie łażę z psem po lesie i co? I telefon może ewentualnie naliczać (jak ma ochotę 😉 ) mi km na jajka, bo mogę zapomnieć o łapaniu czegokolwiek. Nic tam nie ma. Tak spędzam wolny czas i nie uśmiecha mi się siedzenie w centrum miasta na ławce, gdzie ktoś co chwila włącza lure module. Gra w zasadzie sama decyduje gdzie mam grać :/
    Druga rzecz to fakt, że w zasadzie Pokemony, jako stwory, nie mają kompletnie znaczenia. Grając na game boyu można było chodzić z 6 pokami (poza tymi trzymanymi w przechowalniach) i był ten ulubiony, wytrenowany, eyewoluowany, obdarzony cukierkami (bo to cenna rzecz była). Każdy miał kilka takich pokemonów, czasem wychowanych od jajka 😉 A tutaj? Masz jakiegoś, potem złapiesz lepszego, to tego „starego” przerabiasz na cukierki XD Nawet w anime ważne było „zgranie” trenera ze stworkiem, stworzenie drużyny. W PokemonGO po porostu pokemon ma być silny i tyle. Może system trenowania samego w sobie pokemona miałaby większy sens. Wówczas wymiana też może byłaby bardziej zasadna. Ktoś musiałby poświęcić czas na wytrenowanie poka i wówczas mógłby go wymienić, ale tutaj też mam wiele wątpliwości 😉

  • Reply
    jakoushirou
    Sie 30, 2016 5:34 pm

    Dokładnie, każdy wyjazd gdzieś poza duże miasto wiąże się z wstrzymaniem grania, byłem tydzień nad jeziorem i zero pokemonów w okolicy co najmniej 10 km od mego miejsca. To pierwszy zarzut.
    Kolejnym może być to, iż łapanie pokemonów czasem doprowadza do frustracji.. Weedle CP 79 ucieka z każdego pokeballa, zużyłem na niego wszystkie zwykłe, super i nawet 2 ultra i dałem sobie spokój, szkoda ultra na takie coś…

    • Reply
      Zibis
      Sie 30, 2016 9:29 pm

      Jak zwykla kulka nie mozesz zdjac Pokemona to po co uzywsz lepszych na cos z CP 79? GLUPOTA!!!

      Zwykla kulka mozna „zdjac” Pokemona z CP 400 i wiecej (pisze z wlasnej praktyki) tylko trzeba go trafic za pierwszym razem

      Trzeba tez pamietac ze nawet Pokemon z takim samym CP moze inaczej reagowac na kulki bo dochodzi element LOSOWY z apki (kto nie przegladal kodu APK to nie wie)

      • Reply
        jakoushirou
        Sie 31, 2016 5:42 pm

        Bo już wytraciłem wszystkie pozostałe? Jak pokemon się wydostaje z 6 kolejnych pokeballi, to łatwo zejść do zera pokeballi, zwłaszcza, że ostatnio więcej potionów wyskakuje niż dawniej..
        Każdy mój rzut jest trafiony (no chyba, że pokemon zrobi w trakcie unik) i jakoś nie widzę, aby pierwszy rzut ‚zdejmował’ go.
        Rzucam dużo lepiej niż na początku gry (wtedy często nie trafiałem), a zużywam i tak teraz więcej pokeballi, coś chyba nie tak..

        • Reply
          beoswind
          Sie 31, 2016 7:27 pm

          PODSTAWOWA sprawa – trafic za pierwszym razem i z max bonusem i pokemon nie ucieka i mamy 200 exp

          END OF STORY

          • jakoushirou
            Wrz 01, 2016 5:22 pm

            Gówno prawda, choćby świeży przykład sprzed 3 minut, Vulpix CP 207, Berry, Greatball i Excellent throw za pierwszym rzutem – i co? wiadomo, ucieczka.

  • Reply
    beoswind
    Wrz 01, 2016 8:31 pm

    jakoushirou – a po co berry i greatball? Na to nabieraja sie LAMUSY

    Berry i GB wbrew pozorom nic nie daje bo tracisz czas na:

    – wybranie berry
    – wybranie greatballa

    a chodzi o to zeby trafic PRZED wykonaniem przez POKA pierwszego ruchu ucieczki a przy 2 powyzej WYKONA GO NA PEWNO !!!

    Zwykla kulka i heja SPRAWDZONE dziesiatki razy – WIEKSZA SKUTECZNOSC niz berry i GB

    I jeszcze 2 elementy ktore maja wplyw na ucieczke poka:

    – element losowosci (niezalezny od nas – apka losuje czy pokemon ucieknie czy nie nie biorac pod uwage WCALE celnosci trafien)

    – poziom gracza – czym wyzszy tym wiecej ucieczek pokow niezaleznie od celnosci trafienia

    • Reply
      jakoushirou
      Wrz 02, 2016 12:05 am

      Sposobu jak najszybszej reakcji nie sprawdzałem, zapewne go sprawdzę, bo już mnie frustracja bierze, pokeballe zbierane przez pół dnia w 30 minut wykorzystuję…
      Losowość wiadomo, z tym nic się nie zrobi..
      A co do poziomu, kiepsko, iż mając 27 lvl ciężej mi złapać pidgey CP >100 niż jak to było majac 12 lvl…

      Popróbuję z łapaniem od razu. bo to czy mój pierwszy rzut jest excellent dla mnie nie robi różnicy.. ;]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
Jak zorganizować plecak w Pokemon GO?

Co jest w plecaku? Plecak w Pokemon Go pełni funkcję ekwipunku gracza. Znajdują się w nim przeróżne przedmioty. Są to...

Zamknij