Podstawy - co musisz wiedzieć Pokemony Poradniki 16

Jak zostać mistrzem taktyki? Typy pokemonów

obrazek tytułowy

Jak rodzaj pokemona wpływa na rozgrywkę?

Pokemony dzieli się ze względu na ich typy. Jedne są wodne, inne chociażby trawiaste. Wariantów stworków jest bardzo dużo. Często łączą one w sobie cechy dwóch różnych rodzajów. Pomiędzy odmianami podopiecznych trenerów występuje wiele zależności. Z pozoru wydaje się to bardzo złożone i skomplikowane. Jednak po nabyciu tej cennej wiedzy zawsze będziesz wiedział, jakiego pokemona wybrać do walki.

 

Typy pokemonów

obrazek

Wyżej ukazane zestawienie dokładnie opisuje zależności pomiędzy odmianami pokemonów. Ilustracje postaci są posegregowane względem ich rodzajów. Powyżej znajdują się dwie karty – jedna zielona, druga czerwona. Pomiędzy nimi są wymienione typy podopiecznych. Po lewej stronie można zobaczyć gatunki pokemonów, na które ataki rodzaju stworka ukazanego na środku są mało efektywne (zadane obrażenia są mnożone przez 0,80 ich wartości). Z kolei po prawej stronie sytuacja ma się odwrotnie. Widnieją tam odmiany pokemonów, które są podatne na ciosy typu umieszczonego na środku (zadane obrażenia są mnożone przez 1,25 ich wartości). Warto brać pod uwagę wszystkie typy pokemona. Jeśli jest on przykładowo wodno-psychiczny, trzeba przeanalizować jego oba rodzaje. Należy pamiętać, że wariant „dark” (ciemność) nie występuje w Pokemon GO. Z tego powodu użytkownicy aplikacji mogą go pominąć.

Mimo wszystko warto pamiętać o pozostałych statystykach znajdujących się w mobilnej wersji gry. Przy wyborze stworka do walki, liczy się także jego CP oraz IV. Typy są tylko dopełnieniem przygotowań przed pojedynkami.

 

W jaki sposób do tego podchodzić?

Rodzaje pokemonów mogą mieć bardzo duże znaczenie, dlatego warto być z nimi obeznanym. Czasem posiadana wiedza przez gracza może dać mu przewagę nad przeciwnikiem. Dlatego pamiętajcie o zasadach rozgrywki. Uczcie się walki i bądźcie lepszymi trenerami.

 

 

 

Źródło: https://twitter.com/PokemonGoNews/status/769459544204386304

 

16 Comments

  • Reply
    Zibi17k
    Wrz 04, 2016 10:45 am

    A czy rodzaj ataku pokemona ma znaczenie podczas walki?
    Przykładowo Seaking pokemon typu wodnego może mieć ataki typu trucizna (Posion Jab) i chrząszcza (MegaHorn).
    Czy gdy Posion Jabem zaatakuję pokemona psychicznego otrzymam bonus i zadam 1,25% obrażeń?

    • Reply
      GOmon.pl
      Wrz 04, 2016 1:24 pm

      Dobry pokemon to taki, który ma wysoki IV i ma ataki tego samego typu, którego sam jest. Jest to podyktowane tym, że przykładowo wybierając Pokemona do walki przeciw typowi ognistemu, wybierasz typ wodny. Ataki wodne na wodnym pokemonie mają wyższy bonus. Raczej rzadko kiedy masz czas przypomnieć sobie jeszcze jakiego typu masz ataki.
      No i jeszcze wchodzi tutaj w grę taki niuans jak defensywa. Przykładowo jeden Pokemon z pomieszanymi typami ataków może nieźle się trzymać przeciw atakom Pokemona z którym walczy, ale mając jakiś dziwny typ ataku może być po prostu nieskuteczny. 🙂

    • Reply
      Furjoza
      Wrz 04, 2016 2:03 pm

      Przede wszystkich chodzi o rodzaj ataku.

    • Reply
      Nux
      Wrz 04, 2016 4:37 pm

      Typa atakującego pokemona w ogóle się nie liczy w efektywności. Liczy się tylko typ ataku i typ pokemona, który się broni.

      Inna sprawa, że jak masz atak tego samego typu co atakujący pokemon, to dostajesz dodatkowy bonus (tzw. STAB). STAB jest niezależnym bonusem od efektywności.

  • Reply
    ktosiowkia
    Wrz 04, 2016 11:46 am

    Ataki mają wpływ np.tunder joteliona na vaporiona a nie np.fire punch joteliona

  • Reply
    Szakal
    Wrz 04, 2016 11:49 am

    Te poradniki chyba tworzone dla opornych umysłowo.

  • Reply
    ?
    Wrz 04, 2016 12:31 pm

    0,80%?? Czyli są mnożone przez 0,008?

  • Reply
    Ślepa kura
    Wrz 04, 2016 12:33 pm

    Ale jesteście leniwi, dodaliście grafikę z google zamiast stworzyć coś samemu. Na dodatek ta grafika nie jest w języku polskim… Taki z dupy artykuł, bo każdy kto choć trochę pograł sam zdążył zobaczyć, że nie każdy pokemon bije tak samo drugiego.

    • Reply
      Kuba. J
      Wrz 04, 2016 4:45 pm

      Zajmuję się grafiką komouterową od jakiegoś czasu. Wiem, że zrobienie takiej pracy nie jest łatwą sprawą. Wykres ukazany w artykule według mnie jest bardzo przydatny. Jeżeli ktoś ma problem z
      j. angielskim, może przetłymaczyć słówka np.w tłumaczy google.

      • Reply
        Ślepa kura
        Wrz 04, 2016 6:14 pm

        Kuba, skoro zajmujesz się grafiką to czemu nie zrobiłeś swojej?
        Nie chodzi tu o słówka, a o całe zdania w języku angielskim. Na stronę pewnie wchodzą dzieci, które mogą mieć problem z przetłumaczeniem tego, wiec mogłeś im to przetłumaczyć.

  • Reply
    Rav
    Wrz 04, 2016 1:10 pm

    Raczej oczywistym i logicznym jest, że na skuteczność ataku ma wpływ jego typ a nie typ pokemona, który go używa. Trochę szkoda, że gra została tak strasznie okaleczona przez możliwość posiadania przez pokemona jedynie 2 ataków i do tego wybieranych z tak nielicznego zbioru. Traci się możliwość zaskoczenia przeciwnika, którą miało się w oryginalnych grach konsolowych. Dla przykładu, oczywistym wyborem przeciwko wodnemu pokemonowi jak Blastoise wydaje się typ elektryczny. Jednak nasz wodny stworek mógł nauczyć się przez TM earthquake’a, który jako atak typu ziemia jest super skuteczny na elektryczne pokemony. W pokemon-go dla Blastoisa mamy trzy opcje ataku: Hydro Pump (woda) Ice Beam (lód), Flash Cannon (stal). Zero możliwości zaskoczenia przeciwnika. Dodatkowo brak ataków skutkujących na cały przebieg walki np. Sandstorm’a, który po zastosowaniu oddziaływał na kolejne pokemony (nie tylko na bezpośredniego przeciwnika). Pokemony trawiaste miały niesamowitą zdolność regeneracji HP np poprzez Synthesis. Brak możliwości zatrucia, podpalenia itd. przeciwnika to kolejne minusy. Genialnym pomysłem jest natomiast rezygnacja z systemu turowego i zdefiniowanie szybkości wykonywania ataków przez co zwiększono widowiskowość pojedynku. W moim mniemaniu wszystko podyktowane jest faktem grupy docelowej, do której skierowana była gra tzn. wszystkich, a nie fanów serii pokemon. Do gry z użyciem wielu ruchów i szybkiego reagowania na rozwój gry potrzeban jest spora wiedza. Może z czasem się to zmieni, bo ktoś w Niantic już pewnie zauważył, że w większości w grę grają dłużej jedynie entuzjaści. Możliwości jest jeszcze masa, bo przecież mamy 7 generacji pokemonów (zakładając, że Nintendo podzieli się prawami autorskimi do kolejnych generacji), a aplikacje można ulepszać i edytować. Wszystko zależy tylko od tego, czy Niantic nadal będzie próbowała przypodobać się wszystkim, czy zawęzi grupę docelową. Nie zależy mi, by pokemon-go w pełni kopiowała wszystko z gier konsolowych. Wiele było tam jednak dobrych pomysłów.

  • Reply
    Furjoza
    Wrz 04, 2016 1:58 pm

    nie 1,25% tylko 1,25 albo 125%… blad i w grafice i w tekscie.

    • Reply
      LordJanusz
      Wrz 04, 2016 2:37 pm

      Masz rację, dzięki. Poprawiłem w tekście, grafiki nie ruszałem. Jest tam głównie, żeby zobrazować zależności między typami dla niezaznajomionych.

  • Reply
    polonez
    Wrz 06, 2016 3:59 pm

    jakiś gracz z innej drużyny wsadza do gymu Gyaradosa 2200 CP a ja go za każdym razem pokonuję Electabuzzem 1300 CP

    • Reply
      beoswind
      Wrz 06, 2016 4:49 pm

      Niesamowite !!!

      Od dawna podejrzewalem ze 1300 >> 2200 (wiadomo matematyka to lipa)

      Mysle ze bedzie nagroda Nobla za to odkrycie …

      • Reply
        polonez
        Wrz 06, 2016 7:54 pm

        Podejrzewam, że składa się na to wiele czynników:
        1. typ elektryczny skuteczny na wodny,
        2. nieskuteczne ataki wroga na typ elektryczny,
        3. bardzo dobre ataki mojego Electabuzza,
        4. bardzo słabe ataki wrogiego Gyaradosa,
        5. wysoka wartość IV mojego Electabuzza,
        6. niska wartość IV wrogiego Gyaradosa,

        Gdyby tamten gracz był przykładowo z tej drużyny co ja i byłby to trening to level gymu wzrósłby po jednej walce o jakieś 8000 pkt !!!!!!
        A będą tu pisać o kombinacji z Magikarpiem…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
pokemonbuddy
Buddy Pokémon w następnej aktualizacji!

Znalezione jakiś czas temu linijki kodu w plikach ostatniej aktualizacji (pisaliśmy o tym TUTAJ) świadczyły o tym, że Niantic pracuje nad...

Zamknij