Choć GO News nie powstaje regularnie, to gdy już się pojawi możecie być pewni jednego – w grze brakuje ostatnio “większych” nowości, ale jest kilka mniejszych informacji wartych uwagi.
Jesteśmy w trakcie mega września, który jest związany z wprowadzonymi na początku miesiąca do Pokemon GO mega ewolucjami. Jak dotąd mamy za sobą dwa z trzech zaplanowanych wydarzeń – kolejne już na początku przyszłego tygodnia.
Mega Pidgeot
Niektórzy już zwątpili w powodzenie wyzwania polegającego na wykonaniu dwóch milionów mega raidów, ale powód obsuwy tego ogłoszenia był prawdopodobnie prozaiczny – w dniach 7-13.09 Niantic dało większości swoich pracowników urlop, pozostawiając na stanowiskach tylko tych wymaganych do utrzymania gry w “ruchu”. Gdy producent Pokemon GO powrócił do normalnego trybu pracy otrzymaliśmy w końcu potwierdzenie. Mega Pidgeot będzie dostępny w raidach od 18 września o 22:00 czasu polskiego (data końcowa nie została podana). Na moment pisania artykułu nie mamy jeszcze informacji o Mega Houndoomie.
Według danych z kodu gry pierwsza mega ewolucja Pidgeota wymaga 100 Mega Energii a każda kolejna 20 Mega Energii.
Statystyki Pidgeota:
- Attack: 166
- Defense: 154
- Stamina: 195
Statystyki Mega Pidgeota:
- Attack: 280
- Defense: 175
- Stamina: 195
Źródło: twitter.com/PokemonGoApp/status/1305884961275346945
Tri-Attack
Tri-Attack to ekskluzywny ładowany atak typu normalnego, który Porygon-Z otrzyma podczas niedzielnego Community Day. Jest to zupełnie nowy ruch w grze, tak więc do niedawna nie znaliśmy jego bazowych statystyk. Wczoraj pojawiły się w transmisji danych między serwerem a grą:
PvP:
- Obrażenia: 65
- Potrzebna energia: 50
- 20% szansy na obniżenie ataku i defensywy rywala o 1 poziom
PvE
- Obrażenia: 75
- Potrzebna energia: 50
- Czas trwania animacji: 2,5 s
Gracze największe nadzieje wiązali z użytecznością tego ataku w PvP – niestety jak widać po statystykach nie będzie ona zbyt duża. Sam Tri-Attack nie należy do najgorszych ataków, ale jego siła, czas ładowania, brak super efektywności na cokolwiek oraz dość niska szansa na debuff, wykluczają Porygona-Z jako kandydata do czołówki rankingów w GO Battle League.
Źródło: reddit.com/r/TheSilphRoad/comments/iuexaa/new_info_triattack_added_to_the_game_master/
Jessie i James znowu błysną
To dość dziwny ze strony Niantic ruch, ale Jessie i James znikną z gry – przynajmniej na jakiś czas. Charakterystyczny balon w kształcie Meowth ma szansę pojawić się w grze do 30 września włącznie. Dodatkowo na ostatni trochę ponad tydzień obecności osobliwego zespołu w grze, będziemy mieli zwiększoną szansę na ich pojawienie się na naszym niebie:
- od 22 września o 12:00 do 30 września o 23:59 lokalnego czasu.
Źródło: https://pokemongolive.com/post/jessie-james-leaving/
Kolejny box darmowych Remote Raid Passów
To będzie już drugi (prawie) darmowy box Remote Raid Passów w tym miesiącu – Niantic ponownie udostępni tę paczkę za 1 PokeCoin w sklepie gry. Na odbiór pierwszej macie czas do 19 września o 22:00, kolejna pojawi się 21 września o 22:00 i będzie dostępna do 29 września o 22:00. Pamiętajcie, że darmowe Remote Raid Passy możecie odebrać tylko wtedy gdy macie 2 lub mniej takich przedmiotów w plecaku (na ten moment limit Remote Raid Passów w ekwipunku wynosi 5, ale kolejne można dokupić/zdobyć tylko mając ich obecnie 2 lub mniej).
Źródło: https://pokemongolive.com/post/remoteraidmegas2020
Shiny formy Castforma w plikach gry
Ta informacja na pierwszy rzut oka nie wydaje się niezwykła, ale jak zapewne dobrze pamiętacie shiny Castform jest dostępny w Pokemon GO tylko w swojej bazowej formie. Co ciekawe nie jest to przeoczenie lub kwestia niedodania wariantów shiny dla pozostałych form przez Niantic. W grach konsolowych Castform również posiadał wariant shiny jedynie dla podstawowego wariantu, a po przemianie pod wpływem pogody gra pokazuje nam zwykły model Castforma Sunny, Rainy i Snowy.
Po prawie 18 latach od japońskiej premiery trzeciej generacji wpisy dla shiny wariantów wszystkich Castformów pojawiły się w Pokemon Home – aplikacji służącej do przechowywania pokemonów z gier konsolowych (i według obietnicy w przyszłości również będzie tam można przenosić kolekcje z Pokemon GO). Nie są one jeszcze dostępne bezpośrednio w grach, ale wszystko wskazuje na to, że być może już niedługo będą. Co więcej, Niantic wczorajszego wieczora również dodało shiny dla Castforma Sunny, Rainy i Snowy do plików Pokemon GO. Sytuacja w naszej grze jest jednak trochę inna niż na konsolach – w końcu każdy Castform w GO to osobny pokemon, który pojawia się wyłącznie podczas określonego typu pogody, podczas gdy na konsolach jeden Castform może używać każdej z trzech form. Gdy wszystkie trzy shiny będą wprowadzone do gry, pozostaje przygotować się na baczne obserwowanie pogody w grze lub liczyć na Castformowe eventy w Pokemon GO w przyszłości.
Oczywiście w tym momencie shiny Castform Sunny, Rain i Snowy nie są jeszcze dostępne w Pokemon GO.
Nowa aktualizacja
Na koniec informacja o nowej aktualizacji – wersja 0.187.0 i 0.187.1 pojawiły się już w “obiegu”. W samej grze nie zmieniają zbyt wiele, ale jak zwykle najciekawsze pojawiło się w kodzie (wybrałem najistotniejsze pozycje z punktu widzenia gracza):
- Nowy szybki atak typu latającego – Gust,
- 20 nowych form dla pokemonów z czapkami/przebraniami,
- Filtry do wyszukiwania pokemonów ewoluowanych za pomocą przedmiotów i mega ewolucji (nieaktywne),
- Możliwość pobrania wszystkich assetów gry na nasz telefon, tak jak w przypadku Harry Potter: Wizards Unite (niepotwierdzone),
- Pierwsze wzmianki o celach/nagrodach za przejście z buddy danej liczby km/kroków, oczywiście poza cukierkami (być może związane z systemem pozyskiwania Mega Energii za chodzenie z buddy).
Źródła:
reddit.com/r/TheSilphRoad/comments/itqbug/pokeminers_indepth_apk_teardown_of_01870/
reddit.com/r/TheSilphRoad/comments/iuyhm3/01870_teardown_follow_up_digging_deeper_buddy/