Wielu z was zapewne niezbyt często odwiedza stronę supportu Pokemon GO, by przeczytać tam porady albo odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Jak się okazuje, jest to dobre źródło ciekawostek.
Dzisiejszego poranka naszego czasu na reddicie The Silph Road pojawił się wątek, który zwraca uwagę na nowe informacje zawarte w poradniku o ewoluowaniu pokemonów. W sekcji dotyczącej przedmiotów potrzebnych do ewolucji pojawiły się dwa nowe kamienie:
Wybrane pokemony potrzebują przedmiotu ewolucji wraz z cukierkami by ewoluować. Jest siedem różnych typów przedmiotów do ewolucji (Dragon Scale, Deepsea Scale, Deepsea Tooth, King’s Rock, Metal Coat, Sun Stone, Up-Grade), które mogą być użyte do ewolucji pokemonów. Możesz je zebrać odwiedzając PokeStopy.
Wymienione wyżej Deepsea Scale i Deepsea Tooth to przedmioty, z których skorzysta tylko jeden pokemon – Clamperl. Pozwalają mu one ewoluować w kolejno Gorebyss (Deepsea Scale) lub Huntaila (Deepsea Tooth). Najpewniej nie doczekamy się innych, nowych kamieni ewolucji, ponieważ Leaf Stone, Water Stone i Moon Stone nie pojawiły się we wcześniejszych generacjach a w grze już jest pokemon, który teoretycznie powinien potrzebować tego ostatniego (Skitty).
Jest jeszcze jeden przypadek, jaki zostanie rozwiązany w inny niż oryginalnie sposób. W sekcji o systemie buddy pojawia się wspomnienie o Feebasie:
Oprócz zbierania cukierków, niektóre pokemony, jak Feebas, wymagają chodzenia z nimi jako buddy zanim będą gotowe do ewolucji.
Na konsolach wymaga on kamienia o nazwie Prism Scale i ewoluuje dopiero po wymianie między różnymi trenerami. W Pokemon GO wymian nie ma, więc do ewolucji w Milotic wymagane będą jedynie cukierki i jak widać w opisie odpowiednia odległość na buddy – w tej chwili w plikach gry widoczne jest 100 cukierków oraz 20km na buddy.
Źródło: https://support.pokemongo.nianticlabs.com/hc/en-us/articles/222050107
Informacja o wpisie: https://www.reddit.com/r/TheSilphRoad/comments/7jpsej/feebas_will_require_buddy_walking_distance_to/
14 komentarzy
ranma11pl
Gru 14, 2017 1:05 pmZ tym feebasem to nie do końca tak. Pamiętajmy że poki takie jak scyther, onix, porygon też w oryginale potrzebują wymiany do ewolucji.
Feebas natomiast pierwotnie nie ewoluował przez wymianę z przedmiotem (to zostało wprowadzone dopiero z generacją 4).
W oryginalnych grach 3 gen. była dodatkowa mechanika “konkursów piękności”(alternatywa do klasycznego trenowania i walczenia). Żeby to miało ręce i nogi poki miały dodatkowe statystyki, m.in. piękno. Feebas ewoluował gdy nabiło mu się maksymalną wartość tej statystyki. Mechanika tych “konkursów piękności” nie przyjęła się, więc ją wycofano. W wyniku tego trzeba było coś zrobić z feebasem, więc poszli na łatwiznę i dodali przedmiot ewolucyjny i dodali ewolucję przez wymianę.
W Pokemon Go mamy mechanikę buddy, którą chcą zastąpić oryginalną mechanikę. Co prawda chodzenie z nim bardziej kojarzy się z ewolucją przez szczęście (która została wprowadzona “częściowo” – tylko dla eevee, a w sumie szkoda…) ale “lepszy rydz jak nic”. Zawsze to jakieś urozmaicenie.
Inną ciekawostką jest to że feebasa łowiło się dość specyficznie. Otóż można było go złowić nie w całej lokacji gdzie niby występował ale tylko w kilku (chyba 6) polach w tej lokacji (pola były generowane różnie dla różnych graczy). Trzeba było mieć farta, albo włożyć w to trochę wysiłku (żeby przeszukać całą rzekę). Fajnie by było jakby i ten aspekt feebasa jakoś odtworzyli.
Natomiast co do mechanik ewolucji to szkoda że wurmple jest losowo zrobiony. W oryginale zależało to od pory dnia (albo raczej oświetlenia bo z niewiadomych mi przyczyn z pór dnia w grach rse zrezygnowano). Mogło by to być tak samo.
Ivrin
Gru 14, 2017 2:32 pmDzięki za bardzo merytoryczny komentarz 🙂 Rzeczywiście, masz rację co do Feebasa, ale wydaje mi się, że Wurmple to była zawsze losowa ewolucja (co prawda zależała od ukrytej, przypisanej wartości do pokemona, ale gracz nie ma na nią żadnego wpływu ani nie może jej zobaczyć, więc w gruncie rzeczy jest losowa).
Ranma11
Gru 14, 2017 4:20 pmNie. Wurmple w ciemnościach (nie pamiętam nazwy lokacji ale np. ten ciemny las z początku gry) ewoluował w cascoona, a “w dzień” w silcoona.
Ranma11
Gru 14, 2017 4:24 pmA przynajmniej ja to tak pamiętam (ostatnio w emeraldy grałem ze 3 lata temu)
darek
Gru 17, 2017 1:29 pmW grach zależało to od Personality value. Wurmple złapane nocą zmieniały się w Cascoona, a w dzień w Silncoona.
fru
Gru 14, 2017 4:04 pmWurmple nie ewoluował w zależności od statystyk atak – defensywa?
Neiti
Gru 14, 2017 7:37 pmErm, na przykład użycia moon stone przychodzi Wam do głowy jako pierwsza Skitty? W pierwszej genie był już Nidorino i Nidorina oraz Clefairy, które ewoluowały pod wpływem tego kamienia. Ktoś nie odrobił zadania domowego, czy autor miał na myśli coś innego, niż mi się wydaje?
PlutoVALOR
Gru 14, 2017 8:33 pmOraz jigglypopek
DawidPolakL
Gru 14, 2017 8:48 pmE tam
Steam
Gru 15, 2017 10:27 amMilotic 20 km to nie legenda .
Mmm
Gru 15, 2017 12:06 pmMasz przejść 20 km z feebasem żeby ewoluował w Milotica a nie że Milotic 20 km na buddy na cukierka
Niemira8
Gru 15, 2017 10:29 amHej!
Piszę tutaj, bo widziałam, że od ponad miesiąca forum jest już martwe. Może i nie na temat, ale mam nadzieję, że znajdzie się ktoś kto mi podpowie o co może chodzić.
Wrzucam pokemony do gymów. One są tam po kilka godzin, czasami kilka dni. Często, w około połowie przypadków jest tak,że wracający pokemon nie przynosi mi pokecoins. Czy ktoś wie dlaczego tak się dzieje?
Zgóry dziękuję za każdą próbę pomocy 🙂
darek
Gru 17, 2017 1:24 pmLimit pokecointsow to 50 na dzień. Nie na pokemona, a na dzień. Jeśli o 1 w nocy ktoś Ci zbije pokemona który już tam siedział nawet i tydzień to dostaniesz za niego 50 monet. Jesli tego samego dnia Twoje inne pokemony też spadną z gymów, to nie dostaniesz monet. Liczy się doba, 24 godziny, a nie pokemon.
DudiProGamer
Gru 15, 2017 8:31 pmW ewolucji Wurmpla chyba zależy od płci ale nie wiem. Co do moon stone pierwszy pokemon który mi przychodzi do głowy to clafary (nwm czy dobrze napisałem) bo on był w pokemon red w jaskini Mt. Moon