Ponad miesiąc czekaliśmy na nowy update – czy Niantic przygotowało niespodziankę?
Pewnie jesteście ciekawi odpowiedzi na pytanie ze wstępu więc bez przedłużenia tłumaczenie notki ze strony pokemongolive.com:
Trenerzy,
Pokemon GO przechodzi proces aktualizacji do wersji 0.63.1 dla Androida i 1.33.1 dla urządzeń z iOS. Poniżej notki wraz z komentarzem od naszego zespołu deweloperskiego.
- Dodano wsparcie dla języka brazylijskiego (Brazilian Portuguese).
- Tapnięcie na medal będzie teraz pokazywać postępy do następnego jego poziomu.
Zespół Pokemon GO
Wszyscy czekaliśmy na coś dużego – najbardziej chyba na zmiany w gymach. Cóż, będziemy musieli jeszcze trochę poczekać. Zmiana w medalach będzie kosmetyczna. Zamiast tylko obecnego poziomu posiadanego medalu prawdopodobnie zostanie dodana liczba wskazująca obecny postęp do kolejnego jego poziomu, bez potrzeby przewijania listy bezpośrednio na następny „tier”.
36 komentarzy
ranma11
Maj 09, 2017 10:59 pmCzekamy na newsy z data miningu ale tak poza tym to… PO****E MNIE ZARAZ!!!… Co to w ogóle ma być? Gdzie jest update na który wszyscy czekają? Albo jakiekolwiek info? Nosz k**** m**…
Mike
Maj 09, 2017 11:13 pmhahahahaha 😀 śmiechłem 😀
Jane Ahonen
Maj 09, 2017 11:24 pmczyli jak zwykle pod pretekstem tłumaczenia wprowadzą mase nowego contentu
Corgi610
Maj 10, 2017 12:31 amNie ma czegoś takiego jak język brazylijski 😉 Chodzi zapewne o język portugalski w brazylijskiej odmianie (która różni się nieco od europejskiej).
Michal_tata
Maj 10, 2017 6:54 amTo strzelili sobie w kolano takim postępowaniem.
Outlawek
Maj 10, 2017 8:06 amNie ma co się spieszyć ze zmianami w arenach, bo tu nie wystarczą tylko kosmetyczne poprawki. Mam nadzieję, że Niantic widzi, iż trzeba wprowadzić rozwiązania, które sprawią, że areny staną się osiągalne nie tylko dla graczy posiadających najmocniejsze (o wysokim maksymalnym CP) Pokemony, ale również dla tych, którzy mają Pokemony poniżej 2000 CP. Obecne rozwiązania powodują, że na prawdę uczciwie grający gracze (tzn. bez wspomagania się choćby mapami, nie mówiąc już o fake gps) poniżej poziomu 30 nie mają co myśleć o podbijaniu i trwaniu w arenach. Już teraz standardem są areny, w których siedzą Pokemony powyżej 3000 CP, co jest paranoją. Jak napisałem, jest wiele do zrobienia.
Bo mnie się należy!
Maj 10, 2017 8:30 amNiby dlaczego masz mieć łatwiej od tych, którzy bardziej się starają? Wydeptaj sobie tyranitara czy blissey, nie mów, że nie masz vaporeona. I stań do walki zamiast marudzić, że twój pidżej nie ma szans.
tomek
Maj 10, 2017 8:47 amWłaśnie areny są osiągalne dla zbyt słabych pokemonów- już od 20 poziomu, tj. pokemony do 1500 cp mogą pokonać wszystkie pokemony ponad 3k z wyjątkiem Blissy. Wbić 20 poziomu to 210 tys. doświadczenia gdzie 38 poziom, gdzie swoje pokemony możesz dociągnąć na maxa to już 12 000 tys. – prawie 60 razy więcej, a ta przewaga jest znikoma.
bart
Maj 10, 2017 9:15 amZgadzam się w 100% . W żadnej grze MMO nie ma opcji by ktoś z 2x mniejszym lvl pokonał tego mocniejszego. To tak jakby w WOT V tier pokonał X , albo w WOW postać na 30lvl pokonała ostatnią instancję. A w pokemonach wystarczy pograć 2-3dni by mieć 20lvl i pokonać osobę co gra 4-3 miesiące i ma 32lvl.
Co do Update-u to na pewno są jakiś ukryte zmiany.
Westi
Maj 10, 2017 7:03 pm3-4 miesiące gry i 32 level? No ciekawe jakim to sposobem, bo na pewno bez cheatów i wspomagaczy się nie obeszło.
Adamos987
Maj 10, 2017 11:24 pmBawimy się to z dzieciakiem od 18 lutego, czyli niecałe 3 miesiące i już jesteśmy za połową do levelu 33. Bez cheatów, map i wszelakich wspomagaczy. Czysta gra z naciskiem na dużą codzienną aktywność w każdej wolnej chwili. Pod oknem łapiemy miedzy 50 a 100 sztuk dziennie a o spacerach czy wyjazdach nie wspomnę. No i kasa z gymów między 70 a 100. Auto, chęci i dobra logistyka wystarczą. Cheaterzy już w większości ostatnio odpadli, od razu widać to po arenach.
Minion
Maj 10, 2017 9:45 amOdbijanie gymów jest w tej chwili juz TAK ŁATWE, że kolejne upraszczanie tylko po to by zadowolić graczy grających 2 tyg jest pozbawione sensu. Tak jak pisali koledzy, jeśli by zachować proporcje do innych gier, stwór 3000 CP powinien zabijać stwora 2000 CP jednym ciosem bo dzieli je 15 leveli czyli jakieś 90% doświadczenia. W takim diablo, postać o KILKA leveli niższa zadaje czasem 3x mniej dmg np na 58 lvlu powiedzmy 30 000 ataku a na 65: 110 000.
A
Maj 10, 2017 3:36 pmNajlepszym rozwiązaniem byłoby gym był wieloplatformowy np widziany dla każdego inaczej. Np. trener z levelem 3 wiadziałby tylko na gymie trenerów z levelem 1-5. Trener z levelem 10 widziałby tylko z levelem 10-15.
Analogidznie reszta skoki co 5 leveli. W tedy byłoby na jednym gymie jakby 8 kategorii graczy. Ci z najwięjszym levelem mieliby nawiększe doświadczenie.
PROSTE ? proste można można ale czy Niantic się cche ? chyba nie.
B
Maj 11, 2017 6:44 amGłupi pomysł.
derelict426
Maj 14, 2017 12:31 pmNie za bardzo rozumiem w czym problem. Zbijam bez problemu gymy powyżej 3k poksami 1,8-2,2.
Kropianka
Maj 10, 2017 8:34 amNiantic zawsze dodaje coś ekstra, o czym nie wspomina w oficjalnych informacjach. Najczęściej są to nowe błędy. Ciekawe jakie ty m razem dodali?
Machrid
Maj 10, 2017 8:58 ampisalem ostatnio ,ze beda czcionki i drobne bledy tekstowe w update , a tu prosze taka niespodzianka.
dzieki niantic za dobry kawal roboty.
Romas0705
Maj 10, 2017 9:57 amA ja widze pewne rozwiazanie. Mozna przeciez zastosowac np. 7-dniowe trwanie w wiezy. Potem pokemon wracalby do trenera. To pozwoliloby na pewna rotacje, dodaloby szansy graczon na nizszych lvl, zas gracz z wyzszego moglby przeciez na wieze powrocic np. Nastepnego dnia. Sam mam 34 lvl i mialem przypadek, ze przez 2 poziomy nie moglem stworka powerowac, bo uparcie tkwil na 10-poziomowej wiezy. Niby fajnie, przez niemal 4 tygodnie leciala kasa, ale… Sadze ze na takim rozwiazaniu nikt by specjalnie nie stracil, a wielu by zyskalo.
Szogun86
Maj 10, 2017 8:04 pmWątpię aby to był dobry pomysł, mi osobiście nie podoba się. Mam gymy co stoją kilka dni czy tygodni a nawet takie po 2 czy 4 miesiące i nie narzekam co dziennie odpalam grę i zbieram bonus kiedy chcę co niezmiernie mi podoba się. Prędzej czy później gym jest zbijany więc wtedy pompuję ile wlezie.
DjKoupak
Maj 10, 2017 8:41 pmJaki to ma sens skoro bot wraca do wieży w kilka sekund po jego zabiciu. Tylko utrudnienie dla uczciwych graczy
nondo
Maj 10, 2017 10:29 amJeśli chodzi o gymy to powinni zmienić jedno. Możesz atakować gym tyloma pokami ilo poziomowy jest dany gym. Przykładowo do zbicia dwu poziomowego możesz wystawić dwa poki, do 10 poziomowego 10 poków. Komiczne jest to, że na powiedzmy samotnego poka w gymie przeciwnik może wystawić aż 6.
Zasada pokemon na pokemona, wtedy liczył b się poziom, wytrenowanie…
Minion
Maj 10, 2017 2:21 pmTen problem był już rozwiązany na POCZĄTKU gry, gdy by zbić gym, należało pokonać najlepszego i dopiero wtedy prestiż był odejmowany. Potem to rozwiązanie zniesiono i było tylko gorzej. W innym przypadku dostawało sie tylko exp. Takie rozwiązanie powodowało jednoczenie sie graczy w ataku. A teraz wystarczy pokonywać najsłabszego by w końcu gym spadł do zera.
Michal_tata
Maj 10, 2017 11:26 amA ja myślę, że powinny zacząć odgrywać rolę statystyki i cp poka. Teraz to byle czym zbijasz dobrego poka.
romas0705
Maj 10, 2017 12:27 pmNo faktycznie, obecnie statyztyki mają. Znikome znaczenie. Nawet najsłabszy egzekutor z fatalnym iv, jeśli siądzie mu solar w ataku, wymiata solidne potwory. To troche nie w porządku. Co do ilości dostępnych pokow w stosunku do lvl wieży, też niezły pomysł. Podtrzymuję jednak ograniczenie czasowe w bronieniu wieży. Wczujcie się w położenie mniejszych miasteczek, gdzie jest np 1-2 wieże. Jeśli się trafi na dominujący team, to na dobrą sprawę gracz z tego teamu się nie dołoży bo już jest 10 lvl, a inne teamy wieży nie potrafią odbić bo są za słabe. Efekt – totalna stagnacja tygodniami i brak zabawy nawet dla obrońców.
Pomysłowy
Maj 10, 2017 1:58 pmTak czytam te wasze komentarze, i muszę stwierdzić że gdyby tak to połączyć w całość to mogłoby wyjść z tego coś dobrego ;). Może po kolei; to jest mój pomysł na zmiany w systemie walk, w oparciu o przemyślenia znajomych z okolicy, waszych komentarzy i moje. Jeśli czegoś nie rozumiesz, czytaj dalej, a znajdziesz wyjaśnienie. Napiszcie co sądzicie ;).
1. Rozbudowanie możliwości walk- obecnie walki toczone mogą być tylko na Gymach. Ta opcja rozbuduje możliwości toczenia walk do kilku różnych stylów:
– 1vs1 czyli walka przeciw rywalowi obok ciebie, z możliwością dobrania ile pokemonów na ile np. 1vs1, 3vs3, 6vs6. Nagroda za wygranie bitwy- 10 pokecoinsów i 500 stardusta możliwe do odebrania 5 razy dziennie
– walki w ,,Klubach Bitew”- trenowanie pokemonów, wzmacnianie ruchów, uczenie nowych. Zastąpiłyby one obecne Gymy.
– Sala (Gym)- JEDNA NA CAŁE MIASTO/ WIEŚ/ DZIELNICE DUŻEGO MIASTA, każda sala ma swojego lidera z którym można walczyć 1 raz dziennie i wygrać za walkę 50 coinsów i 2500 stardusta. Każda sala specjalizuje się w jakimś typie pokemonów np. sala w centrum miasta- skalne lub ziemne, w parku- trawiaste lub roślinne. Walka to 6vs6 pokemonów. Żeby wygrać trzeba pokonać wszystkie pokemony lidera. Za pierwszą wygraną zdobywa się odznakę danej sali (normalnie to pamiątka do pochwalenia się komuś z za miasta, ale mogą być wykorzystane do np. jakiś turniejów, jeśli takie wprowadzą). Poziom lidera sali i jego pokemonów dostosowuje się do do naszego poziomu, według takiego przedziału:
PG- poziom gracza PLS- poziom lidera sali i jego pokemonów.
PG 1-5LVL = PLS- 6LVL
PG 6-10 LVL = PLS- 11LVL
PG 11-15LVL = PLS- 16LVL
PG 16-20LVL = PLS- 21LVL
PG 21-25LVL = PLS- 26LVL
PG 26-30LVL = PLS- 31LVL
PG 31-35LVL = PLS- 36LVL
PG 36-40LVL = PLS- 40LVL
2. Dodanie możliwości uczenia pokemonów nowych ruchów i ich ulepszania-
a) Obecnie każdy Pokemon może używać tylko dwóch ruchów, jednego szybkiego i jednego ładowanego. Ta zmiana dałaby możliwość nauczenia do dodatkowych ruchów ze swojej puli, czyli np. zdobyliśmy Machampa 30lvl 38IV… z atakami Bullet Punch i Heavy Slam. Każdy by się załamał, co nie? Ale poświęcając trochę czasu na walkach z pokemonami w ,,Klubach Bitew” można nauczyć naszego Machampa pożądanych ruchów, i w ten sposób posiadał będzie 4 ataki, dające większe możliwości strategiczne.
b) obecnie każdy atak ma z góry przypisaną siłę, szybkość wykonania ciosu (zadania obrażeń) i czas trwania (cooldown). Opcja doskonalenia ruchów umożliwiłaby skrócenie czasu trwania o np. 0,1-1s lub zwiększenie szkód o 1-20 DMG.
Dzięki tym dwóm zmianą siła pokemona nie będzie zależeć od szczęścia, a od naszego wkładu w jego (DOSŁOWNIE) trenowanie.
3. Efekty specjalne do ataków- co tu dużo mówić; zatrucia odciągające przez jakiś czas trochę hp, zamrożenie spowalniające uniki i szybkość ataku przeciwnika, podpalenie itd. Uczyni to walki bardziej wymagającymi i zmuszającymi do planowania, np. teraz go zamrożę, nie będzie mógł się ruszyć i wykończę go Hyper Beamem.
Minion
Maj 10, 2017 2:27 pmZbijanie gymu powinno następować (tak jak już było na początku) dopiero w momencie pokonania najlepszego w gymie. Zapobiega to zbijaniu ostatniego stworka by wstawić własnego za pomocą multikonta, i zapobiega spadaniu graczy o nizszym levelu bo nikt jedną walką nie zniesie ostatnich stworków. Wtedy gymy nie byłyby po 3000. Moim zdaniem należy zwiększyć ilość schodzącego prestiżu, ale by wogóle zniesienie nastąpiło musi polec najlepszy.
A
Maj 10, 2017 3:40 pmZgadzam się z tobą z tym zbijaniem ostatniego to paranoja. Już zą same gymy 10tki z ostatnimi po 3000CP.
A
Maj 10, 2017 3:36 pmNajlepszym rozwiązaniem byłoby gym był wieloplatformowy np widziany dla każdego inaczej. Np. trener z levelem 3 wiadziałby tylko na gymie trenerów z levelem 1-5. Trener z levelem 10 widziałby tylko z levelem 10-15.
Analogidznie reszta skoki co 5 leveli. W tedy byłoby na jednym gymie jakby 8 kategorii graczy. Ci z najwięjszym levelem mieliby nawiększe doświadczenie.
PROSTE ? proste można można ale czy Niantic się cche ? chyba nie.
AszKeczam
Maj 10, 2017 4:33 pmWięcej graczy w gymie=więcej darmowych monet dla graczy, a to nie na rękę twórcom gry. 😉 Maniacy z 35+ i pokami 3k cp, którzy teraz siedzą w gymach, najczęściej wydali kaskę na początku, a reszta, no cóż. P2W ;(
DjKoupak
Maj 10, 2017 5:41 pmchyba zartujesz. 1 miesiac odpalony bot i mają
xxAudino
Maj 10, 2017 6:54 pmRacja. Mój kolega zaczął grać dwa tygodnie temu, na 1 lvl kupił bardzo dużo pokecoinsów, i podczas, gdy ja gram 5 miesięcy, mam 23 poziom, i nie kupiłam ani jednego pokecoinsa, mój kolega w tydzień nabił poziom 30, bo kupował MASĘ incense i siedział na tyłku, a zrespiły mu się NAWET trzy Snorlaxy, ja cały czas nie mam grubasa. Jeden raz się pojawił, i uciekł. Jeżeli już cokolwiek wstawiam do GYMa, zawsze pobieram jedną nagrodę, i koniec.
gieno
Maj 12, 2017 3:45 pmNie mam pojęcia dlaczego to piszecie. Jestem na końcówce 36 poziomu bez płacenia i botowania. Po prostu chodzę i zbieram pokemony, chodzę to znaczy mam ponad 1,5 tysiąca wydreptane a nie 500 km i stękanie, że się ma 32 poziom.
Inna sprawa, że w mniejszym mieście to niestety nie da się nawet sporo chodząc nałapać tyle co w Wawie.
Do Gymów wstawiam poksy tylko po to aby mieć monetki, bo zupełnie mnie te walki nie interesują.
DawidPolakL
Maj 11, 2017 12:00 pmI gdzie ta aktualizacja? Ja mam ciągle 61.0 i nigdzie nie widzę nowej aktualizacji.
l0l
Maj 13, 2017 6:13 pmDzisiaj przy sobocie pojawił się update w sklepie!
Google pracuje 🙂
Nareszcie wydaje się, że ustąpiły lagi które przed update były u mnie okropne.
Reszta zmian nie zauważalna.
Xiaomi
Maj 14, 2017 10:49 pmPytanie z innej beczki – czy mozna gdzieś sprawdzić ile kilometrów sie przeszło?
Ricardogo
Maj 15, 2017 6:28 pmMedal z butem 🙂