News 73

Nagroda BAFTA i zapowiedź nowych funkcji

bafta

Pokemon GO to gra wielokrotnie doceniana i nagradzana jako prawdziwy fenomen wśród gier mobilnych. 

Tym razem produkcję Niantic postanowiła docenić organizacja British Academy of Film, Television and Arts. Ceremonia wręczenia nagród była częścią Londyńskiego Festiwalu Gier a w kategorii gier mobilnych Pokemon GO pokonało nawet swojego bardziej rozbudowanego brata z konsol Nintendo – Pokemon Sun/Moon. Na oficjalnym blogu Niantic pojawił się wpis z informacją o nagrodzie oraz podziękowaniami dla samych graczy. Co ciekawe, do tekstu wkradła się także mała zapowiedź nadchodzącej przyszłości, którą warto przytoczyć w luźnym przekładzie na nasz język:

Wciąż jesteśmy inspirowani pasją ponad 65 milionów graczy z całego świata, grających w Pokemon GO każdego miesiąca. Nadal znajdujemy się na początku naszej podróży i jeszcze wiele przed nami. Wraz z nadejściem wiosny na półkuli północnej, gracze mogą spodziewać się nowych wymagających kooperacji społecznych doświadczeń w Pokemon GO, które dadzą Trenerom nowe i ekscytujące powody do wyjścia na słońce.

Źródło: https://www.nianticlabs.com/blog/thankyou040717/

Na pewno zaciekawił was fragment o nowych funkcjach, które będą wymagały współpracy między graczami i „socjalizowania” się z nimi. Co ciekawe społeczność zrzeszona wokół reddita o nazwie pokemongodev udostępniła wczoraj fragment kodu gry, który może częściowo wskazywać jakie plany ma Niantic.

„gym_removal_notification_toast” „{0} has fought hard and returned!” „{0} は „pokemon_hungry_notification_toast” „{0} is hungry!” „{0} はお腹が空いている”
„pokemon_lost_notification_toast” „{0} lost a battle!” „{0} は負けてしまった”
„pokemon_won_notification_toast” „{0} defended the Gym!” „{0} はジムを守った!” „nearby_raid_notification_toast” „Nearby raid starting soon!” „近くのジムでバ „gym_removal_notification_toast|1” „{0} is back after a hard battle!” „{0} が „gym_removal_notification_toast|2” „{0} was forced off the Gym!” „{0} がジムか „pokemon_hungry_notification_toast|1” „{0} needs a pick-me-up!” „{0} のお腹が „pokemon_hungry_notification_toast|2” „{0} wants a berry!” „{0} はきのみを欲 „pokemon_lost_notification_toast|1” „{0} was defeated in battle!” „{0} は負けて „pokemon_lost_notification_toast|2” „{0} fainted at the Gym!” „{0} はひんしになっ „pokemon_won_notification_toast|1” „{0} was victorious in battle!” „{0} はバトル „pokemon_won_notification_toast|2” „{0} has triumphed over your opponents!”
„nearby_raid_notification_toast|1” „There’s a raid about to start near you!”
„nearby_raid_notification_toast|2” „A raid’s going to start nearby!” „近くでバ

Zapewne ci z was, którzy choć trochę znają angielski dostrzegli frazy, które mogą udzielić pewnych wskazówek. Pierwsze co rzuca się w oczy to coś co wygląda na powiadomienia z gymów, które miałby otrzymywać gracz – o przegranej pokemona, udanej obronie gymu, czy powrocie stworzenia z areny. Może to być część zapowiadanej dużej zmiany w systemie gymów. Co ciekawe, na samym początku pojawia się linijka z informacją, że pokemon jest… głodny. Spekuluje się, że być może będzie to nowy mechanizm przeciwdziałania stagnacji w gymach – tylko regularne karmienie pokemona pozwoli na jego pozostanie na arenie. Podobny system obowiązuje w innej grze Niantic – Ingress, gdzie portale powoli tracą energię z umieszczonych tam przez graczy przedmiotów, którą trzeba uzupełniać. Nie wiemy natomiast, czy będziemy musieli ciągle wracać do tych samych miejsc by karmić pokemona, czy tak jak w Ingressie będziemy mogli to robić na odległość za pomocą specjalnego przedmiotu. Nie da się ukryć, że pierwsza opcja dałaby dużą przewagę spooferom.

Kolejnym ważnym fragmentem są linijki dotyczące tzw. „raidów”. Jeżeli graliście w gry MMO to zapewne wiecie o co chodzi – raid to wydarzenie, podczas którego grupa graczy musi ze sobą współpracować, by dotrzeć do wyznaczonego celu i wspólnie go wypełnić (np. przedarcie się przez hordy wrogów i pokonanie głównego bossa dla cennych przedmiotów). Póki co nie wiadomo czy będzie to po prostu system zawiadamiania pobliskich graczy o planowanym wspólnym ataku na wyznaczony gym, czy też część zupełnie nowej funkcji gry.

Jeżeli jesteście ciekawi co John Hanke powiedział po otrzymaniu nagrody zapraszam do filmu poniżej:

 

 

73 Comments

  • Reply
    Porsche Cayenne
    Kwi 08, 2017 2:49 pm

    ta sami sobie dają nagrody nie wiadomo za co

  • Reply
    Porsche Cayenne
    Kwi 08, 2017 2:58 pm

    choć to „dokarmianie” pokemonów w gymach to ciekawe ale i tak oszuści będą sobie latać a zwykli gracze będą mieli trudniej bo będzie trzeba biegać tam i z powrotem a jak będą zjadać candy to skąd je wziąć np do dratini jak ich w ogóle nie ma to zrujnuje grę

    a ta współpraca to może być tak jak był jakiś film, w którym wszyscy walczą by pokonać mewtwo może to o to chodzi byłoby ciekawie

  • Reply
    Yorickai
    Kwi 08, 2017 3:29 pm

    Karmienie poków? Spoko pasuje mi bo bardziej zbliża do naturalnych zachowań. Powiadomienia też spoko. Jako fan MMO raidy to by była genialna rzecz. Całkowicie jestem za 😀 może te raidy właśnie by miały w przyszłości dotyczyć legend albo do pokonania albo możliwego ich zdobycia z jakąś małą procentową szansą jak np w WoW. To było by extra 😀

  • Reply
    Paczi
    Kwi 08, 2017 6:19 pm

    Dokarmianie poxów w gymach to najgorsza rzecz na jaką mogli wpaść. Jeśli coś takiego wprowadzą, to ludzie na fake gps powiększą tylko swoją przewagę…

    • Reply
      Roman95
      Kwi 08, 2017 8:16 pm

      zgadza sie to samo od razu pomyslalem. japonczycy chybasa zdania ze jak nie bada myslec o cheaterach to tamci sami znikną

      • Reply
        Yorickai
        Kwi 08, 2017 8:27 pm

        narzekacie. I tak boty i fake gps mają miażdżącą przewagę więc co za różnica. Poza tym może to być rozwiązane jak w ingresie że bez wychodzenia z domu będzie można je dokarmiać. Nie zrzucajcie każdego pomysłu Niantic z mostu na psy.

        • Reply
          Czop
          Kwi 08, 2017 9:34 pm

          Uwielbiam te twory 😀 „Zrzucać coś z mostu na psy” Genialne 😀

          • Yorickai
            Kwi 09, 2017 9:16 am

            Nie ważne jak brzmiało ważne, że wiadomo o co chodzi 😀

    • Reply
      sempaje
      Kwi 09, 2017 12:42 pm

      – niekoniecznie, gdyby poka można było dokarmić tylko pod gym’em

  • Reply
    Porsche Cayenne
    Kwi 08, 2017 6:23 pm

    znów znowu dostałem up-grane i king’s rock (błąd celowy)

    z dwójek abra i ekans a z piątek m.in. staryu i sneasel

  • Reply
    Porsche Cayenne
    Kwi 08, 2017 6:24 pm

    znów dostałem up-grade i king’s rock

  • Reply
    Porsche Cayenne
    Kwi 08, 2017 6:26 pm

    nie ja napisałem powyższy komentarz – usuńcie jeśli można łącznie z tym

  • Reply
    Nate
    Kwi 08, 2017 6:30 pm

    „….nowych wymagających kooperacji społecznych doświadczeń w Pokemon GO, które dadzą Trenerom nowe i ekscytujące powody do wyjścia na słońce.”

    gracze czy boty? dopóki nie uporządkują sprawy z botami, jakiekolwiek zmiany w systemie walk nie mają sensu
    kilka razy zgłaszałem gracza, który ma multikonto różniące się tylko jedną literą i co? i dalej biega na bocie na obu kontach

  • Reply
    Porsche Cayenne
    Kwi 08, 2017 6:36 pm

    znów dostałem up-grade i king’s rock

  • Reply
    Jane Ahonen
    Kwi 08, 2017 6:58 pm

    Nate
    Sam chciałbym żeby poprawili sprawę z botami ale oni chyba wychodzą z założenia że po co…. skoro mozemy bota potraktować jako prawdziwego gracza i zdobywać nagrody ….

    jedyne co mnie wkurza oprocz cheaterów to wsparcie dla np pogo+, kupiłem to badziewie i mam same problemy na telefonie z androidem… a support mnie tylko zapewnia że coś z tym zrobią..

    • Reply
      Nate
      Kwi 08, 2017 7:03 pm

      do ostatniej aktualizacji opaska działała świetnie, teraz często rozłącza

      • Reply
        Jane Ahonen
        Kwi 08, 2017 7:10 pm

        Mi pogo+ przed ostatnią rozłączał bardzo często ! Uwaga o dziwo gdy stałem w miejscu opaska nie rozłączała się ani razu … ale jak wyszedłem w trasę to już tragedia …

        z nową wersją jeszcze nie wiem bo pogo lezy w częsciach ;(

        • Reply
          Roman95
          Kwi 08, 2017 8:19 pm

          Ona działa tylko na Iphonie. Kupiłem na żadnym z telefonów z andoidem na ktorzych testowałem nie chodzi. na iphonie dziewczyny od razu!

          • TakiSobieAdmin
            Kwi 08, 2017 11:27 pm

            PoGo działa prawidłowo na Honor 7, Honor 7 Lite, Honor 8.
            Sprawdzałem i nie rozłącza, działa jak należy.

            D.

      • Reply
        j.w
        Kwi 09, 2017 1:26 pm

        Dokładnie u mnie też.
        Do 0.57.4 działało bardzo fajnie na Androidzie (Xiaomi Mi 5).
        Od 0.59 i teraz na 0.61 jest tragedia.
        Co chwila miga czerwona dida i wibruje, że jakiś problem.
        Nie da się łapać pokemonów, co prawda informuje o pokemonie w pobliżu, ale po próbie złapania czerwona błąd i czerwona dioda. Przy pokestopach tak samo o pokestopie informuje, ale przy próbie zakręcenia pomedyncza wibracja i czerwona dioda.
        Jedynie normalnie działa naliczanie dystansu do jajek i buddy.

    • Reply
      Goodka
      Kwi 08, 2017 8:31 pm

      Co do botów – dziś posypała się fala banów dla tych kont, które poprzednim razem dostały ostrzeżenia, a ich właściciele nie „zmądrzeli”. Pełno lamentów po necie jest.

      Natomiast w sprawie multikont… musieliby sami siebie zbanować za multikonta :).
      Przeglądałam dziś zrzuty ekranu zamieszczone w sklepie play pod apką PoGo. Na jednym zrzucie TrainerNIA 12lvl żółty team, na jednym z kolejnych NIATRAINER 29lvl czerwony team, na następnym NIATrainer111 27lvl bez teamu. A może tak to zgłosić? 🙂

      • Reply
        Jane Ahonen
        Kwi 08, 2017 11:11 pm

        Akurat zdjęcia z PoGo są od tworców więc w ramach testów mogli robic sobie takie konta (chodzi o pracownikow google)

        • Reply
          Goodka
          Kwi 09, 2017 11:47 am

          Niech będzie, mogli sobie robić ze dwadzieścia jednakowych kont. Ale mogliby dać skriny z jednego konta, a nie kilku, żeby nie dawać złego przykładu. Na jedno by wyszło, jakby otwarcie napisali, że w czterech literach mają swój własny regulamin. Skoro nie stosują tych zasad do siebie, to jak je mają egzekwować od innych?

          • AszKeczam
            Kwi 09, 2017 4:43 pm

            Boże, człowieku to tylko zdjęcia poglądowe. Dzięki nim możesz zobaczyć jak mniej-więcej wygląda gra. Mieli zrobić screeny tylko jednej drużyny? Zaraz by było, że dyskryminacja, faworyzowanie, itd. itp…. Poza tym może to zdjęcia z serweru testowego, a tam raczej nie ma takich restrykcyjnych zasad…
            I rozumiem o co ci chodzi, ale to już jest robienie z igły, wideł… :/

  • Reply
    PokeTrener z Holandii
    Kwi 09, 2017 10:11 am

    Wczoraj przypadkiem trafilem na strone Pokemon planet. Gra przegladarkowa i wyglada super. Jak na gameboya zaczynamy w kanto i pokonujemy trenerow w gymach potem elitarna 4 i zwiedzamy regiony i lapiemy pokemony. Jak ktos zainteresowany to polecam.

  • Reply
    Gainax
    Kwi 09, 2017 12:13 pm

    Powiadomienia z gymów dobra rzecz w końcu było by widać czy to ten gościu cię zbiły czy jego bot

  • Reply
    ghost
    Kwi 10, 2017 10:07 am

    Witajcie mam problem. Nie mogę się zalogować od kilku dni mam unable to authorise.kilka dni nie mogę włączyć najlepsze jest to że u brata na tym samym telefonie działa bez problemu. Przywracałem ustawienia fabryczne i dalej nic proszę o pomoc i sorry za spam

  • Reply
    A
    Kwi 10, 2017 3:46 pm

    Kiedy event świąteczny się zacznie wiadomo coś ? 🙂

    • Reply
      Jackos123
      Kwi 10, 2017 5:16 pm

      Też bym chciał to wiedzieć. Nakisiłem tyle cukierków że nie mam miejsca na nowe pokemony prawie a szkoda mi powiększać limit. Mogłoby być to 2x expa 😀
      Btw. nie mam farta do ataków :d gyarados 96% – crunch, tyranitar 93% – fire blask, vaporeon 98% – Aqua tail itd… a jak jakiś badziew eweluuje to ma najlepszy moveset 😀 mogłaby być opcja zmiany ataku za cukierki…

      • Reply
        Porsche Cayenne
        Kwi 10, 2017 6:20 pm

        chyba nic z tego mam 6 pidgey candy chyba zużyję a ewoluował ktoś już bo w poprzedniej wersji były przestoje i ledwo 70 ewolucji robiłem a dawniej to 75 ewolucji mi się udawało

      • Reply
        slash
        Kwi 10, 2017 8:09 pm

        U mnie z wysokim IV dokładnie to samo … 98% Gyarados Bite/Crunch – nie wiem czy to w ogóle nadaje się na Palmy i Psycho-Koty. Wcześniejszego Gyro 96% miałem z Twistem, zatem 800 cuksów do śmieci poszło. Po wprowadzeniu drugiej gen wyklułem 4 słonice, najsilniejsza z 98% po ewolucji najgorszy moveset – Tackle/Heavy Sleam, ani jako atak, ani jako obrona niezdatna do walki. W evencie liczę na zwiększenie stardustów, a może i inku będą lecieć z pokestopów.

      • Reply
        Roman95
        Kwi 10, 2017 8:31 pm

        Jest tak jak mówicie z tymi atakami. Jak wysoki IV to ataki losuje słabe. Za poprzedniego eventu wyewoluowałem 2 Gyardosy: 1 – bite/outrage – śmieć ani do obrony ani do ataku a taki piękny IV był. 2 – bite/hydropompa – no ten już może i nada się do ataku ale w obronie do niczego kompletnie. Zrobiłem też w końcu Godzillę – irontail/crunch – 😐 no ale może pobroni trochę w gymie jak się ją podtuczy. Drugi Dragonite z niskim iv – i od razy Dragon tail/outrage

        • Reply
          RavAzr
          Kwi 11, 2017 2:09 pm

          Nie rozumiem, czemu twierdzisz, że bite/outrage nie nadaje się do ataku.
          Generalnie wydaje mi się, że niewiele osób zastanawiało się w ogóle nad atakami, ale ślepo wierzy w rankingi ze stron internetowych.
          Jeżeli chodzi o Gyarados to oba fasty: bite i dragon tail mają podobny DPS (16.00 i 16.36), tak samo sprawa ma się z EPS (8 i 8.18) – czyli 2.3% różnicy.
          Porównajmy może, dwa zestawy: 1 – bite/outrage (wg Ciebie śmieć ani do obrony ani do ataku …) 2 – bite/hydropompa.
          1 – bite zadaje 8 damage, trwa 0.5 s i ma 4 EPU (energy per use), outrage zadaje 110 damage, trwa 3,9 s i ma -50 EPU; w celu naładowania outrage potrzebujesz 50 EPU/ 4 EPU = 12,5 ~ 13 użyć bite; w efekcie mamy:
          (13*8+1*110)/(13*0,5+3,9)=20,58 DPS
          2 – bite zadaje 8 damage, trwa 0.5 s i ma 4 EPU, hydropomp zadaje 130 damage, trwa 3,3 s i ma -100EPU; w celu naładowania hydropompy potrzebujesz 100 EPU/ 4 EPU = 25 użyć bite; w efekcie mamy:
          (25*8+1*130)/(25*0,5+3,3)=20,88 DPS
          Różnica 1,5%
          Z tym, że w przypadku outrage możesz dwa razy częściej atakować, więc mniejsza szansa, że będziesz ładować i ładować i w ostatnim momencie przed atakiem ktoś Cię ubije.

        • Reply
          Niekumaty
          Kwi 13, 2017 9:12 am

          Akurat Bite/Outrage to bardzo dobre ataki dla Gyaradosa.

      • Reply
        Jackos123
        Kwi 10, 2017 8:48 pm

        Że już nie wspomnę o Exeggutorze 100% z Seed Bomb czy o Golemie 96% z Rock Blastem hehe 😀 A tyle czasu ciułałem na nie 😀 😀
        TMy albo zmiany ataków i tak powinni wprowadzić bo przecież część poków z późniejszych generacji wymaga znajomości konkretnego ataku żeby móc ewoluować… Więc jakaś nadzieja jest… Za rok lub dwa haha 😉

        • Reply
          Roman95
          Kwi 10, 2017 10:35 pm

          Palmę z seedbomb też mam 😐 chociaż zabiła mnóstwo vapków w poprzedniej generacji i Blissey – pond/psychic – to chyba największe rozczarowanie tak słaba, że nie stanowi problemu dla nikogo gdy ją wstawiam do gymu

      • Reply
        Porsche Cayenne
        Kwi 10, 2017 9:51 pm

        to ja dorzucę charizarda 100% z podmuchem powietrznym i smoczym pazurem

        • Reply
          at3at3
          Kwi 11, 2017 1:08 am

          Mam prawie to samo (bo ember+pazur), choć mój pupilek Chari ma tylko 91%. Ale ja nie o tym…
          Bo wcześniej chyba miał ciut więcej IV w kalkulatorze. Więc mam wrażenie, że z czasem zmieniły się u mnie „diagnozy” dla tych samych poków (a w związku z tym ocena IV). Czy to możliwe, że coś tu przetasowali? Być może to tylko dlatego, że przed dokarmieniem miał szerszy przedział możliwego IV, ale wydaje mi się, że miał wtedy dwie najmocniejsze kategorie, a teraz ma tylko jedną…
          Ale może mi się to przyśniło. Więc jutro sprawdzę dokładniej inne stworzenia.
          W każdym razie – nie liczcie na super broń przy wysokim IV. Już to wiele razy słyszałam, mówiłam i większość z was to potwierdza.
          Aaaaale za to (taka moja drobna wskazówka/podejrzenie) – zdecydowanie lepszą broń, ewoluując poki z wysokim IV, trafiałam wtedy, gdy miały one bardzo niskie CP. Czy ktoś też tak miał?
          Moim zdaniem musi tu istnieć jakaś równowaga/przelicznik – najlepsze ataki są za high CP + low IV, albo za high IV + low CP. Tylko że tego drugiego da się nakarmić i wysoce rozwinąć, a ten pierwszy jest „chwilowo dość mocny” tu i teraz, ale bez takiej perspektyw rozwoju. Zgodzicie się z taką teorią?

          • Yorickai
            Kwi 11, 2017 9:34 am

            Mógłbym się z tym zgodzić co mówisz o dobre IV i słabe cp jak i ta druga opcja. Przykład robiłem kilka dobrych ewolucji z fajnym cp i iv i zawsze wychodził szajs. Ostatnio natomiast robiłem ewolucję chilority która miała 96% iv ale marne cp i wyszło meganium z najlepszym możliwym atakiem petal blizard. Drugi przykład wymaksowane cp i staty około 80% u dratini. Wyszedł z tego dragonite z cp 2800 i najlepsze smocze ataki. To samo z larvą. Natomiast za każdym razem jak miałem mega staty i cp to wychodził śmieć nie warty nawet uwagi. Jedynym wyjątkiem był tylko golem reszta cokolwiek to do niczego.

      • Reply
        Euruvi
        Kwi 11, 2017 7:55 am

        Ja w trakcie eventu ewoluowalam Gya i Dragonite, oba pod 100%. Gya do śmietnika (bite + crunch) a Dragonite idealny: dragon tail i outrage. Myślę że to jednak jest czysto losowe i trzeba zbierać cuksy dalej

        • Reply
          Euruvi
          Kwi 11, 2017 8:01 am

          Dodam, że oba miały takie sobie CP (wykluwane z jajek)

  • Reply
    PokeTrener z Holandii
    Kwi 11, 2017 7:27 am

    Ostatnia aktualizacja Androida cos popsula z GPS jak wlacze pokemon go to sie nie da grac. Moja postac przemieszcza sie z miejsca na miejsce i przez to mi kilometry na jajka zalicza i nie wazne czy stoje czy sie poruszam GPS wariuje. Tez macie taki problem? Mozna to jakos rozwiazac?

  • Reply
    Szurubur
    Kwi 11, 2017 2:02 pm

    Już niech się zacznie event – bo odechciewa się grać, pogoda do bani, badziewne pokemony od paru dni na mieście.

  • Reply
    Porsche Cayenne
    Kwi 11, 2017 3:58 pm

    ale jaja dzikiego jolteona złapałem (400cp brak pomysłu na walkę)

    ale to dopiero jaja ditto wyskoczył z yanmy

    • Reply
      at3at3
      Kwi 11, 2017 6:16 pm

      Nic niezwykłego. Yanma jest na potwierdzonej liście (obok sowy, sentreta i spinaraka).
      Ale dzikiej Jolki jeszcze nie widziałam, w zasadzie tylko Vapki.

      • Reply
        Fiat panda
        Kwi 11, 2017 7:23 pm

        E tam gadacie. Kiedyś złapałem jolteona cp28. A musialem kawałek po niego iść

      • Reply
        Porsche Cayenne
        Kwi 11, 2017 7:46 pm

        tu pisali że tylko sowa i fretka a o pająku pierwsze słyszę ale jak spotkacie to dajcie znać

        • Reply
          at3at3
          Kwi 11, 2017 8:39 pm

          Masz rację, krążyły plotki o pająku, ale niepotwierdzone. Za to ważka, fretka i sowa na bank.

  • Reply
    Laraya88
    Kwi 12, 2017 7:52 am

    „Dokarmianie Pokemonow”.
    „Save your candy”.
    Mam nadzieje, ze to nie to, o czym mysle. Ze nie czeka nas fala Pidgeotow i Raticate’ow w gymach. Choc z drugiej strony wreszcie bylaby jakas roznorodnosc. Moj nowy Dragonite (swietne IV, najlepszy, moim zdaniem, moveset) nie ujrzalby swiatla dziennego jeszcze dlugo, dlugo. A Blissey przestalaby terroryzowac okolice, bo cuksow brak.

    • Reply
      Barti
      Kwi 12, 2017 10:59 am

      Różnorodności i tak by nie było znowu w gymach siedziałyby same tłuste Vapki, Eevee w okolicy pod dostatkiem.

    • Reply
      at3at3
      Kwi 12, 2017 11:09 am

      Ja bym wolała już te szczury i gołębie, w ogóle cały przekrój pokedexu w gymach! A nie tylko: vapo-rhydon-vapo-blissey-vapo-gya-vapo-drago-gya… To jest nudne. Kompletnie monotematyczne. Gdyby np. system losował wasze poki do walki i do gymu… To by były dopiero jaja… 😉
      Żartuję tak sobie… 😉

      • Reply
        A
        Kwi 12, 2017 11:20 am

        Zgadzam się. Potrzeba jest różnorodność w Gymach. Dla samej zabawy. A tak w kółko te same pare poków. Nuda na maxa. Jeśli ktoś by postawił Snorlaxa i ubywało by mu cukierków to extra. Wtedy by się zastanowił czy opłaca mu się postawić Snorlaxa czy coś słabszego.

      • Reply
        Barti
        Kwi 12, 2017 12:00 pm

        To niech wprowadzą, że w gymie może być tylko jeden pokemon danego rodzaju. Wtedy w każdym gymie będzie 10 różnych i będzie wesoło 😉 wówczas przykładowy skład Gyarados, Dragonite, Blissey, Vapo, Rhydon, Snorlax, Exegg, Donphan, Tyranitar, Golem.

        • Reply
          at3at3
          Kwi 12, 2017 12:40 pm

          Też fajny pomysł. Choć nadal nie eliminuje monotonii (bo ciągle będzie to te same 10-15 gatunków), ale i tak poprawia sytuację. Niech zrobią cokolwiek, byle tylko zwiększyć różnorodność. Marzą mi się w gymach w tym kontekście jakieś „słabiaki”: startery, raicze, nidorany, ninetailsy, vileplumy, arcaniny, alakazamy, rapidashe, muki, gengary… I wiele, wiele innych, bo to tylko pierwsze lepsze przykłady. W bajkach też nie każdy trener miał wyłącznie najmocniejsze gatunki, tylko raczej dobrze wytrenowane „zwyklaki”.
          Gdyby Niantic tak podszedł do tematu, to pewnie by nie musiał tak szybko wprowadzać kolejnych generacji i eventów.

          • Kropianka
            Kwi 12, 2017 12:44 pm

            Dlatego lubię podbijać prestiż, wtedy biorę to walki właśnie te zwykłe poki, i pierwsze formy. Niektóre ataki mają bardzo fajne animacje.

          • RavAzr
            Kwi 12, 2017 3:28 pm

            Zmniejszenie monotonii mogłoby wywołać zwiększenie roli innych statystyk niż atak.
            Dla obrony gymy kluczowy wpływ mógłby mięć def. Zwiększenie premii za typ ataku, czyli obrażenie np. od ataku ognistego przeciwko roślinnemu pokemonowi mnożone byłyby przez 2 a nie 1,25 oraz wprowadzenie całkowitej odporności (np. typ latający na ataki typu ziemia) też powinno pomóc. No i jeszcze abilities i critical hit (czyli popularne abilitki i kryty). Dodatkowo ataki typu usypianie, poparzenia itd. Np taki nidoking ma słabe cp, ale ma abilitke zatruwanie przy kontakcie fizycznym. Walka powinna być zawsze 6/6 (póki gracze nie dorzucą tylu pokemonów gym mógłby mieć swoje pokemony) a gym’em powinien sterować serwer w inteligentny sposób tak by wykorzystywać zmiany, efektywności typów i abilitki. Trochę w stronę gier z nintendo, ale bez wprowadzania systemu turowego, który zabija dynamikę. Oczywiście wielką wadą wszystkich opisanych przeze mnie rozwiązań jest potrzeba posiadania sporej wiedzy, a gra tworzona była dla ogółu, w tym ludzi którzy o pokemonach niewiele wiedzą.

          • Roman95
            Kwi 12, 2017 4:50 pm

            Mnie osobiście wkurza że nie można wybrać sobie dowolnego mona i tak go podszkolić żeby dawał radę nawet w zwarciu z dragonitem czy inną bestią. Np takiego pikacza czy meganium. Mogłoby to być kosztownym i żmudnym procesem ale to by było receptą na nudę.

      • Reply
        franeczek91
        Kwi 12, 2017 5:07 pm

        I jeszcze chansey-spotkałam wieżę, gdzie były chyba cztery sztuki w szyku (albo nawet pięć), szybko je ubiłam i na czubek wstawiłam gya.siedzi tak z tymi pielęgniarkami od jakiegoś tygodnia xD
        A powiedzcie mi taką rzecz bo się nie znam-przy niektórych pokach jest w gymie napisane battles won 4-jak to jest naliczane? Jeśli dany osobnik pokona wszystkie sześć wystawionych oponentów do walki to ta liczba wzrasta czy jak?

        • Reply
          Fiat panda
          Kwi 12, 2017 7:23 pm

          Te wygrane bitwy oznaczają chyba że na danym poku walkę zakończył ten który chciał zdobyć gym

  • Reply
    Goodka
    Kwi 12, 2017 11:09 am

    Ja też mam nadzieję, że to nie chodzi o candy. W końcu fragment kodu
    „pokemon_hungry_notification_toast|2” „{0} wants a berry!”
    wskazywałby raczej na owoce… Jednak ani maliny, ani ananasy, ani banany nie działają w ten sposób, więc może czeka nas zbieranie nowego rodzaju owoców? Oran berry przywracała HP, z tego co kojarzę, więc może to ona miałaby przywracać siły pokemona w gymie.

    • Reply
      woocasch1984
      Kwi 12, 2017 12:28 pm

      Trafna uwaga

    • Reply
      Roman95
      Kwi 12, 2017 4:49 pm

      Mnie osobiście wkurza że nie można wybrać sobie dowolnego mona i tak go podszkolić żeby dawał radę nawet w zwarciu z dragonitem czy inną bestią. Np takiego pikacza czy meganium. Mogłoby to być kosztownym i żmudnym procesem ale to by było receptą na nudę.

  • Reply
    Michal_tata
    Kwi 12, 2017 11:12 am

    Ale niefart cholera, piąte jako na 10 i piąty milktank. Jak coś się uweźmie to nie wie kiedy przestać. Ja myślę, że z tym dokarmianiem to będzie całkiem co innego niż cuksy poków, pewnie wprowadzą nowe przedmioty.

    • Reply
      A
      Kwi 12, 2017 11:17 am

      Ja się załamałem bo pod rząd 3 jajka 10km wykluwa się Szyszka. Można się załamać, aż się odechciewa grać. Powinni zrobić lepszy algorytm losowania, bo tak to lipa na maxa.

    • Reply
      Kropianka
      Kwi 12, 2017 12:48 pm

      Zazdroszczę, bo jeszcze nie mam. Mi też na potęgę klują się szyszki, łącznie 8 wyklułam, też często 2-3 pod rząd szły.

    • Reply
      Fiat panda
      Kwi 12, 2017 1:48 pm

      Mi natomiast z 5 cały czas tentacool leci. Jeśli już jakimś cudem nie ma osmiornicy to wylatuje goldeen. Straszne badziewie w tych jajkach

    • Reply
      Kimi81
      Kwi 12, 2017 4:53 pm

      A mi 4 razy pod rząd Dratini 😛 Ja się nie gniewam

    • Reply
      Porsche Cayenne
      Kwi 12, 2017 5:47 pm

      mnie z piątek chyba 5 razy z rzędu parasy a dziś kolejna szyszka a za to z dwójki dla odmiany abra i coś co się mi jezscze nie wykluło – mirdreavus z dwójki

      • Reply
        FarArcanine
        Kwi 12, 2017 7:11 pm

        Też ostatnio jestem zakażony Parasem……

        A wieści o evencie ni widu ni słychy.

  • Reply
    mauysh
    Kwi 12, 2017 7:09 pm

    Coś długaśno nic nie słychać o wielkanocy… nic nie bedzie..?

  • Reply
    gość
    Kwi 12, 2017 7:49 pm

    A dla mnie ostatnio nie wypadają jajka z pokestopów. Chyba się coś szykuje

  • Reply
    Effi
    Maj 01, 2017 2:43 pm

    Przeczytałem bez bólu – dobry tekst.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
update obrazek
Poprawki i… nowy ekran ładowania!

Ostatnia wersja gry przyprawiła o ból głowy wielu graczy - lagi, problemy w gymach i niestabilność aplikacji. Czy nowy update...

Zamknij