Przygotowania nad dodaniem nowego update do gry trwają w najlepsze, co pokazują nam też ostatnie zmiany w kodzie gry.
Plik GAME_MASTER to główne źródło informacji o tym co zmienia się w Pokemon GO i do czego przygotowuje się Niantic. Te najważniejsze zmiany są dokonywane po stronie serwera, ale to właśnie zmiany w tym kodzie ujawniają nam nadchodzące aktualizacje.
Serwis pokemongonub.net przygotował spis wszystkich zmian jakie niedawno zaszły we wspomnianym wyżej pliku i uchylają nam rąbka tajemnicy o zbliżającym się dużym update.
- Dodano przedmiot Fast Technical Machine – nie będzie on dostępny dla trenerów poniżej 15 poziomu;
- Dodano przedmiot Charged Technical Machine – nie będzie on dostępny dla trenerów poniżej 25 poziomu;
- Dodano przedmiot Rare Candy – nie będzie on dostępny dla trenerów poniżej 5 poziomu;
- Dodano przedmiot Premier Ball – niedostępny z PokeStopów;
- Dodano przedmiot Paid Raid Ticket – niedostępny z PokeStopów;
- Zmiana dla Nanab Berries – teraz będą wymagać 4 poziomu by wypadały z PokeStopów;
- Zmiany w efektywności ataków: STAB (bonus za atak tego samego typu co posiadany przez pokemona) zmiana z 1.25 to 1.2, mnożnik Super Effective podniesiony z 1.25 do 1.4, mnożnik dla ataków Not very effective zmniejszony z 0.8 do 0.714;
- Dodano nowe odznaki: Hours defended (czas obrony) z poziomami 10, 100 i 100, Berries fed (nakarmienia malinkami) z poziomami 10, 100 i 1000 oraz Raid battles Won (wygrane walki w raidach) z poziomami 10, 100, 1000.
Przekładając zmiany w mnożnikach dla ataków – superefektywność będzie powodowała więcej obrażeń. Oczywiście jeśli jednocześnie Niantic nie zdecyduje się na jakieś zmiany w atakach. W prostych słowach oznacza to, że Dragonite, Gyarados czy Rhydon będą dużo słabszymi obrońcami niż w starym systemie. Ich naturalne kontry będą je pokonywać szybciej a dodając fakt, iż CP nie będzie mieć teraz znaczenia dla miejsca w gymie, to sens umieszczania ich w arenie jest jeszcze mniejszy.
Innym ciekawym elementem są też poziomy odznaki za wygrane raidy – skoro każdy trener może pozyskać tylko jedną darmową przepustkę dziennie to komuś, kto nie wyda pieniędzy na dodatkowe przedmioty tego typu, skompletowanie tego medalu zajmie… prawe 3 lata. Oczywiście przy założeniu, że codziennie przez 1000 dni uda mu się pokonać bossa.
Oczywiście zmiany w kodzie musimy brać z lekkim przymrużeniem oka. Pamiętacie zapewne co znaleziono w plikach gry przed wejściem update z systemem buddy – odległości 1, 2 i 3 km okazały się nie do końca zgodne z tym co zobaczyliśmy w ostatecznej wersji aktualizacji.
Źródło: https://pokemongohub.net/post/breaking-news/game_master-changes-stab-bonus-1-2x-technical-machines-tm-premier-balls-raid-tickets-added/
37 komentarzy
Rav.a
Cze 20, 2017 5:24 pmKiedy dokładnie nową aktualizacją zawita na smartfonach?
Porsche Cayenne
Cze 20, 2017 5:44 pmto praktycznie wszystko już było wspomniane wcześniej
ArT
Cze 20, 2017 5:59 pmPrawie to duża różnica.
at3at3
Cze 20, 2017 8:00 pmNiezupełnie. Tutaj są podane cenne szczegóły. Np. levele i warunki otrzymania “nagród”.
Przeliczniki też są zmianą na plus – sam rodzaj ataku staje się trochę istotniejszy przy mniejszym wpływie gatunku pokemona (nieco mniej płaczu, że “mój ognisty pok ma trawiasty atak” itp.). Bo niby dlaczego poki znające te same techniki walki na podobnym poziomie miałyby się różnić czymś więcej niż “wytrwałością”?
Levy
Cze 20, 2017 5:58 pmJednym słowem ninantic chce wyciągnąć jeszcze więcej kasy od graczy. Szkoda bo nie mam jej za dużo wiec chyba trzeba się będzie żegnać.
ArT
Cze 20, 2017 6:01 pmWszyscy narzekacie a i tak gracie :)))).
Grineee
Cze 20, 2017 7:33 pmAlbo po prostu nie będziesz miał 1 odznaki na najwyższym poziomie :V
Pysio
Cze 20, 2017 6:26 pmktoś słyszał kiedy zakończy się ta przebudowa ?
Wyliczający
Cze 20, 2017 6:29 pmMały wykres który pomoże zrozumieć nowe zależności bonusów do szkód w porównaniu do starych:
STAB kiedyś-1,25 STAB teraz-1,2
SUPER EFFECTIVE kiedyś-1,25 SUPER EFFECTIVE teraz-1,4
SUPER SUPER EFFECTIVE kiedyś-1,5625 SUPER SUPER EFFECTIVE teraz-1,96
NOT VERY EFFECTIVE kiedyś-0,8 NOT VERY EFFECTIVE teraz-0,714
NOT VERY VERY EFFECTIVE KIEDYŚ-0,64 NOT VERY EFFECTIVE teraz-0,509796
STAB+ SUPER EFFECTIVE kiedyś 1,5625 STAB+ SUPER EFFECTIVE teraz- 1.96
STAB+ SUPER SUPER EFFECTIVE kiedyś-1,953125 STAB+ SUPER SUPER EFFECTIVE teraz-2,352!!!
STAB+ NOT VERY EFFECTIVE kiedyś-1 STAB+ NOT VERY EFFECTIVE teraz-0,8568
STAB+ NOT VERY VERY EFFECTIVE kiedyś- 0,8 STAB+ NOT VERY VERY EFFECTIVE teraz-0,6117552!!!
Wniosek? Walki w salach będą jeszcze szybsze oraz obrońcy mają przechlapane 🙁
Tomic0981
Cze 21, 2017 3:50 amSpoko robota, też miałem sobie rozpisać, dzięki 🙂
wertel
Cze 20, 2017 7:17 pmMisie, bo to jest irytujące. Czy da się jakoś zmienić, żeby logować się z konta googla jak ma się na poke clubie? Bo to smutne jest, że przez posiadanie konta na clubie nie mogę tyle czasu grać w poki…
FoS
Cze 21, 2017 7:12 amSpróbuj reinstalować grę. Mnie pomogło
Tankus
Cze 20, 2017 7:20 pm“Dodano nowe odznaki: Hours defended (czas obrony) z poziomami 10, 100 i 100”
Tak ma być czy błąd?
Grineee
Cze 20, 2017 7:34 pm10, 100 i 1000 pewnie
at3at3
Cze 20, 2017 8:01 pmTylko to stopniowanie 10/100/1000 w odznakach jest, mam nadzieję, wstępnym/testowym schematem, bo…
– Co z czasem obrony, który każdy z nas ma za sobą? Startujemy od zera i zbieranie znowu zajmie nam sporo czasu? Pewnie tak będzie, ale tutaj 1000 jest sensowne (niektórym aż za szybko pójdzie)…
– Czy karmienie malinami tyczy się wszystkich okoliczności, czy tylko “motywowania” w gymie? Jeśli to pierwsze (od zera), to OK, jeśli to drugie, to lekka przesada…
at3at3
Cze 20, 2017 8:03 pm1000 “rajdów”? To chyba tylko Porszak będzie miał tyle czasu. Moim zdaniem nie powinny być zbyt częste, bo ludzie zaczną to zjawisko olewać i nie będą mieli motywacji, żeby lecieć do każdego gyma na zbity pyszczek, chyba, że leżą sobie akurat w weekend pod areną w parku i mają blisko. Koncepcja biletu na jeden (wcale nie napisali, że codziennie gwarantowany) akurat mi się podoba, ale wolałabym do tego np.: dokupywanie tylko w celu uzupełnienia 1 rezerwowej sztuki po zużyciu, albo limit – jeden rajd na dobę (lub sławetne 21h) i niższe wymagania medalowe. W przeciwnym razie znowu będzie krótki szał i szybkie znudzenie. A to powinno być coś wyjątkowego, pokemonowe “mini-święto”.
A może wykorzystają schemat z wykluwaczek? Jeden odnawialny (tylko tu: co jakiś czas, zamiast km), a reszta do kupienia za kasę (na sztuki, nie hurtem)? Ale nie, one mają niby wypadać z gymów… Hmm…
Kropianka
Cze 21, 2017 9:28 amNo i w plecaku można mieć na raz tylko jedną przepustkę, czyli nie da się ich zbierać na zapas.
at3at3
Cze 21, 2017 11:17 amJeśli tak, to okej. Ale niech nie przeginają z tymi medalami. 10/100/500 przy jednym bilecie dziennie to max…
Malacath
Cze 20, 2017 7:34 pmCzy tylko ja uważam te zmiany za jakieś dziwne ? te malinki do karmienia poków, raid na jakiegoś gengara 20000 CP, medale, to wszystko dla mnie jest bez sensu i nie jest to zmiana, która zabije nudę jaka jest w grze po zapełnieniu pokedexa i wbiciu 35+lvl.
X
Cze 20, 2017 7:50 pmJa mam wrażenie, że jesteś dziwny. Zmiany są przecież zdecydowanie większe niż należało się spodziewać. I choć nowy system z pewnością będzie cierpiał na horoby dziecięce, doświadczenie uczy, że gra ewoluuje i razem z zachowaniami graczy. Ja się jaram i jestem pewny, że będzie fajnie. Jedynie boję się o kooperację z dzieciakami na moim przedmieściu :/
Yorickai
Cze 20, 2017 8:12 pmPowiem Ci że z mojego punktu widzenia jako osoby która zaprzestała gry by odpocząć są to zmiany które kuszą by wrócić do gry. Poza tym te zmiany są jak najbardziej fajne. Dają wreszcie coś pozytywnego.
Porsche Cayenne
Cze 20, 2017 8:23 pmale te rzekome przepustki jednodniowe to bez sensu bo i jeszcze te medale 1000 to dobrze piszą trzeba 3 lata robić albo dokupywać w skepie i ciekawe co z obecnymi medalami za walki i treningi czy one znikną czy nie a ci co nie mają ich zrobionych na złoto (są jeszcze tacy!) to już ich nie zaliczą
ArT
Cze 21, 2017 10:46 amZnowu nie czytasz wszystkiego tylko po łebkach. Poszukaj było nie chce mi się przepisywać.
Michal_tata
Cze 20, 2017 8:30 pmDziała już ptc czy tylko konta google?
Robal
Cze 20, 2017 8:33 pmptc nie działa, przynajmniej mi 🙁
FoxMan
Cze 20, 2017 9:31 pmZainstalujcie wersję 63.1 jako apk. Wtedy gra śmiga 😉
Michal_tata
Cze 20, 2017 10:18 pmA po cholere starą wersję, na apk mirror jest już 0.67.1
AbCdE
Cze 20, 2017 8:52 pmCzy wie ktoś dlaczego nie mogę się zalogować na moje konto w Pokemon GO (używam Pokemon Trainer Club)
kinder
Cze 20, 2017 8:59 pmKoniec obstawiania gymów pokami z dużym cp, gracz z 10, 20 itp lvlem też ma szansę wstawić coś 🙂
Michal_tata
Cze 20, 2017 9:46 pmMyślę, że to akurat nie ma sensu, bo do czego ma dążyć nowy gracz lub gracz z niskim lvl? Gracz który gra długo i zainwestował czas i pieniądze w grę, został olany przez “tfórców”.
Filip
Cze 20, 2017 9:41 pmTez macie problemy z logowaniem dzisiaj? zmiana hasłą i reinstal nie pomaga :/
franeczek91
Cze 20, 2017 9:42 pmNie wypowiadałam się jeszcze odnośnie nowych funkcjonalności-fajnie, że będzie coś nowego ale nie wzbudza we mnie aż takiego wow. Podchodzę do tego raczej na zimno, próbuję jakoś ogarnąć co to teraz będzie, nie nastawiam się, że będzie cudnie bo może coś jeszcze nie będzie dostępne w 100% albo sprawne.
Kolega przejrzał moje konto w grze i wyśmiał magmara z atakiem elektrycznym i faktycznie w dexie poki są zabawnych rozmiarów.
The_Game322
Cze 20, 2017 9:55 pmTeoretycznie wygląda to kiepsko. Łażenie do gymów tylko po to żeby użyć malinki? Serio? 3 tygodnie temu udało mi się wbić prestiż z 9 lvl do 10 lvlu w dwóch gymach oddalonych o ponad 300km od mojego domu. Jak miałbym “zmotywować” moje poksy tam umieszczone? W mojej mieścinie są dwa gymy obok siebie i 4km od nich są kolejne dwa. Sens grania był raczej mały ale grałem. Teraz praktycznie go już nie będzie, bo z czerwonych zostałem sam. Pokemon GO, które miało ideę wychodzenia z domu, łapania stworków i spędzania fajnie czasu najprawdopodobniej straci cały swój sens własnie w takich wioskach/miasteczkach, w których nie ma co najmniej 10 gymów niedaleko siebie. Tyle w teorii, zobaczymy jak to będzie się sprawowało w praktyce.
a
Cze 20, 2017 10:42 pm1,4 za super effective czyli 1,96 za podwójny super effective.
To Rhydony i Gyaradosy już się do obrony gymu wcale nie będą nadawać, bo odpowiednio Vaporeon/Jolteon będą je jeszcze szybciej rozwalać. Walka Jolteonem 2,5k CP z Gyaradosem >3k CP będzie teraz trwała pewnie poniżej 10 sekund.
Vapek też straci, bo Jolteon go też szybciej rozwali.
Z drugiej strony też dobrze, bo Machamp szybciej będzie klepał Snorlaxa czy Blisey.
Wygląda na to, że zbijanie gymów będzie łatwiejsze i szybsze.
Dodając limit 6 poków i konieczność karmienia to czasy zamurowanych gymów z wypasionymi pokemonami minęły chyba na dobre. Zapowiada się dużo większa rotacja. I widać, że o to Niantic chodziło, bo szczególnie w dużych miastach ludzie się już irytowali, ze grając bez ekipy nic nie zdziałasz, jak gymy zamurowane 10 pokemonami >3k CP.
Dd
Cze 21, 2017 6:42 amA ile czasu zajmie teraz zbijanie całego gymu, skoro wygrane walki będą obniżać powolnie motywacje poków?
Kropianka
Cze 21, 2017 9:35 amMam strasznego nerwa, bo mam srebrny medal za trenowanie na arenach i brakło mi 28 treningów do złotego 🙁
Helenka
Cze 21, 2017 2:55 pmWiesz moze co teraz? Mam podobna sytuacje , jakbym wiedzial to bym wbil odznake w 10 minut