News 14

Pokemon towarzyszem podróży?

pokeballman

Ostatnia aktualizacja oprócz systemu Pokemon Appraisal nie przyniosła niestety żadnych istotnych zmian. Dociekliwi zaczęli jednak przeszukiwać nowe pliki dostarczone z update i dokonali dość ciekawego odkrycia.

Cała sprawa dotyczy kilku linijek kodu, jakie odnaleźli użytkownicy reddita i postanowili podzielić się nimi na forum publicznym. Wygląda na to, że już niedługo będziemy mogli wybrać towarzysza naszej podróży, który podążając u naszego boku przyniesie nam pewne bonusy. Niestety, odkryte fragmenty nie dostarczają klarownych informacji na temat owych korzyści. Poniżej najważniejsza część kodu:

km_buddy_distance
buddy_candy_awarded
BUDDY_MEDIUM
BUDDY_SHOULDER
BUDDY_BIG
BUDDY_FLYING

Spekulacje, jakie rozwinęły się wokół nowej funkcji najwięcej niewiadomych, stawiają przy kwestii wcześniej wspomnianego wynagrodzenia za posiadanie danego pokemona jako towarzysza u swojego boku. Pierwsza linijka może sugerować, że będziemy otrzymywać bonusy za pokonany dystans ze swoim partnerem. Drugi wiersz wyjaśnia, iż prawdopodobnie będą to cukierki dla danego typu pokemona. Kwestia ta nie jest jednak jasna, a niektórzy z graczy stawiają teorię, jakoby ten cenny przedmiot do rozwoju danego towarzysza „wypadał” losowo z PokeStopów.

System ten może być niezwykłym urozmaiceniem w rozgrywce. Przede wszystkim wydaje się, że może on nieco ułatwić ulepszanie oraz ewoluowanie pokemonów, gdyż dostarczy nam cukierków. Jest to niezwykle istotne w przypadku gatunków, które w naszej okolicy występują bardzo rzadko albo nawet wcale i jedyną drogą ich zdobycia są inkubatory z jajkami. Wciąż niewiadomą pozostaje także, jak duże ograniczenie nałoży Niantic na ilość możliwych do pozyskania cukierków w ciągu dnia – miejmy nadzieję, że będzie to na tyle rozsądna ilość, iż boty nie będą zyskiwać dzięki temu znaczącej przewagi, a jednocześnie uczciwi gracze rzeczywiście odczują pewne udogodnienie.

Chyba każdemu z nas zdarzyło się złapać rzadszego pokemona z (niestety) dość niskim CP, a brak cukierków uniemożliwia sensowne jego zastosowanie w walce. Czy nie byłoby świetnie uczynić go swoim towarzyszem i odczuwać jednocześnie wzrost jego potencjału wraz z kolejnymi pozyskanymi cukierkami? Warto też pochylić się nad kwestią pokemonów legendarnych. Niewiarygodnym wydaje się, że Niantic pozwoli nam złapać 20 sztuk Mewtwo, tak by ulepszyć jednego z nich. Nie ulega też wątpliwości, że niektórzy złapią swoją pierwszą „legendę” z dość niezadowalającym poziomem CP – tak jak ma to już miejsce w przypadkach np. bardzo rzadkiego Dragonite’a. Nowy system pozyskiwania cukierków w zamian za odległość przemierzoną z towarzyszem może być świetnym rozwiązaniem dla takich sytuacji. Z niecierpliwością oczekiwać będziemy zaimplementowania tego udogodnienia do gry. Oby już za tydzień!

14 Comments

  • Reply
    miloszXD123
    Wrz 01, 2016 9:54 am

    Dobre wyczucie czasu, Niantic.

  • Reply
    ChupiPL
    Wrz 01, 2016 10:21 am

    Super. 😀

  • Reply
    Kaczyński
    Wrz 01, 2016 10:40 am

    Bardzo interesujące

  • Reply
    Ten Tego
    Wrz 01, 2016 10:59 am

    Czyli trzeba szybko wybocić ten 30+ 😉

  • Reply
    Fake
    Wrz 01, 2016 12:59 pm

    Kiedy ta aktualizacja

  • Reply
    RiBoX
    Wrz 01, 2016 1:13 pm

    Super

  • Reply
    AshleyRiot
    Wrz 01, 2016 1:47 pm

    Jesli domysly sa sluszne to moze to nie jest glupi pomysl , ale jedynie w przypadku Pokemonow bez ewolucji. (Snorlax, Lapras itd) Slabego Dragonite mozna podbijac zdobywajac dratini. Jesli bylo by na zasadzie zdobywania cukierkow to troche nie tedy droga.Nagminne bylo by wtedy „wozenie” magikarpia , charmandera, pikachu i to co w tej chwili jest rzadkie stalo by sie popularne a co za tym idzie kolejne punkty do znudzenia sie gra .W gymach same gayardosy itd. Moze jak w przypadku uzycia imienia dla Eevee mozna by pomyslec o jednorazowej takiej mozliwosc..tzn ze z danego typu pokemona mozna raz skorzystac z takiego bonusu….

    • Reply
      MichalRybyczak
      Wrz 07, 2016 8:31 am

      No a może Dragonite, Pikachu, czy Charmander i Magikarp będą miały inne odległości do nabica, np pikachu za cukierka 3km a Magikarp 1km co i tak daję nam 400km dla Magikarpia tak? Dragotini co 1-2km a Dratonair juz co 2-3km o tym nie pomyślałeś co? bo jakby zrobili dla każdego co 1km to już by dawno było bo co to zmienić lekko kod i wprowadzić.. tak długi okres daję im szansę na stestowanie i napewno tak zrobią ty już się nie bój xD ta gra nie daję tak wielu łatwych możliwości, bo tak to lucky egg działałby godzinę i nie byłoby tak samo sensu bo każdy by już miał max lvl ;p

  • Reply
    Jaredzior
    Wrz 01, 2016 5:20 pm

    Moim zdaniem jeśli by wprowadzili walke z innymi trenerami poza gymem to juz by to urozmaicilo rozgrywkę. Za wygrana z przeciwnikiem mozna by bylo dostawac odznaki które wygrany by zdobywal za pokonanie przeciwnika, co bylo by dużą frajda w ich zdobywaniu.

  • Reply
    BlackSheep
    Wrz 01, 2016 8:20 pm

    Mam nadzieję że w końcu można będzie mieć wpływ na skile pokemonów, bo aż ręce opadają kiedy skrupulatnie oblicza się ile dany pokemon ma iv w końcu uda się złapać jakiegoś z wysokim cp i iv nazbierać pierdyliard cukierków a po transformacji robi się z niego bezużyteczny szajs bo nowe umiejętności nie nadają się do walki

    mogłoby to całkiem fajnie wyglądać np. za 5km zmienia się szybki atak a za 10km atak ładowany, w momencie odblokowania tego ataku można by było zadecydować czy zastąpić stary atak nowym czy nie

    oszczędziło by to wielu nerwów i mocno uatrakcyjniło rozgrywkę 🙂

  • Reply
    AshleyRiot
    Wrz 01, 2016 8:26 pm

    Jesli domysly nie sa sluszne to moze to jest glupi pomysl , ale jedynie w przypadku Pokemonow z ewolucją. (Snorlax, Lapras itd) Mocnego Dragonite nie mozna podbijac zdobywajac dratini. Jesli bylo by na zasadzie zdobywania cukierkow to troche nie tedy droga.Nagminne bylo by wtedy „wozenie” magikarpia , charmandera, pikachu i to co w tej chwili jest rzadkie nie stalo by sie popularne a co za tym idzie kolejne punkty do zaciekawienia sie gra .W gymach same gayardosy itd. Moze jak w przypadku uzycia imienia dla Eevee nie mozna by pomyslec o jednorazowej takiej mozliwosc..tzn ze z danego typu pokemona nie mozna raz skorzystac z takiego bonusu…

  • Reply
    polonez
    Wrz 02, 2016 2:25 pm

    Ja zauważyłem BARDZO ISTOTNĄ ZMIANĘ!!!

    Kiedy nam zbiją pokemona z gymu ma on 0HP a nie jak dotąd 1HP i trzeba go leczyć za pomocą revive

  • Reply
    Dreadsupp
    Wrz 02, 2016 6:03 pm

    Ktoś miał rację. Oficjalne info wydane przed chwilą właśnie potwierdziło przypuszczenia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
obrazek tytułowy
Protoplasta Pokemonów – Satoshi Tajiri

Kim jest Satoshi? Satoshi Tajiri jest projektantem gier, twórcą popularnej serii Pokemon. Założył też firmę Game Freak. Dnia 28 sierpnia wspomniany mistrz...

Zamknij