Niantic w końcu zdecydowało się udostępnić nam update i na szczęście rozwiązało w nim jedne z bardziej irytujących problemów.
Na początek notka ze strony pokemongolive.com:
Trenerzy,
Pokemon GO przechodzi proces aktualizacji do wersji 0.89.1 dla Androida i 1.59.1 dla urządzeń z iOS. Szczegóły od naszego zespołu deweloperskiego:
- Rozwiązano błąd, który powodował wracanie na początek kolekcji po ewolucji, transferze lub zmianie nazwy pokemona.
- Dodano możliwość do sortowania pokedexu według regionów.
- Usprawniono sortowanie kolejności inkubatorów w ekranie ich wyboru.
- Poprawiono sposób w jaki są skalowane pokemony w aplikacji.
- Różne poprawki błędów i usprawnienia wydajności.
Zespół Pokemon GO
Nareszcie Niantic rozwiązało uporczywy problem z wracaniem na początek kolekcji – to zdecydowanie duży (i chyba największy) plus tej aktualizacji. Po update będziecie mieli też możliwość wybrania zakładki z danym regionem w pokedexie, tak by wyświetlić tylko pokemony z określonej generacji:
Nigdy więcej nie wybierzecie też przypadkiem zużywalnych inkubatorów zamiast nieskończonego – został on przesunięty na lewą stronę a wszystkie zużywalne opcje są teraz łączone w grupy zależnie od stanu zużycia:
Wspomniana zmiana skalowania modeli dotknęła przede wszystkim Kyogre, który teraz na ekranie łapania jest bliżej lub po prostu zdecydowanie większy, co ułatwi wam łapanie go:
Inne zmiany, które zauważono lub znaleziono w kodzie:
- Gra zapamiętuje wybranego balla – gdy wejdziecie w ekran łapania, wybierzecie Great Ball, po czym wyjdziecie i znów do niego wrócicie to rozpoczniecie właśnie od Great Balla;
- Shiny pokemony w ekranie kolekcji posiadają teraz specjalną ikonę
- Naprawiono błąd z brakiem bonusu do XP za złapanie raid bossa przy pierwszym rzucie;
- Mniejsze poprawki dotyczące renderowania mapy, wydajności przewijania pokemonów/jajek pomiędzy sobą, drobne poprawki dla AR+.
No i przede wszystkim, nowy ekran ładowania:
Na nowej grafice widoczny jest Loudred – jeden z pokemonów trzeciej generacji, które jeszcze nie zostały wprowadzone do gry. Czyżby kolejna partia stworzeń była tuż za rogiem?
Niestety nie obyło się bez nowych błędów – teraz możecie np. zauważyć, że niektóre z ikonek gymów przy pokemonach je broniących w ekranie kolekcji mają inny kolor niż powinny (np. czerwone u Mystic).
Źródło: https://pokemongolive.com/en/post/ver-update-011718
Źródło screenów/wybrane tematy: https://www.reddit.com/r/TheSilphRoad/
26 komentarzy
Kwadraty
Sty 18, 2018 1:02 pmSwietnie ze w koncu problem z przewijanie listy rozwiazany ale jest sprawa ktora nieco bardziej mi przeszkadza.. Od jakichs dwoch tygodni.. Niemal same pidzeje.. Widle.. ratatty.. I z drugiej generacji “sowy i biedronki”.. I tak wyglada 90% calej populacji pokemonow w moim miescie.. Czuje sie jakbym dopiero pierwszy raz gre zainstalowal.. Nie wiem o co tu chodzi :/
bart
Sty 18, 2018 1:56 pm“Niemal same pidzeje.. Widle..” gdzie to ? pozazdrościć takiej możliwości lvl-owania jeszcze jak w najbliższą sobotę możliwy exp x4. Od kiedy pojawiła się “pogoda” nie kojarzę bym widział robala…
Dysiol
Sty 18, 2018 9:56 pmJa dziś mialem szczescie i w Gliwicach zlapalem miltanka xd
Ivrin
Sty 18, 2018 2:42 pmMoże shadowbana dostałeś? 😀
Kwadraty
Sty 18, 2018 5:46 pmZapraszam do siemianowic jak chce ktos expić. Wlasciwie tylko to robie w obecnej sytuacji zbieram to byle co i czekam na mnozniki. bana zadnego mysle nie mam.. spaceruje rekreacyjnie bez zadnych wyglupow typu fake gps wiec i za co nie maja dac.
Klosek1981
Sty 19, 2018 10:27 amSprawdź czy Ci się to zgadza z mapa, jeśli taka macie u siebie. Przy shadowbanie nie zobaczysz nawet eevee ani caterpie. Żadnych ewolucji, nawet pidgeotto. Dla mnie masz shadowa.
PabluWR
Sty 19, 2018 4:27 pmJak dla mnie to też masz shadow bana i to tak na 99%. Pewnie używałeś apki do szacowania IV pokemonów łączącej się z twoim kontem pokemon go. Bezpieczne (póki co) są tylko te zczytujace info ze screenshot’ow, może nie zawsze dają jednoznaczny wynik niestety, ale spokojnie dają radę.
arty
Sty 20, 2018 3:08 pmTo od dziś same Pikachu 😉
Ostrokrzew Paragwajski
Sty 18, 2018 5:27 pmMogliby jeszcze zrobić żeby pasek na ekranie ładowania poruszał się przynajmniej kilka razy szybciej :p
bart
Sty 18, 2018 11:04 pmteoretycznie i praktycznie ten pasek jest kompletnie niepotrzebny i tak pokazuje tylko 3 pozycje… mogli zrobić 3 belki ładowania jak ataki u poków.
W dawnych czasach (dos) paski loading pokazywały faktyczny czas ładowania się gry/aplikacji i coś znaczyły.
Pok
Sty 19, 2018 6:05 amSkad to pobrać?:) na androida wyszła już ta aktualizacja?
florian
Sty 19, 2018 11:45 amA co popsuli? 🙂
gracz
Sty 19, 2018 4:17 pmjuż pare rzeczy popsuli 🙂 np kolory gymów jak masz pokemona w gymie, zawiesza się przy zmienie nazwy i parę takich pierdół
DS
Sty 19, 2018 12:00 pmHej kiedy wchodzi ta aktualizacja do naszych telefonów? Pozdrowienia z UK 🙂
Lol
Sty 19, 2018 12:04 pmJuz jest.
Masza i niedzwiedz
Sty 19, 2018 2:39 pmSzkoda ze na ios jeszcze nie ma…
Hi
Sty 19, 2018 5:55 pmBrak w Play
Levy
Sty 19, 2018 6:05 pmW sklepie play tez jeszcze nie ma.
DawidPolakL
Sty 19, 2018 7:35 pmJa rano pobrałem ze sklepu Play
DawidPolakL
Sty 19, 2018 7:39 pmJedno moim zdaniem popsuli. Gdy złapię poka np ultra ballem i chcę łapać kolejnego ponownie wyskakuje mi ultra i muszę pamiętać aby zmienić na zwykłego aby przypadkiem nie łapać pidgeya 10 cp ultra.
Outlawek
Sty 19, 2018 11:26 pmTo prawda. Ta zmiana jest niepotrzebna. Jestem przyzwyczajony, że łapanie zaczynałem od zwykłej kulki i najwyżej wybierałem inną, gdy Pokemon tego wymagał. Teraz już parę razy złapałem się na tym, iż chwytam za kulkę i w ostatniej chwili odkładam, by niepotrzebnie nie tracić lepszej kulki na coś słabego.
Szkoda, że Niantic nie pomyśli, by ewolucje robić w podobny sposób, jak masowe odsyłanie Pokemonów, czyli wpierw dokonanie wyboru, a potem naciśnięcie odpowiedniego przycisku. Z tą różnicą, że po wyborze Pokemonów do ewolucji, ta byłaby robiona tak, jak obecnie, czyli z zachowaniem czasu około 21 sekund dla każdego Pokemona. Zmiana może niewielka, ale przynajmniej po ewoluowaniu jednego Pokemona nie trzeba byłoby marnować czasu na wybór kolejnego. Wybieram 65-70 Pokemonów (oczywiście wszystko zależny od telefonu, u mnie akurat tyle) i odkładam aparat na bok, na 30 minut.
Edek
Sty 20, 2018 9:14 amZainstaluj sobie bota, można w nim właśnie takie masowe ewolucjie robić.
Filo
Sty 20, 2018 8:25 pmPytanie mam pewnie proste dla Was. Od czego zależy ile monet dostanę za arenę? Często nie dostaje nic mimo że byłem długo i miałem mocnego poke
EmielRegisRTG
Sty 20, 2018 11:00 pmZa każde 10 minut za obronę gymu dostajesz jednego pokecoins’a. A maksymalna ilość jaką możesz dziennie zdobyć to 50 sztuk.
Jeśli już te 50 sztuk na dany dzień zdobędziesz to każdy następny, który wróci, nic nie przyniesie.
Michał
Sty 21, 2018 9:18 amPokemony zdobywają 1 monetę na 10 minut. Limit monet jakie można zdobyć w ciągu dnia = 50.
Często ktoś zbija nocą i nie widzisz tego a po włączeniu apki jest tylko krótki komunikat. Kolejne wracające poki po walkach nic już tego dnia nie przyniosą bo limit na dobę masz wyrobiony.
Dla sprawdzenia kliknij w obrazek postaci po lewej na dole a potem w przycisk journal. Tam masz zapisane wszystkie zdarzenia ostatniej doby.
Filo
Sty 22, 2018 12:13 amDzięki za info Czyli raz dziennie można dostać, wszystko jasne