Jak dobrze wiecie kilka Pokemonów odstawało wyraźnie od reszty (m.in Vaporeon oraz Snorlax). Twórcy gry – Niantic wprowadzili pierwsze zmiany balansujące grę. Wydaje się, że możem to być krok w rozsądnym kierunku. Chyba każdego znudziły już tak samo obsadzone Gymy (Lapras + Vaperon + Snorlax), jednak przejdźmy do konkretów.
Pokemon GO – Nerfy oraz Buffy!
Ogólnie:
- Szybkie ruchy [Quick Moves] – od teraz większość z nich zadaje podobne obrażenia do siebie, nie ma tak dużych rozbieżności jak wcześniej. Dlatego tego główną rolę będzie odgrywał Stab (czyli dopasowanie typu Pokemona, do typu obrażeń
- Ładowane ruchy [Charge Moves] – zadają o wiele więcej obrażeń w porównaniu do szybkich ruchów. Został poprawiony ich balans
- Pełną listę ruchów wraz z obrażeniami i MS znajdziesz pod tym linkiem – Click!
Ataki typu
Szybkie ruchy:
- Bug Bite – 6 -> 5 DMG czyli -2.2 DPS
Ładowane ruchy:
- Megahorn – 55 -> 80 DMG czyli +7.8 DPS
- Bug Buzz – 55 -> 75 DMG czyli +5.9 DPS
- Xcissor – 30 -> 35 DMG czyli +2.4 DPS
Ataki typu
Ładowane ruchy:
- Night Slash – 25 -> 30 DMG czyli +1.9 DPS
Ataki typu
Ładowane ruchy:
- Dragon Pulse – 55 -> 65 DMG czyli +4.2 DPS
- Twister – 15 -> 25 DMG czyli +3.7 DPS
- Dragon Claw – 40 -> -35 DMG czyli -3.1 DPS
Ataki typu
Ładowane ruchy:
- Thunder – 65 -> 100 DMG czyli +8.1 DPS
- Thunderbolt – 50 -> 55 DMG czyli +1.1 DPS
- Discharge – 40 -> 35 DMG czyli -2.0 DPS
Ataki typu
Ładowane ruchy:
- Moonblast – 60 -> 85 DMG czyli +6.1 DPS
- Draining Kiss – 15 -> 25 DMG czyli +3.6 DPS
- Dazzling Gleam – 45 -> 55 DMG czyli +2.4 DPS
- Play Rough – 55 -> 60 DMG czyli +1.7 DPS
Ataki typu
Szybkie ruchy:
- Rock Smash – 5 -> 15 DMG czyli +7.2 DPS
Ładowane ruchy:
- Cross Chop – 55 -> 60 DMG czyli +2.5 DPS
Ataki typu
Szybkie ruchy:
- Fire Fang – 7 -> 10 DMG czyli +3.6 DPS
Ładowane ruchy:
- Fire Blast – 60 -> 100 DMG czyli +9.7 DPS
- Heat Wave – 60 -> 80 DMG czyli +5.3 DPS
- Fire Punch – 35 -> 45 DMG czyli +2.4 DPS
- Flame Thrower – 50 -> 55 DMG czyli +1.7 DPS
- Flame Wheel – 35 -> 40 DMG czyli +1.1 DPS
Ataki typy
Szybkie ruchy:
- Wing Attack – 12 -> 9 DPS czyli -4.0 DPS
Ładowane ruchy:
- Hurricane – 60 -> 80 DMG czyli +6.3 DPS
- Drill Peck – 30 -> 40 DMG czyli +4.3 DPS
- Aerial Ace – 25 -> 30 DMG czyli +1.7 DPS
- Air Cutter – 25 -> 30 DPS czyli +1.5 DPS
Ataki typu
Szybkie ataki:
- Shadow Claw – 16 -> 11 DMG czyli -5.3 DPS
- Lick – 10 -> 5 DMG czyli -10.0 DPS
Ładowane ataki:
- Ominous Wind – 25 -> 30 DMG czyli +1.6 DPS
Ataki typu
Szybkie ataki:
- Vinewhip – 10 -> 7 DMG czyli -4.6 DPS
Ładowane ataki:
- Solar Beam – 65 -> 120 DMG czyli +11.3 DPS
- Petal Blizzard – 50 -> 65 DMG czyli +4.7 DPS
- Seed Bomb – 30 -> 40 DPS czyli +4.2 DPS
- Power Whip – 60 -> 70 DPS czyli +3.6 DPS
Ataki typu
Szybkie ataki:
- Mud Slap – 6 -> 15 DMG czyli +6.6 DPS
- Mud Shot – 12 -> 6 DMG czyli -10.9 DPS
Ładowane ataki:
- Earthquake – 60 -> 100 DMG czyli +9.5 DPS
- Dig – 45 -> 70 DMG czyli +4.3 DPS
- Drill Run – 40-> 50 DMG czyli +3.0 DPS
- Mud Bomb – 25 -> 30 DMG czyli +1.9 DPS
- Bulldoze – 30 -> 35 DMG czyli +1.5 DPS
Ataki typu
Szybkie ataki:
- Ice Shard – 10 -> 15 DMG czyli +3.6 DPS
- Forst Breath – 12 -> 9 DMG czyli -3.7 DPS
Ładowane ataki:
- Blizzard – 60 -> 100 DMG czyli +10.3 DPS
- Icy Wind – 15 -> 25 DMG czyli +2.7 DPS
Ataki typu
Szybkie ataki:
- Pound – 8 -> 7 DMG czyli -1.9 DPS
- Scrath – 10 – 6 DMG czyli -8.8 DPS
Ataki ładowane:
- Hyper Beam – 70 -> 120 DMG czyli +10 DPS
- Stomp – 25 -> 30 DMG czyli +2.4 DPS
- Body Slam -> 50 -> 40 DMG czyli -6.4 DPS
Ataki typu
Szybkie ataki:
- Poison Jab – 15 -> 12 DMG czyli +2.9 DPS
Ładowane ataki:
- Cross Poison – 20 -> 25 DMG czyli +3.3 DPS
- Sludge Bomb – 50 -> 55 DMG czyli +1.9 DPS
- Gunk Shot – 60 -> 65 DMG czyli +1.7 DPS
Ataki typu
Szybkie ataki:
- Confusion – 12 -> 15 DMG czyli +2.0 DPS
- Psychocut – 15 -> 7 DMG czyli -14.0 DPS
Ładowane ataki:
- Psychic – 50 -> 55 DMG czyli +1.8 DPS
Ataki typu
Ataki ładowane:
- Stone Edge – 55 -> 80 DMG czyli +8.0 DPS
- Ancient Power – 30 -> 35 DMG czyli +1.4 DPS
Ataki typu
Szybkie ataki:
- Metal Claw – 12 -> 8 DMG czyli -6.4 DPS
Ładowane ataki:
- Flash Cannnon – 55 -> 60 DMG czyli +1.3 DPS
- Iron Head – 40 -> 30 DMG czyli -5.0 DPS
Ataki typu
Szybkie Ataki:
- Bubble – 15 -> 25 DMG czyli +4.3 DPS
- Water Gun – 10 -> 6 DMG czyli -8.0 DPS
Ładowane ataki
- Hydro Pump – 60 -> 90 DMG +7.9 DPS
- Aqua Jet – 15 -> 25 DMG czyli +4.3 DPS
- Water Pulse – 30 -> 35 DMG czyli +1.5 DPS
- Aqua Tail – 50 -> 45 DMG czyli -2.1 DPS
37 komentarzy
ja0lek
Lip 30, 2016 11:02 amSkąd macie te informacje? Kiedy te zmiany zostały wprowadzone?
HIKOL
Lip 30, 2016 11:21 amPrzez noc wprowadzili bez aktualizacji
Luclienn
Lip 30, 2016 12:05 pmDzisiaj po północy weszło.
Tomasz
Lip 30, 2016 12:14 pmJuż są wprowadzone wystarczy włączyc grę i zobaczyć
kalosz
Lip 30, 2016 7:51 pmZostały wprowadzone wczoraj, plus kilka innych zmian również. Można to przeczytać na redditach pokemongo i w opisie apki w Sklepie Play.
Nayako
Lip 31, 2016 11:37 amzmiany zostaly wprowadzone w dzisiejszej aktualizacji
LoganTheBadWolf
Lip 31, 2016 8:02 pmTe zmiany są już w grze, zostały wprowadzone po stronie serwera.
Davax
Lip 30, 2016 11:10 amAktualizację na serwerach jest zawsze w okolicach północy. I nawet sam zobaczyłem że mój hiper pomp bije teraz 90 zamiast 60 dmg.
Olg
Lip 30, 2016 12:52 pmW Google Play cały czas wersja 0.29.3, żadne zmiany jeszcze nie weszły i osobiście wątpię żeby weszły, jeśli wyrównaja zwykłe ataki to będzie liczyło się jedynie to ile pokemon ma hp. Np taki Alakazam ma najsilniejszy atak w grze, jednak ma bardzo mało życia, przez co nie jest aż tak dobrym pokemonem, po zrownaniu atakow będzie bezużyteczny.
gość
Lip 30, 2016 2:28 pmSiema
Trochę nie na temat ale..
Jak oddajemy pokemona do profesora to otrzymujemy za niego cukierka a
co się dzieje gdy mamy tylko jedną rattate i oddamy ją do profesora??
Moski
Sie 02, 2016 5:39 amDostaniesz o jednego cuksa wiecej, nie znikna Ci.
d4rcon
Lip 30, 2016 2:29 pmNo niby tak jest ale znowu mozna zwiekszyc cp swoich poków które były niby na maxa wiec balans co najmniej dziwny.
kolarz
Lip 30, 2016 3:54 pmczy to oznacza ze cp jest mniej istotne?
Arek
Lip 30, 2016 5:18 pmI bardzo dobrze że Water Gun dostał nerfa !! Może teraz nie będzie już tak dużo wodnych pokemonów.
Pafcio77
Lip 30, 2016 8:24 pmDroga redakcjo lub czytelnicy.Czy moglibyscie wyjasnic kwestie atakow specjalnych?Jest tam wartosc np.70 i jedna niebieska kreska lub 20 i piec niebieskich kresek.Rozumiem ze wartosc liczbowa to sila ale czy ta wartosc oznacza sile kazdej niebieskiej kreski?czy wszystkich razem???Czy jedna kreska ale dluzsza wolniej sie laduje niz ta krotka???Nigdzie nie znalazlem odpowiedzi.Generalnie czy lepiej jest miec jedna kreske ale mocniejsza np 100 czy kilka przy ktorej jest wartosc 15.I jakie ma to przelozenie po ewolucji pokemona czy ataki lepsze w nizszej ewolucji oznaczaja lepsze w wyzszej????Pytania sa wazne w kontekscie wyboru pokemonow do ewolucji.Pozdrawiam
Coovalsky
Lip 31, 2016 9:08 am“Niebieskie kreski” to ilość energii, której potrzeba do castowania ataku. Czyli im krótsza, tym, mniej energii trzeba zebrać, czyli mniej podstawowych ataków. A ataki po ewolucji mogą się zmieniać, więc po ewolucji do finalnej trzeba patrzeć, czy opłaca się power-upować
Vibrator
Lip 31, 2016 10:28 amSpacjalny atak lub charge attack, ma to do siebie, ze trzeba przytrzymac palcem na ekranie, aby sie on uaktywnil, jezeli spelniamy warunek pelnego pojedynczego “niebieska linia” zaladowanego ataku. Tak, kazda niebieska kreska odpowiada za pojedyncze uderzenie. Lecz oplaca sie bardziej walnac raz niz kilka razy po proces przytrzymania zajmuje ~1s. Wazne tez jest jaki to atak, bo czasem to sa malutkie roznice w DPS (Damage Per Second – pol. obrazenia na sekunde), poniewaz kazdy atak ma inna szybkosc animacji pokemona co ma lekki wplyw na szybkosc zadawanych obrazen przeciwnikowi. Podaje przydatne linki do atakow oraz ich DPS:
1. Znajdx tutaj interesujacego Ciebie pokemona: http://pokemongo.gamepress.gg/pokemon-list
2 .W zakladce “moves” masz wszystkie ataki poukladane w DPS: https://thesilphroad.com/research
Vibrator
Lip 31, 2016 10:32 amNiestety, ataki pokemona po ewolucji sa wybierane losowo, wiec moze nie posiadac tozsamych w poprzedniej formie.
abc
Lip 31, 2016 1:30 pmPafcio77:
– Wartość liczbowa to wartość jednego ataku. Jeśli masz jeden długi pasek, to na raz możesz naładować jeden atak specjalny. Pięć krotkich pasków umożliwia naładowanie 5 ataków specjalnych
– Sam musisz zdecydować czy wolisz mieć mocniejszy atak który dlugo się ładuje, czy słabszy, ale dostępny dużo szybciej w walce. Czyli rozważenie DPS (damage per second)
– Podczas ewolucji nie zmienia się wartość ataku. Może zmienić się za to sam atak, czyli albo na silniejszy albo na słabszy. Oczywiście silniejszy lub słabszy tylko teoretycznie, bo ma na to wplyw nie tylko wartość ataku, ale też jego szybkość i rodzaj żywiołu
Wasdcc
Lip 31, 2016 5:19 pmDrogi kolego. Aby użyć specjalnego ataku musisz mieć odpowiednią ilość mocy na ten atak.
Tak więc jeżeli super atak wymaga 2 kresek, to podczas walki w siłowni musisz tak długo bić, dopóki dopóty te dwie kreśli się nie naśladują( niebieskie paski pod hp)
Hyuia
Lip 31, 2016 5:26 pmA pro po drugiej części twojej wypowiedzi. Przepraszam ale nie zauważyłem.
Jeżeli pokemon jest dużych rozmiarów XL oraz ma dużą wartość ataku, na pewno zaplusuje to przy Evo. Ja przynajmniej robię tak od początku gry. I moje pokemony wydają się być lepsze na 9lvl os tych ludzi co podbijają siłownię z 12/14 lvlem.
Dużo ludzi jeszcze nie wie jak grać i można to pysznie oraz elegancko wykorzystać 🙂
Hyuia
Lip 31, 2016 5:27 pmA pro po drugiej części twojej wypowiedzi. Przepraszam ale nie zauważyłem.
Jeżeli pokemon jest dużych rozmiarów XL oraz ma dużą wartość ataku, na pewno zaplusuje to przy Evo. Ja przynajmniej robię tak od początku gry. I moje pokemony wydają się być lepsze na 9lvl os tych ludzi co podbijają siłownię z 12/14 lvlem.
Dużo ludzi jeszcze nie wie jak grać i można to pysznie oraz elegancko wykorzystać 🙂
Nie mogę wysłać wiadomości Ponieważ komunikat się powtarza, choć to nie prawda.
Jest to jedyna popularna strona,Polsko języczna, która istnieje. A ma tyle błędów że aż żal. Naprawdę. Bo mógł być hajs z tego 😉
awja
Lip 31, 2016 11:24 pmTe ‘kreski’ o które pytasz są to ładowane ataki a tak naprawde ich ilość, np mając 1 kreskę dość dużo quicków musisz wykonać czyli szybkich ataków żeby naładować cały pasek, a mając 2,3,4 czy też 5 kresek po kilku quickach możesz użyć odrazu ‘skilla’, z tego co wiadomo po ewolucji ataki są przydzielane ponownie losowo więc sugeruj się najwyższym cp pokemona przy ewolucji a nie atakami:) pozdro
Poketrener
Lip 30, 2016 9:57 pmDobrze, że wreszcie zamierzają coś z tym zrobić. Ile można patrzeć na te same pokemony w Gymach…
NoAd
Lip 31, 2016 8:19 amKreski przy atakach oznaczają ile podstawowych (szybkich) ataków trzeba wykonać by móc odpalić drugi atak, im mniejjsze (krótsze) kreski tym mniej ataków potrzeba by naładować drugi atak – najpotężniejsze ale za razem najrzadziej do użycia są ataki z 1 szeroką kreską.
sumblix
Lip 31, 2016 8:31 amPrzy atakach psychicznych pod ładowanymi atakami jest pomyłka bo psychic dostalo buffa, a jest na czerwono jbc 😀
Bohyn
Lip 31, 2016 9:42 amTo trzeba było coś poprawiać? Ja Electrobuzzem 1,1k zjadałem Snorlaxa 1,7k
Mienio
Lip 31, 2016 12:32 pma ktoś twojego Electabuzza zjadał snorlaxem 600cp :l to chyba oczywiste że sterując własnym pokiem wygra się na tego sterowanego automatycznie : / … Chodzi bardziej o to że jeśli grałbyś na innego gracza to między Vaporeonem a tym twoim Electabuzzem jest przepaść w statystykach i sile ataku.
Hyuia
Lip 31, 2016 5:21 pmTa różnica będzie widoczna gdy wejdzie normalne pvp.
Teraz to ja 400cp bije 800CP.
Nie ma problemu jeżeli mózg się trochę rozwinął.
Ale z tym jakim kolwiek poprawianiem i uptadem to jakaś lipa. Żadnego źródła, wyssane z palca moim zdaniem.
mdworski
Lip 31, 2016 10:47 amrzadkich pokemonów nie powinni nerfić po to są rzadkie
NoAd
Lip 31, 2016 11:17 ammi się zdaje, że chodziło głównie o to, że częścią szybkich ataków można było wykręcić większy dps niż drugim atakiem.
Maslo1306
Lip 31, 2016 1:08 pmPrzyłączam się do pytania Pafcia77
Ramzes
Lip 31, 2016 5:24 pmWitam. Mam pytanie. Też macie problem z gpsem od paru dni ? Na początku było wszystko ok, a teraz moja postać się porusza, ale bardzo nieprecyzyjnie, jestem w innym miejscu, ona jest w innym, czasami sobie sama biega w kółko, zamiast być dokładnie w tym miejscu co ja.
YoshiKazama
Lip 31, 2016 6:29 pmSiema. Ktoś może wytłumaczyć o co chodzi z “Energy per second” przy podstawowym ataku? Oczywiście nie chodzi mi o tłumaczenie. Nie bardzo czaje czy chodzi o pasek, który ładuje się po każdym ataku, czy cóż to jest?
kovanka
Sie 01, 2016 9:43 amPo wczorajszej aktualizacji moja gra przepadła. Po odpaleniu apki muszę zaczynać od nowa. Grałam logując się przez konto Google. Czy są jakieś szanse na odzyskanie mojej gry? Jak to zrobić? 😛
AnonLucy
Sie 01, 2016 9:52 amTakie pytanie (nie o temacie): jakie Pokémony można złapać w nocy a jakie w dzień? Na szukania chodzę w nocy i boję się, że mogę nie mieć pokemona występującego tylko w dzień.
derelict
Sie 05, 2016 11:06 amTak naprawdę te cyferki nie mają większego znaczenia, przy odpowiedniej taktyce i odskokach każdy poke jest do odstrzału niezależnie ile bym miał damage.