News 6

Ponad wszelkie oczekiwania

pokemongobanner

Z perspektywy gracza doskonale mogliśmy zauważyć, że krótko po premierzy gry Niantic nie mogło sobie poradzić z tak dużym zainteresowaniem aplikacją. Okazuje się, iż serwery miały pełne prawo padać niczym muchy.

Aż trudno uwierzyć, że już prawie trzy miesiące minęły od momentu, kiedy Pokemon GO szturmem wdarło się na rynek i podbiło serca milionów graczy rozsianych po całym świecie. Ogromna rzesza ludzi postanowiła przeczesywać swoją okolicę w poszukiwaniu wirtualnych stworków, a często wyprawy te kończył jedynie szybko ubywający zapas energii w baterii smartfona. Dziś szał na pokemony nieco wygasł, nie zmienia to jednak faktu, że gra nadal posiada swoją wielką, jak na aplikację mobilną, bazę graczy. Mimo spadku zainteresowania Nintendo, The Pokemon Company oraz Niantic mogą być dumni z tego jak wiele (w tak krótkim czasie!) osiągnęło ich wspólne dzieło.

Miło jest powspominać pierwsze dni po premierze gry, kiedy właściwie władała ona światem. Trudno jednak spodziewać się, że wspomnienia te są aż tak kolorowe – pamiętamy przecież częste awarie serwerów, które zmusiły Niantic do szukania pomocy u samego Google. Tym samym Pokemon GO stało się pierwszą aplikacją wykorzystującą nową funkcję hostującą. Rozłożyła ona odpowiedzialność za stabilność serwerów między twórców gry a własnie Google. Czy zatem ekipa Johna Hanke zbagatelizowała sprawę? Nie do końca.

Pierwotnie planowano zapewnić przepustowość na poziomie „najgorszego scenariusza”. Oznaczało to, że serwer miał być potencjalnie gotowy na pięciokrotnie wyższy ruch niż zakładano pierwotnie. Jak się domyślacie to nie wystarczyło, bo obciążenie było… pięćdziesiąt razy większe.

wykresruch

Niantic założyło 50-krotnie niższy możliwy scenariusz dotyczący zainteresowania grą po premierze. Chyba nie zdziwi was fakt, że serwery po uruchomieniu gry w Australii i Nowej Zelandii wytrzymały jedynie 15 minut? Bardziej zaskakujące mogą być już chyba tylko słowa Luke Stone’a z Google, który określił proces rozszerzania przepustowości dla serwerów jako „bezproblemowy”.

 

6 Comments

  • Reply
    beoswind
    Paź 01, 2016 5:08 pm

    Mozna grac w 0.39.1 na emulatorze (niestety)

    Dla „ulatwienia” nie podaje na ktorym …

  • Reply
    ja
    Paź 01, 2016 7:46 pm

    nie można

  • Reply
    DawidS81
    Paź 02, 2016 8:37 am

    Nie oszukujmy się, będą wychodzić nowe wersje i zawsze się znajdzie magik który w najprostszy możliwy sposób odpali apkę na emulatorze 🙂
    W myśl zasady, jeśli coś jest niemożliwe – zleć to osobie która o niemożliwości nie ma pojęcia a tego dokona.

    • Reply
      beoswind
      Paź 02, 2016 10:11 am

      Bzdury piszesz – trzeba przeanalizowac akp w jaki sposob sprawdza czy nie ma root-a i nie jest uruchomiona na emulatorze i dodac do systemu latke ktora „oszuka” aplikacje co nie jest latwe i ZAWSZE robi to w firmie ktora pisze emulatory ZESPOL ludzi a nie pojedyncza osoba bez pojecia …

      A najlepszy dowod ze nie jest to proste to ze zespol Nox-a w wersji 3.7.3 sobie z tym nie poradzil …

      • Reply
        Paczi
        Paź 04, 2016 10:47 am

        NOX sobie nie poradził, ale BlueStacks bez problemu 😛

  • Reply
    Reszek
    Paź 03, 2016 10:39 pm

    Powtarzacie artykuły na tej stronie.
    Ps: usuwanie krytyki w komentarzach
    .. Żenujące

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
pokemonbiznes
Pokemon GO napędza biznes?

Sukces Pokemon GO w kwestiach finansowych był już zaznaczany wielokrotnie. Aplikacja autorstwa Niantic skutecznie wywróciła rynek gier mobilnych na te kilka...

Zamknij