News 37

Pokemon GO – Nerfy oraz Buffy!

pokemon go ataki

Jak dobrze wiecie kilka Pokemonów odstawało wyraźnie od reszty (m.in Vaporeon oraz Snorlax). Twórcy gry – Niantic wprowadzili pierwsze zmiany balansujące grę.  Wydaje się, że możem to być krok w rozsądnym kierunku. Chyba każdego znudziły już tak samo obsadzone Gymy (Lapras + Vaperon + Snorlax), jednak przejdźmy do konkretów. 

Pokemon GO – Nerfy oraz Buffy!

Ogólnie:

  • Szybkie ruchy [Quick Moves] – od teraz  większość z nich zadaje podobne obrażenia do siebie, nie ma tak dużych rozbieżności jak wcześniej. Dlatego tego główną rolę będzie odgrywał Stab (czyli dopasowanie typu Pokemona, do typu obrażeń
  • Ładowane ruchy [Charge Moves] – zadają o wiele więcej obrażeń w porównaniu do szybkich ruchów. Został poprawiony ich balans
  • Pełną listę ruchów wraz z obrażeniami i MS znajdziesz pod tym linkiem – Click!

Ataki typu bug

Szybkie ruchy:

  • Bug Bite – 6 -> 5 DMG czyli -2.2 DPS

Ładowane ruchy:

  • Megahorn – 55 -> 80 DMG czyli +7.8 DPS
  • Bug Buzz – 55 -> 75 DMG czyli +5.9 DPS
  • Xcissor – 30 -> 35 DMG czyli +2.4 DPS

Ataki typu dark

Ładowane ruchy:

  • Night Slash – 25 -> 30 DMG czyli +1.9 DPS

Ataki typu dragon

Ładowane ruchy:

  • Dragon Pulse – 55 -> 65 DMG czyli +4.2 DPS
  • Twister – 15 -> 25 DMG czyli +3.7 DPS
  • Dragon Claw – 40 -> -35 DMG czyli -3.1 DPS

Ataki typu electric

Ładowane ruchy:

  • Thunder – 65 -> 100 DMG czyli +8.1 DPS
  • Thunderbolt – 50 -> 55 DMG czyli +1.1 DPS
  • Discharge – 40 -> 35 DMG czyli -2.0 DPS

Ataki typu fairy

Ładowane ruchy:

  • Moonblast – 60 -> 85 DMG czyli +6.1 DPS
  • Draining Kiss – 15 -> 25 DMG czyli +3.6 DPS
  • Dazzling Gleam – 45 -> 55 DMG czyli +2.4 DPS
  • Play Rough – 55 -> 60 DMG czyli +1.7 DPS

Ataki typu fighting

Szybkie ruchy:

  • Rock Smash – 5 -> 15 DMG czyli +7.2 DPS

Ładowane ruchy:

  • Cross Chop – 55 -> 60 DMG czyli +2.5 DPS

Ataki typu fire

Szybkie ruchy:

  • Fire Fang – 7 -> 10 DMG czyli +3.6 DPS

Ładowane ruchy:

  • Fire Blast – 60 -> 100 DMG czyli +9.7 DPS
  • Heat Wave – 60 -> 80 DMG czyli +5.3 DPS
  • Fire Punch – 35 -> 45 DMG czyli +2.4 DPS
  • Flame Thrower – 50 -> 55 DMG czyli +1.7 DPS
  • Flame Wheel – 35 -> 40 DMG czyli +1.1 DPS

Ataki typy flying

Szybkie ruchy:

  • Wing Attack – 12 -> 9 DPS czyli -4.0 DPS

Ładowane ruchy:

  • Hurricane – 60 -> 80 DMG czyli +6.3 DPS
  • Drill Peck – 30 -> 40 DMG czyli +4.3 DPS
  • Aerial Ace – 25 -> 30 DMG czyli +1.7 DPS
  • Air Cutter – 25 -> 30 DPS czyli +1.5 DPS

Ataki typu ghost

Szybkie ataki:

  • Shadow Claw – 16 -> 11 DMG czyli -5.3 DPS
  • Lick – 10 -> 5 DMG czyli -10.0 DPS

Ładowane ataki:

  • Ominous Wind – 25 -> 30 DMG czyli +1.6 DPS

Ataki typu grass

Szybkie ataki:

  • Vinewhip – 10 -> 7 DMG czyli -4.6 DPS

Ładowane ataki:

  • Solar Beam – 65 -> 120 DMG czyli +11.3 DPS
  • Petal Blizzard – 50 -> 65 DMG czyli +4.7 DPS
  • Seed Bomb – 30 -> 40 DPS czyli +4.2 DPS
  • Power Whip – 60 -> 70 DPS czyli +3.6 DPS

Ataki typu ground

Szybkie ataki:

  • Mud Slap – 6 -> 15 DMG czyli +6.6 DPS
  • Mud Shot – 12 -> 6 DMG czyli -10.9 DPS

Ładowane ataki:

  • Earthquake – 60 -> 100 DMG czyli +9.5 DPS
  • Dig – 45 -> 70 DMG czyli +4.3 DPS
  • Drill Run – 40-> 50 DMG czyli +3.0 DPS
  • Mud Bomb – 25 -> 30 DMG czyli +1.9 DPS
  • Bulldoze – 30 -> 35 DMG czyli +1.5 DPS

Ataki typu ice

Szybkie ataki:

  • Ice Shard – 10 -> 15 DMG czyli +3.6 DPS
  • Forst Breath – 12 -> 9 DMG czyli -3.7 DPS

Ładowane ataki:

  • Blizzard – 60 -> 100 DMG czyli +10.3 DPS
  • Icy Wind – 15 -> 25 DMG czyli +2.7 DPS

Ataki typu normal

Szybkie ataki:

  • Pound – 8 -> 7 DMG czyli -1.9 DPS
  • Scrath – 10 – 6 DMG czyli -8.8 DPS

Ataki ładowane:

  • Hyper Beam – 70 -> 120 DMG czyli +10 DPS
  • Stomp – 25 -> 30 DMG czyli +2.4 DPS
  • Body Slam -> 50 -> 40 DMG czyli -6.4 DPS

Ataki typu poison

Szybkie ataki:

  • Poison Jab – 15 -> 12 DMG czyli +2.9 DPS

Ładowane ataki:

  • Cross Poison – 20 -> 25 DMG czyli +3.3 DPS
  • Sludge Bomb – 50 -> 55 DMG czyli +1.9 DPS
  • Gunk Shot – 60 -> 65 DMG czyli +1.7 DPS

Ataki typu psychic

Szybkie ataki:

  • Confusion – 12 -> 15 DMG czyli +2.0 DPS
  • Psychocut – 15 -> 7 DMG czyli -14.0 DPS

Ładowane ataki:

  • Psychic – 50 -> 55 DMG czyli +1.8 DPS

Ataki typu rock

Ataki ładowane:

  • Stone Edge – 55 -> 80 DMG czyli +8.0 DPS
  • Ancient Power – 30 -> 35 DMG czyli +1.4 DPS

Ataki typu steel

Szybkie ataki:

  • Metal Claw – 12 -> 8 DMG czyli -6.4 DPS

Ładowane ataki:

  • Flash Cannnon – 55 -> 60 DMG czyli +1.3 DPS
  • Iron Head – 40 -> 30 DMG czyli -5.0 DPS

Ataki typu water

Szybkie Ataki:

  • Bubble – 15 -> 25 DMG czyli +4.3 DPS
  • Water Gun – 10 -> 6 DMG czyli -8.0 DPS

Ładowane ataki

  • Hydro Pump – 60 -> 90 DMG +7.9 DPS
  • Aqua Jet – 15 -> 25 DMG czyli +4.3 DPS
  • Water Pulse – 30 -> 35 DMG czyli +1.5 DPS
  • Aqua Tail – 50 -> 45 DMG czyli -2.1 DPS

37 Comments

  • Reply
    ja0lek
    Lip 30, 2016 11:02 am

    Skąd macie te informacje? Kiedy te zmiany zostały wprowadzone?

    • Reply
      HIKOL
      Lip 30, 2016 11:21 am

      Przez noc wprowadzili bez aktualizacji

    • Reply
      Luclienn
      Lip 30, 2016 12:05 pm

      Dzisiaj po północy weszło.

    • Reply
      Tomasz
      Lip 30, 2016 12:14 pm

      Już są wprowadzone wystarczy włączyc grę i zobaczyć

    • Reply
      kalosz
      Lip 30, 2016 7:51 pm

      Zostały wprowadzone wczoraj, plus kilka innych zmian również. Można to przeczytać na redditach pokemongo i w opisie apki w Sklepie Play.

    • Reply
      Nayako
      Lip 31, 2016 11:37 am

      zmiany zostaly wprowadzone w dzisiejszej aktualizacji

    • Reply
      LoganTheBadWolf
      Lip 31, 2016 8:02 pm

      Te zmiany są już w grze, zostały wprowadzone po stronie serwera.

  • Reply
    Davax
    Lip 30, 2016 11:10 am

    Aktualizację na serwerach jest zawsze w okolicach północy. I nawet sam zobaczyłem że mój hiper pomp bije teraz 90 zamiast 60 dmg.

  • Reply
    Olg
    Lip 30, 2016 12:52 pm

    W Google Play cały czas wersja 0.29.3, żadne zmiany jeszcze nie weszły i osobiście wątpię żeby weszły, jeśli wyrównaja zwykłe ataki to będzie liczyło się jedynie to ile pokemon ma hp. Np taki Alakazam ma najsilniejszy atak w grze, jednak ma bardzo mało życia, przez co nie jest aż tak dobrym pokemonem, po zrownaniu atakow będzie bezużyteczny.

  • Reply
    gość
    Lip 30, 2016 2:28 pm

    Siema
    Trochę nie na temat ale..
    Jak oddajemy pokemona do profesora to otrzymujemy za niego cukierka a
    co się dzieje gdy mamy tylko jedną rattate i oddamy ją do profesora??

    • Reply
      Moski
      Sie 02, 2016 5:39 am

      Dostaniesz o jednego cuksa wiecej, nie znikna Ci.

  • Reply
    d4rcon
    Lip 30, 2016 2:29 pm

    No niby tak jest ale znowu mozna zwiekszyc cp swoich poków które były niby na maxa wiec balans co najmniej dziwny.

  • Reply
    kolarz
    Lip 30, 2016 3:54 pm

    czy to oznacza ze cp jest mniej istotne?

  • Reply
    Arek
    Lip 30, 2016 5:18 pm

    I bardzo dobrze że Water Gun dostał nerfa !! Może teraz nie będzie już tak dużo wodnych pokemonów.

  • Reply
    Pafcio77
    Lip 30, 2016 8:24 pm

    Droga redakcjo lub czytelnicy.Czy moglibyscie wyjasnic kwestie atakow specjalnych?Jest tam wartosc np.70 i jedna niebieska kreska lub 20 i piec niebieskich kresek.Rozumiem ze wartosc liczbowa to sila ale czy ta wartosc oznacza sile kazdej niebieskiej kreski?czy wszystkich razem???Czy jedna kreska ale dluzsza wolniej sie laduje niz ta krotka???Nigdzie nie znalazlem odpowiedzi.Generalnie czy lepiej jest miec jedna kreske ale mocniejsza np 100 czy kilka przy ktorej jest wartosc 15.I jakie ma to przelozenie po ewolucji pokemona czy ataki lepsze w nizszej ewolucji oznaczaja lepsze w wyzszej????Pytania sa wazne w kontekscie wyboru pokemonow do ewolucji.Pozdrawiam

    • Reply
      Coovalsky
      Lip 31, 2016 9:08 am

      „Niebieskie kreski” to ilość energii, której potrzeba do castowania ataku. Czyli im krótsza, tym, mniej energii trzeba zebrać, czyli mniej podstawowych ataków. A ataki po ewolucji mogą się zmieniać, więc po ewolucji do finalnej trzeba patrzeć, czy opłaca się power-upować

    • Reply
      Vibrator
      Lip 31, 2016 10:28 am

      Spacjalny atak lub charge attack, ma to do siebie, ze trzeba przytrzymac palcem na ekranie, aby sie on uaktywnil, jezeli spelniamy warunek pelnego pojedynczego „niebieska linia” zaladowanego ataku. Tak, kazda niebieska kreska odpowiada za pojedyncze uderzenie. Lecz oplaca sie bardziej walnac raz niz kilka razy po proces przytrzymania zajmuje ~1s. Wazne tez jest jaki to atak, bo czasem to sa malutkie roznice w DPS (Damage Per Second – pol. obrazenia na sekunde), poniewaz kazdy atak ma inna szybkosc animacji pokemona co ma lekki wplyw na szybkosc zadawanych obrazen przeciwnikowi. Podaje przydatne linki do atakow oraz ich DPS:
      1. Znajdx tutaj interesujacego Ciebie pokemona: http://pokemongo.gamepress.gg/pokemon-list
      2 .W zakladce „moves” masz wszystkie ataki poukladane w DPS: https://thesilphroad.com/research

    • Reply
      Vibrator
      Lip 31, 2016 10:32 am

      Niestety, ataki pokemona po ewolucji sa wybierane losowo, wiec moze nie posiadac tozsamych w poprzedniej formie.

    • Reply
      abc
      Lip 31, 2016 1:30 pm

      Pafcio77:

      – Wartość liczbowa to wartość jednego ataku. Jeśli masz jeden długi pasek, to na raz możesz naładować jeden atak specjalny. Pięć krotkich pasków umożliwia naładowanie 5 ataków specjalnych
      – Sam musisz zdecydować czy wolisz mieć mocniejszy atak który dlugo się ładuje, czy słabszy, ale dostępny dużo szybciej w walce. Czyli rozważenie DPS (damage per second)
      – Podczas ewolucji nie zmienia się wartość ataku. Może zmienić się za to sam atak, czyli albo na silniejszy albo na słabszy. Oczywiście silniejszy lub słabszy tylko teoretycznie, bo ma na to wplyw nie tylko wartość ataku, ale też jego szybkość i rodzaj żywiołu

    • Reply
      Wasdcc
      Lip 31, 2016 5:19 pm

      Drogi kolego. Aby użyć specjalnego ataku musisz mieć odpowiednią ilość mocy na ten atak.
      Tak więc jeżeli super atak wymaga 2 kresek, to podczas walki w siłowni musisz tak długo bić, dopóki dopóty te dwie kreśli się nie naśladują( niebieskie paski pod hp)

    • Reply
      Hyuia
      Lip 31, 2016 5:26 pm

      A pro po drugiej części twojej wypowiedzi. Przepraszam ale nie zauważyłem.
      Jeżeli pokemon jest dużych rozmiarów XL oraz ma dużą wartość ataku, na pewno zaplusuje to przy Evo. Ja przynajmniej robię tak od początku gry. I moje pokemony wydają się być lepsze na 9lvl os tych ludzi co podbijają siłownię z 12/14 lvlem.

      Dużo ludzi jeszcze nie wie jak grać i można to pysznie oraz elegancko wykorzystać 🙂

    • Reply
      Hyuia
      Lip 31, 2016 5:27 pm

      A pro po drugiej części twojej wypowiedzi. Przepraszam ale nie zauważyłem.
      Jeżeli pokemon jest dużych rozmiarów XL oraz ma dużą wartość ataku, na pewno zaplusuje to przy Evo. Ja przynajmniej robię tak od początku gry. I moje pokemony wydają się być lepsze na 9lvl os tych ludzi co podbijają siłownię z 12/14 lvlem.

      Dużo ludzi jeszcze nie wie jak grać i można to pysznie oraz elegancko wykorzystać 🙂

      Nie mogę wysłać wiadomości Ponieważ komunikat się powtarza, choć to nie prawda.
      Jest to jedyna popularna strona,Polsko języczna, która istnieje. A ma tyle błędów że aż żal. Naprawdę. Bo mógł być hajs z tego 😉

    • Reply
      awja
      Lip 31, 2016 11:24 pm

      Te ‚kreski’ o które pytasz są to ładowane ataki a tak naprawde ich ilość, np mając 1 kreskę dość dużo quicków musisz wykonać czyli szybkich ataków żeby naładować cały pasek, a mając 2,3,4 czy też 5 kresek po kilku quickach możesz użyć odrazu ‚skilla’, z tego co wiadomo po ewolucji ataki są przydzielane ponownie losowo więc sugeruj się najwyższym cp pokemona przy ewolucji a nie atakami:) pozdro

  • Reply
    Poketrener
    Lip 30, 2016 9:57 pm

    Dobrze, że wreszcie zamierzają coś z tym zrobić. Ile można patrzeć na te same pokemony w Gymach…

  • Reply
    NoAd
    Lip 31, 2016 8:19 am

    Kreski przy atakach oznaczają ile podstawowych (szybkich) ataków trzeba wykonać by móc odpalić drugi atak, im mniejjsze (krótsze) kreski tym mniej ataków potrzeba by naładować drugi atak – najpotężniejsze ale za razem najrzadziej do użycia są ataki z 1 szeroką kreską.

  • Reply
    sumblix
    Lip 31, 2016 8:31 am

    Przy atakach psychicznych pod ładowanymi atakami jest pomyłka bo psychic dostalo buffa, a jest na czerwono jbc 😀

  • Reply
    Bohyn
    Lip 31, 2016 9:42 am

    To trzeba było coś poprawiać? Ja Electrobuzzem 1,1k zjadałem Snorlaxa 1,7k

    • Reply
      Mienio
      Lip 31, 2016 12:32 pm

      a ktoś twojego Electabuzza zjadał snorlaxem 600cp :l to chyba oczywiste że sterując własnym pokiem wygra się na tego sterowanego automatycznie : / … Chodzi bardziej o to że jeśli grałbyś na innego gracza to między Vaporeonem a tym twoim Electabuzzem jest przepaść w statystykach i sile ataku.

    • Reply
      Hyuia
      Lip 31, 2016 5:21 pm

      Ta różnica będzie widoczna gdy wejdzie normalne pvp.
      Teraz to ja 400cp bije 800CP.
      Nie ma problemu jeżeli mózg się trochę rozwinął.
      Ale z tym jakim kolwiek poprawianiem i uptadem to jakaś lipa. Żadnego źródła, wyssane z palca moim zdaniem.

  • Reply
    mdworski
    Lip 31, 2016 10:47 am

    rzadkich pokemonów nie powinni nerfić po to są rzadkie

  • Reply
    NoAd
    Lip 31, 2016 11:17 am

    mi się zdaje, że chodziło głównie o to, że częścią szybkich ataków można było wykręcić większy dps niż drugim atakiem.

  • Reply
    Maslo1306
    Lip 31, 2016 1:08 pm

    Przyłączam się do pytania Pafcia77

  • Reply
    Ramzes
    Lip 31, 2016 5:24 pm

    Witam. Mam pytanie. Też macie problem z gpsem od paru dni ? Na początku było wszystko ok, a teraz moja postać się porusza, ale bardzo nieprecyzyjnie, jestem w innym miejscu, ona jest w innym, czasami sobie sama biega w kółko, zamiast być dokładnie w tym miejscu co ja.

  • Reply
    YoshiKazama
    Lip 31, 2016 6:29 pm

    Siema. Ktoś może wytłumaczyć o co chodzi z „Energy per second” przy podstawowym ataku? Oczywiście nie chodzi mi o tłumaczenie. Nie bardzo czaje czy chodzi o pasek, który ładuje się po każdym ataku, czy cóż to jest?

  • Reply
    kovanka
    Sie 01, 2016 9:43 am

    Po wczorajszej aktualizacji moja gra przepadła. Po odpaleniu apki muszę zaczynać od nowa. Grałam logując się przez konto Google. Czy są jakieś szanse na odzyskanie mojej gry? Jak to zrobić? 😛

  • Reply
    AnonLucy
    Sie 01, 2016 9:52 am

    Takie pytanie (nie o temacie): jakie Pokémony można złapać w nocy a jakie w dzień? Na szukania chodzę w nocy i boję się, że mogę nie mieć pokemona występującego tylko w dzień.

  • Reply
    derelict
    Sie 05, 2016 11:06 am

    Tak naprawdę te cyferki nie mają większego znaczenia, przy odpowiedniej taktyce i odskokach każdy poke jest do odstrzału niezależnie ile bym miał damage.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
pokemon go plus
Premiera urządzenia Pokemon Go Plus przesunięta!

Premiera urządzenia Pokemon Go Plus przesunięta!   Hej, Trenerzy! Pewnie ta informacja już do Was trafiła. Jednak dla zachowania ogólnego...

Zamknij