PvP (Player versus Player) to funkcjonalność, na którą wciąż czeka spora grupa graczy. Być może właśnie otrzymaliśmy wskazówkę kiedy mniej więcej pojawi się ona w Pokemon GO.
Bezpośrednie walki między graczami to jedna z większych funkcji, jaka nadal nie została przeniesiona z konsolowych gier do Pokemon GO. Po wejściu systemu wymian nie mamy już jednak powodów, by nie wierzyć, że PvP w końcu pojawi się w produkcji Niantic.
W dniach 27-29 lipca w Warszawie odbywało się wydarzenie Cassandra Prime Anomaly w grze Ingress, na którym obecna była szefowa europejskiego marketingu tej gry – Anne Beuttenmuller. Udzieliła ona wywiadu dla serwisu gram.pl, w którym odniosła się również do pytań na temat Pokemon GO. Najciekawsze z nich było z pewnością to:
− Jak już jesteśmy przy Pokemon Go – jakie nowości zostaną dodane w kolejnych aktualizacjach?
− Teraz pracujemy nad trybem PvP, który niedługo się pojawi. Poza tym wciąż pracujemy nad udoskonaleniem funkcji, która właśnie zadebiutowała – chodzi tu o elementy dotyczące przyjaciół, takie jak możliwość wymiany Pokemonami w grze. Właśnie wprowadziliśmy usprawnienie, dzięki któremu możesz dodać notkę do znajomego. Chodzi o to, że na liście przyjaciół możesz mieć wiele osób i nie pamiętać kto jest kim. Możesz więc dodać komentarz do takiej osoby. Możesz też segregować listę przyjaciół. Ciągle usprawniamy elementy, które mamy dostępne w grze i następną rzeczą, którą chcemy dodać pod koniec tego roku to tryb PvP.
Nie ulega wątpliwości, że ciężko wyobrazić sobie tryb PvP w Pokemon GO przy obecnym systemie walki. Przerodziłoby się to raczej w rywalizację „kto ma lepszy telefon” lub „kto ma mniejsze lagi”. Osobiście mam nadzieję, iż jeśli informacje te się potwierdzą, to razem z wprowadzeniem PvP przemodelowany zostanie obecny, znany nam z gymów i raidów system walk lub na te potrzeby zostanie stworzony nieco inny system.
Pełny wywiad: https://www.gram.pl/artykul/2018/08/03/ingress-pokemon-go-i-harry-potter-wywiad-z-anne-beuttenmuller-z-niantic.shtml
21 komentarzy
ddd
Sie 05, 2018 12:01 pmja nie mam lagow, o co wam biega?
YoungUkash
Sie 05, 2018 12:15 pmFajnie by było gdyby pokemon go działało tak płynnie jak kiedyś, teraz nawet na najlepszych telefonach nie ma tego odczucia płynności
lubie dropsy
Sie 05, 2018 5:35 pmKup iPhona tam poczujesz plynność 🙂
Mewa
Sie 05, 2018 9:29 pmUniwersalnie glupi komentarz..
Mati
Sie 06, 2018 11:30 pmAle trafiający w sedno 🙂
AweQes.
Sie 07, 2018 3:39 amAle prawdziwy xD sam mam iPhone i nie odczuwam wgl lagow 😉
KedarZS
Sie 05, 2018 12:44 pmNajfajniej jakby walki działały jak na konsolach. Jakoś w JW Alive pvp jest turowe, porządnie zrobione, nie ma bezmyślnego klikania w ekran. Jednak POGO dalej mam, bo chcę je zebrać wszystkie.
MV
Sie 05, 2018 1:43 pmNa ile mi wiadomo nie uda się czegoś takiego wprowadzić, bo Nintendo uparło się, że ich konsolowe gry są najważniejsze, a PoGO nie może być konkurencyjne. Dlatego też zamiast porządnej walki z dzikimi pokemonami musimy ograniczyć się do rzucania w nie kulkami, a zamiast prawdziwego podbijania gymów stoimy i pacamy byle jak paluchami w ekran.
I tak mam nadzieję, że zmienią ten system i będzie po tym choć trochę ciekawszy.
gibeck1988
Sie 05, 2018 2:12 pmA wyobrażasz sobie, że musiałbyś walczyć z każdą Rattatą lub Pidgeyem, żeby go złapać? Przy takim trybie gry łapałbyś dziennie może z 10-15 pokemonów, a jajko 2 km byś wykluwał kilka dni…
MV
Sie 05, 2018 7:03 pmDokładnie tak robiłem we wszystkich grach z głównej konsolowej wersji tej gry. Gdyby w Pokemon GO wprowadzono taki system, wszystko zostałoby odpowiednio przeskalowane żeby do niego pasować, w tym ilość pokemonów, szybkość animacji i tak dalej.
Walki polegające na pociągnięciu jakiegoś słabego pidgeya tacklem i tak nie trwałyby szczególnie długo.
Ure
Sie 06, 2018 9:56 pmW punkt, wszystko wyjaśnione w tym temacie. Nintendo nie pozwoli na zrobienie z PoGo ciut bardziej zaawansowanej gry (walki!) ze względu właśnie na gry konsolowe. Swoją drogą ciekawe jak odbiłoby się na sprzedaży gier przeniesienie całego systemu walki i stylu gry z konsol do PoGo – wydaje mi się, że nie każdemu chciałoby się biegać po prawdziwym świecie żeby grać tak jak na konsolach, wchodzić w interakcje z innymi graczami itp.
dev
Sie 05, 2018 1:10 pmW pvp powinni wprowadzić system walk „atak za atak” jak jest we wszystkich grach pokemon, a nie kto szybciej „klika” w ekran lub kto na iphona.
Futro456
Sie 05, 2018 2:49 pmNajlepiej wypierasz 5 pokow przed walka. Tylko.jedna legenda w tym. Pierwsze ustawione wskakuja. Po padnieciu poka mozna wybrac innego z pozostalych. Wazne zeby poki zbieraly dowiadczenie. Limit walki poka dziennie tez powinien byc np. 3 razy.
art
Sie 05, 2018 3:25 pmPVP powinno wyglądać mniej więcej, tak jak w grach konsolowych. Tylko tutaj jet więcej możliwości wykorzystania urządzenia. Ale koniec, końców pewnie dostaniemy tryb pokrewny jaki znamy z aktualnych aren.
bart
Sie 06, 2018 10:31 amA jak wyglądają walki w oryginalnej bajce ? Z tego co kojarzę to Asz widział przeciwnika i był na tyle nieogarnięty, że nie wiedział co to za pok i każdego sprawdzał w encyklopedii i dobierał kontrę czeli:
Ktoś wystawia Vapka 3tyś CP i 100%IV a ja go atakuje byle jakim elektrykiem lub roślinnym 1200CP i 20%IV i wygrywam – tak jak ma to miejsce na aktualnych arenach?
pokeemasters
Sie 05, 2018 5:08 pmmoim subiektywnym zdaniem pvp powinno odbywać się czymś na zasadzie:
1)wrzucasz 6 wybranych przez ciebie poków do „areny”
2) gracz który chce zawalczyć wchodzi w arenę i widzi 3 poki rywala(3 inne są ukryte) wyznacza 6 swoich poków, ma jedną szansę na wygraną za co(o ile mu się uda wygrać) powiedzmy otrzymuje 1-2 tyś stardusta, 1 rare, jakiś innych drobny przydatny przedmiot, gracz który obroni gym automatycznie dostaje 300-500 stardusta(to tylko orientacyjny przykład)
3) poki żeby nie zalegały w arenach tracą po 30-50 cp co godzinę(można odnawiać po 24h-48h)
i oczywiście jak wyżej wspomniano atak za atak żeby nie było kto szybciej napierdziela na telefonie.
cass
Sie 05, 2018 6:43 pmTak… właśnie to by było coś, mało tego, chciał bym, żeby ten złapany pigdey czy ratata był już niedostępny dla innych graczy, żeby pokemony nie były wyświetlane „stadami” tylko żeby znalezienie jakiegokolwiek poka było wyzwaniem, ale żeby wyświetlały się w każdym miejscu na świecie, zeby nie istniało max CP, tylko zeby to odemnie zależało który pok bedzie silny
Dawid
Sie 06, 2018 11:32 amMam nadzieję, że w tym PvP nie będzie ograniczenia odnośnie odległości. Zwłaszcza, że chcą wprowadzić je pod koniec roku czyli w zimę. Wtedy miło było siedzieć przy kominku i walczyć z innymi. Poza tym nawet w lato średnio widze ograniczenie 100m. Ludzie spotykają się tylko na raidy i eventy a te obie rzeczy są ograniczone czasowo, więc wiadomo, że ludziom, się wtedy śpieszy. A tutaj mieli by stać w miejscu i walczyć z innymi? To blokuje chodzenie, wykluwanie jajek, zbieranie balli, łapanie poków. Nie sądzę, żeby ludzie woleli walczyć zamiast łapać eventowych poków.
TheKlucha
Sie 06, 2018 1:01 pmWg mnie system pvp mógłby wyglądać jak na konsolach czyli system turowy. Np spotykasz sie z graczem czy to przy gymie czy gdziekolwiek, ugadujecie się na długość tury (np 15/20 sekund na ture) i walczycie.
Mateusz
Sie 06, 2018 10:50 pmZanim wprowadzą PvP według mnie powinni pierw naprawić walki w gymach. Przede wszystkim większa ilość ruchów. Mam na myśli ruchy statusowe dzięki którym przysłowiowe tanki będą bardziej brane pod uwagę
Jwihsbs
Sie 20, 2018 4:51 amNo to teraz galalaktyczny mózg: a co jeśli wprowadzą turową walkę, ale tylko i wyłącznie do pvp